Martin Jahn, místopředseda vlády pro ekonomiku z let 2004 a 2005, by se mohl vrátit do představenstva automobilky Škoda. Podle informací německého odborného časopisu Automobilwoche je jedním z kandidátů na pozici předsedy představenstva vedle současného šéfa skupiny Volkswagen v Jihoafrické republice Thomase Schäfera.
Pokud by vedení Volkswagenu, mateřské společnosti Škoda Auto, skutečně funkci svěřilo Martinu Jahnovi, stal by se po šestnácti letech prvním českým předsedou představenstva a navázal by tak na Vratislava Kulhánka.
A tom, jestli „vyhraje“ Jahn, nebo Schäfer, by se mělo rozhodnout v srpnu. Podle Automobilwoche drží prý lepší karty Schäfer. Alternativou k Schäferovi by měl být zkušený český manažer Martin Jahn, který už v představenstvu Škody v minulosti působil jako člen odpovědný za personalistiku a vztahy s veřejnými institucemi. Od roku 2008 se stal ředitelem Volkswagen Group v Rusku a v říjnu 2010 přešel do centrály VW, kde dostal na starost vedení mezinárodního prodeje firemních flotil a víceznačkových prodejů. V roce 2016 se Jahn přesunul do Číny na pozici viceprezidenta pro prodej a marketing. A loni v září oznámil, že podepsal další roční smlouvu.
Předseda představenstva Škody Auto končí ve funkci. Důvody firma neuvedla
Bernhard Maier, předseda představenstva automobilky Škoda Auto, končí po necelých pěti letech v čele společnosti. Jeho nástupce zvolí představenstvo společnosti v srpnu.
Volkswagen a Škoda Auto ve čtvrtek informovaly o změně ve vedení mladoboleslavské automobilky. Předseda představenstva automobilky Bernhard Maier končí po necelých pěti letech v čele společnosti. Podle německého listu Handelsblatt stojí za předčasným koncem dosavadního šéfa představenstva spory s vedením koncernu Volkswagen.
Ještě před deseti dny na workshopu v Mladé Boleslavi sršel Bernhard Maier energií a nešetřil optimismem a poznamenal, že po koronavirové krizi je automobilka Škoda ekonomicky fit, jakkoliv je nemoc COVID-19 velkým testem pro celý svět. Pozitivně hodnotil fakt, že zákazníci si po znovuotevření showroomů rychle našli cestu zpět k novým vozům a nastínil, že letošní rok zakončí Škoda v černých číslech. Apeloval také na podporu jednotlivých dealerů ze strany mateřské automobilky a avizoval premiéru elektromobilu Enyaq už v září tohoto roku. Mluvil také o tom, že budoucnost bude jednoznačně patřit elektromobilitě, jak ostatně potvrdil ředitel tuzemského zastoupení Škody Luboš Vlček.
Vedení Volkswagenu prý vadil úspěch Maierovy Škody
Nic nenasvědčovalo tomu, že by se Maier chystal během pár dnů opustit nejen Škodu, ale i mateřský koncern Volkswagen. Za předčasným koncem stojí podle německého deníku Handelsblatt až přílišné sebevědomí značky Škoda pod Maierovým vedením. Česká automobilka svou výrobou a jejím zaměřením totiž až příliš konkurovala samotným vozům Volkswagen, rostl jí i obrat a díky chytré obchodní strategii svými maržemi překonávala i prémiové Audi. To se prý nelíbilo vedení koncernu v čele s Herbertem Diessem.
Dalším důvodem napětí mezi mocenským centrem Volkswagenu a šéfem Škodovky byl i fakt, že Maier byl dle informací německých médií oblíbencem klanů Piëchů a Porsche, které mají tradičně podstatný vliv na dění uvnitř skupiny. Německá média dokonce naznačila, že by se Maier býval mohl v budoucnu ucházet i o řízení celého koncernu. Také proto se jeho pozice v konfrontaci s Diessem stala neudržitelnou a nyní se zdá, že konec Maierovy smlouvy ve Škoda Auto bude po devatenácti letech znamenat zřejmě i úplné opuštění koncernu Volkswagen. Dříve se spekulovalo o možnosti Maierova přesunu do vedení značky Porsche, která je také součástí koncernu Volkswagen.