Malinká Škoda Citigo se dočkala skutečného uznání až po své nedávné derniéře a soudě podle ohlasů zákazníků dnes podobný městský model v nabídce velmi schází. Předseda představenstva Thomas Schäfer v rozhovoru pro britský odborný web potvrdil, že absence minivozu je jen dočasná.
Volkswagen podle britského webu Autoexpress.co.uk údajně vyvíjí menší verzi své platformy MEB nazvanou MEB-Entry a vozidlo, které z ní vznikne, bude pravděpodobně nosit jméno ID.1.
Superb do Bratislavy a neskončit jako Nokia, popisuje budoucnost šéf Volkswagenu Diess
Generální ředitel druhé největší automobilky světa Herbert Diess dal v uplynulém týdnu hned dvakrát nahlédnout do budoucnosti koncernu Volkswagen. České publikum zajímá hlavně informace, že německý producent motorových vozidel plánuje přesunout výrobu limuzíny Superb do Bratislavy. I dovnitř koncernu pak Diess vzkázal, že Volkswagen se nachází na kritické křižovatce. S pandemií koronaviru si prý zatím poradil celkem dobře, šéfa ale zneklidňuje konkurence, která se v oboru zjevila teprve nedávno. „Potřebujeme zcela přehodnotit vnímání vozidel jako takových,“ uvedl Diess v rozhovoru pro agenturu Bloomberg.
Šéf mladoboleslavské automobilky Thomas Schäfer potvrdil, že bude s největší pravděpodobností existovat i škodovácká verze. „Určitě bychom se to měli pokusit využít. Pokud bude existovat platforma, mohli bychom na ní udělat něco nového a inteligentního, něco, co by vypadalo úplně jinak. To je právě výhoda koncernové architektury, že si nemusíme vyvíjet všechno sami,“ uvedl. To je docela pozitivistický přístup, uvážíme-li, že původní Citigo dlouhodobě provázela pověst prodělečného modelu.
Dřív než za pět let to nebude
Jedním dechem ale Schäfer také upozornil, že dříve než v polovině současného desetiletí se nástupce modelu Citigo nedočkáme. Primárním úkolem automobilky je momentálně úspěšné zavedení elektrického crossoveru Enyaq, po kterém by měla následovat nová generace modelu Fabia, z níž podle již potvrzených zpráv vznikne také staré dobré kombi.
Očekává se, že zmiňovaná základní elektroplatforma MEB-Entry představí nízkonákladovou verzi architektury MEB. To znamená délku vozidla přibližně čtyři metry – podobnou, jakou má dnešní VW Polo.
Vedoucí představitelé koncernu Volkswagen už dříve mluvili o tom, že v případě nového ID.1 budou usilovat o startovací cenu nižší než 20 000 liber (tedy asi 580 000 korun), kterou by sourozenec od Škody pravděpodobně mohl ještě podlézt. Ve Volkswagenu se také říká, že automobilka plánuje i SUV založené na platformě MEB-Entry, které by pravděpodobně neslo jméno ID.2.
Schäfer také naznačil, že po městském vozidle by mohl následovat elektrický sedan (nebo liftback) přibližně stejné velikosti jako Octavia, takže název Octavia by mohl pokračovat v rámci elektrických plánů Škody i po roce 2030. „Octavia je přece náš klíčový model,“ řekl Schäfer.