Světová premiéra v pořadí čtvrté generace Škody Fabia se sice uskuteční až letos na jaře, už teď ale začínají na povrch vyplouvat podrobnější informace, a dokonce i první fotografie s její sériovou podobou. Bavíme se samozřejmě o hatchbacku, kombík byl měl dle předpokladů dorazit až v roce 2023.
Silueta ukazuje linii střechy a nové baculatější proporce vozu, který poprvé využívá modulární platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. Velmi překvapivá je informace mladoboleslavské automobilky, která uvádí, že třeba jen zavazadlový prostor se mezigeneračně zvětšil o 50 litrů. Již tak solidní objem kufru současné Fabie 330 litrů tedy bude u nového modelu dosahovat 380 litrů, což je na daný segment skutečně velmi vysoká hodnota, která bezesporu přispěje k většímu zájmu zákazníků.
Je tohle nová Škoda Fabia? Bývalý student firemního učiliště zveřejnil fotky
Už příští týden se budou konat první oficiální jízdy s maskovanými prototypy nové Škody Fabia. Důkladně i méně důkladně kamuflované hatchbacky už ale brázdí české silnice delší dobu, přičemž definitivní vzhled novinky nastiňují ilustrace grafiků. Tato konkrétní pochází od bývalého studenta firemního učiliště Škody, který ji vykreslil na základě tvarů maskovaných prototypů.
Nová platforma s sebou přináší také tužší karoserii a s ní spojené vylepšení v oblasti pasivní bezpečnosti. Do nabídky přibyla rovněž široká škála moderních asistenčních systémů, které byly dosud dostupné pouze pro modely vyšší třídy.
Čtvrté vydání Škody Fabie se bude nadále dodávat jak s manuálními převodovkami, tak i se sedmistupňovým automatem DSG. Poháněna potom bude výhradně přední náprava. Všechny motory pocházejí z generace Evo koncernu Volkswagen. Základem bude litrový tříválec, otázkou však zůstává, jestli v přeplňované či nepřeplňované verzi. Prosakují též informace o použití motoru 1.5 TSI, který byl měl produkovat až 150 koňských sil. Není ale prozatím jasné, zda bude zařazen do výrobního programu kvůli emisím. O elektrickém ani elektrifikovaném pohonu se neuvažuje.