Škoda Elroq má nového silného konkurenta od Toyoty. Chlubí se zárukou na milion kilometrů


Na český trh oficiálně vstupuje Toyota C-HR se znaménkem +. To značí nejen větší karoserii, ale také více místa uvnitř i čistě elektrický pohon. Ve skutečnosti jde tedy o zcela nový model, který má na svou stranu přilákat zejména zákazníky konkurenční Škody Elroq.

Toyota se rozhodla dále stavět na úspěších stylového městského crossoveru C-HR tím, že vzala jeho název, dala za něj znaménko + a přidala ho na zbrusu nový model. Výsledkem je nikoliv hybrid, ale elektromobil nižší střední třídy, který ještě více než jeho jmenovec sází na prvky karoserie SUV kupé.

K TÉMATU: Škoda už v Česku suverénně kraluje i mezi elektromobily. Teslu potkal tvrdý pád

Čistě elektrický pohon a ještě pomaleji se svažující záď však nejsou ani zdaleka jedinými odlišnostmi. Nové C-HR+ je zároveň prostornější, má více místa v interiéru a v kufru převeze 418 litrů nákladu, což je o 30 litrů více než klasické C-HR. V samotných útrobách pak najdeme vnitřnosti z modernizované Toyoty bZ4x.

To znamená, že zákazník může volit mezi baterií o kapacitě buď 57 kWh spolupracující s elektromotorem na přední nápravě o výkonu 167 koní a dojezdem až 455 kilometrů, nebo 77 kWh a elektromotorem o výkonu 227 koní a dojezdem až 535 kilometrů. V nabídce však nechybí ani čtyřkolka, která vychází z akumulátoru s vyšší kapacitou a přidává k tomu dva elektromotory se systémovým výkonem 345 koní. Výrobcem udávaný dojezd je okolo 475 kilometrů.

Každá motorizace má svou výbavu

Aby to Toyota svým zákazníkům zjednodušila, přiřadila ke každé motorizaci jednu výbavu. K verzi s menší baterií se tedy váže výhradně výbavový stupeň Comfort s cenou od 949 000 Kč. K té je připočtena už i aktuální sleva 50 tisíc korun. Ve standardu základní výbavy najdeme Full LED světlomety, osmnáctipalcová kola, interiér částečně čalouněný veganskou kůží, vyhřívání předních sedadel i volantu, bezdrátovou nabíječku telefonu nebo 14palcový středový displej s navigací.

Větší akumulátor, ale jen pohon předních kol, to značí střední výbavu Style za nejméně 1 049 000 Kč. Oproti základu má navíc elektricky otevíraný kufr či zatmavená okna. Vrchol nabídky pak představuje varianta s pohonem všech kol spolu s výbavovým stupněm Executive s cenou od 1 244 000 Kč.

Ve standardu už je ale opravdu všechno, včetně dvoubarevného provedení karoserie, digitálního klíče, elektricky nastavitelného sedadla řidiče, panoramatického zobrazení okolí vozu, pokročilého parkovacího systému nebo 22kW palubní nabíječky. V případě, že při koupi poskytnete jiné auto na protiúčet, dostanete ke všem uvedeným cenám ještě další slevu 50 tisíc korun.

Oproti Škodě Elroq v nejdostupnější verzi je ale nové C-HR + stále dražší o sto tisíc korun, nicméně nabídne delší dojezd, nižší spotřebu i lepší dynamiku. Odpovídající je tak spíše silnější elektromotor, vedle něhož japonské SUV ztrácí se všemi bonusy pouze 17 tisíc korun. Vzájemné srovnání naleznete zde.

Výroba začne v lednu

Konkurenční výhodou nového elektrického SUV-kupé z Japonska je pak bezesporu záruka deset let nebo jeden milion kilometrů na baterii. Ta je ovšem za příplatek, standardně můžete počítat s tovární zárukou na tři roky nebo 100 000 kilometrů. Ceníky zatím oficiálně dostupné nejsou, stane se tak až 1. prosince. Auto se pak začne oficiálně vyrábět v lednu příštího roku a do Česka první kusy reálně dorazí až v dubnu.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Stočený tachometr má až třetina ojetých aut. Opozice chce zavést kontrolu ihned po nákupu