Rok od nehody v Perninku
Přesně před rokem došlo k jednomu z největších železničních neštěstí v historii samostatného Česka. U Perninku na Karlovarsku se srazily dva osobní vlaky. V důsledku srážky dva lidé zemřeli, dalších 24 bylo zraněných. Nehodu podle vyšetřování zavinil jeden ze strojvůdců, policie už ho obvinila.
Přesně v 15:10 se před rokem na trati mezi Perninkem a Novými Hamry srazily dva osobní vlaky. „Napravo ležel ten člověk, kterého oživovali, a vevnitř myslím ještě někdo seděl. Slyšel jsem, jak někdo křičí v části u řidiče,“ vzpomínal téměř před rokem svědek nehody Rudolf Holý.
Dvě desítky lidí jsou již odškodněny
Zabezpečení trati mezi Karlovými Vary a Johanngeorgenstadtem v době záviselo jen na personálu železnice. Po nehodě Správa železnic na trať umístila návěstidla, která povolují vjezd do jednotlivých úseků. „Pokud by došlo k nerespektování zakazující návěsti, automaticky dojde k zastavení všech vlaků v dotčeném úseku,“ upřesnila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Zhruba dvacet cestujících již bylo odškodněno. „S dalšími v současné době jednáme. Je nám velmi líto, že k nehodě došlo, a s ohledem na pozůstalé a poškozené nebudeme další podrobnosti o výši odškodného sdělovat,“ sdělila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Správa železnic se snaží zabezpečit i další tratě, které mají stejný režim jako ta v Perninku. Mapa ukazuje, že se nacházejí po celé republice. „Zvýšení zabezpečení je celkově vyčísleno na 7,4 miliardy korun s tím, že realizace bude postupná,“ doplnila Friebová.
Bezmála po roce policie obvinila strojvůdce z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti. Vzhledem k výši škody a počtu mrtvých a zraněných mu hrozí až deset let vězení. Obě poničené soupravy České dráhy odtáhly do depa. Modrobílý RegioShark se podařilo zachránit a vrátit zpátky na koleje, žlutozelená RegioNova šla do šrotu.