Premiéra velkého faceliftu obou nejluxusnějších modelů mladoboleslavské automobilky se blíží mílovými kroky. Nastávající generace Kodiaqu a Superbu bude podle plánů výrobce poslední, ve které bude ještě možné koupit klasické benzinové a naftové motory. Po zamaskovaných prototypech, jejichž tvary jsou prakticky shodné se stávajícími modely, Škoda zveřejnila také snímky interiéru obou vozů.
Při pohledu na dva zveřejněné snímky se zdá, že se inženýři a marketéři Škody poučili z ne zrovna nadšených reakcí zákazníků na dotykové ovládání drtivé většiny funkcí v octavii a u velkého SUV i vlajkové lodi se vrací ke konzervativnějšímu pojetí.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Škoda modernizovala své lidové modely. Kamiq a Scala dostaly pod starý kabát lepší techniku
Klasická otočná tlačítka ovládání klimatizace jsou velmi potěšující novinkou. Zdroj: Se svolením společnosti Škoda Auto
Nejpřirozenější řešení (zatím) zvítězilo
Ovládat klimatizaci otáčením fyzického kolečka je podobně jako v případě nastavování hlasitosti tím nejpřirozenějším způsobem na světě. Na rozdíl od menší octavie, kde je dotykové ovládání hojně tepáno zákazníky, si Škoda u větších modelů klasiku podržela a dokonce ji ještě o fous vylepšila. Krajním ovladačům zůstaly prakticky stejné funkce, prostřední volič toho ale umí mnohem více.
Pouze pomocí otáčení si řidič upraví nejen směr foukání ventilace, ale také například hlasitost hudby nebo jízdní režimy. Stačí si jen na displeji vybrat dotekem požadovanou funkci. Novinkou je i 13palcový displej multimédií, který stojí volně v prostoru palubní desky. Je sice větší než u předchozí generace modelů, zato nijak nenarušuje strukturu kabiny.
„V nových interiérech vozů Kodiaq a Superb se objeví také volič převodovky umístěný na sloupku řízení a středová konzola s čistým vzhledem,“ říká v tiskové zprávě designer Škody Peter Olah.
Český výrobce přidává i pár dalších vylepšení, která usnadňují každodenní život. Například v Kodiaqu si mohou mobilní telefon nabíjet dotykově současně dva členové posádky. Výhodou bezdrátové nabíječky s výkonem 15 W bude i aktivní chlazení, telefony se při čerpání energie nebudou tolik přehřívat.
O fyzickou pohodu se postará pneumatická masáž zabudovaná v sedadlech, která disponuje deseti ovládanými vaky s několika možnostmi masírování. Škoda se tím přiblíží levnějším francouzským automobilům, které tuto funkci nabízí už přes deset let.