Odběratelé energií po celém světě zažívají těžké časy. Čechy nevyjímaje. Už pěknou řádku měsíců titulní zprávy médií dnes a denně plní informace o nárůstu cen plynu, elektřiny, tuhých paliv a pochopitelně také teplé vody a tepla. A tak se bez nadsázky dá říct, že výsledky průzkumu pro společnost Veolia Energie ČR, která právě teplo a teplou vodu dodává, nejednoho zahřeje nejen na srdci. Spokojených se službami skupiny Veolia je 97 % zákazníků.
Mimořádně uspokojivý výsledek hovořící o spokojenosti klientů Veolia Energie přinesl průzkum agentury IBRS (International Business and Research Services na českém trhu působí až 26 let), jehož se respondenti účastnili loni na podzim. „I v dnešní náročné době zákazníci společnosti Veolia Energie ČR oceňují vysokou úroveň služeb, plynulost dodávek tepla a teplé vody i kvalitu vyřízení svých požadavků. Velkou spokojenost jsme zaznamenali u odběratelů z terciární sféry, průmyslových podniků i bytových družstev,“ uvádí Miloš Rybáček, jednatel výzkumné agentury IBRS.
Na dotazy v rámci průzkumu po telefonu odpovídalo celkem 1200 náhodně oslovených klientů.
Skupina Veolia Energie začala svou činnost na českém trhu už na počátku 90. let a dnes své hlavní energetické komodity - teplo a teplou vodu - dodává do 560 tisíců domácností a společně pak s elektřinou a dalšími komoditami jako jsou chlad, plyn, stlačený vzduch a dusík je dodává do více než 300 průmyslových podniků a 1800 zařízením v terciálním sektoru.
Veolia Energie je současně prvním nezávislým provozovatelem sítě chladu na českém trhu.
zdroj: Veolia Energie
Většina respondentů by služby Veolie doporučila dál
Doporučili by klienti Veolia Energie ČR její služby dalším odběratelům? Podle průzkumu drtivá většina z nich ano. A nadprůměrně dobře si navíc Veolia vede i ve srovnání se zahraničními poskytovateli, ostatně stejně jako loni.
„Míra doporučení je u dodavatelů tepla a teplé vody velmi důležitou zpětnou vazbou. Podle mezinárodně uznávané metodologie NPS dosahují výsledky Veolia Energie ČR velmi dobré úrovně, která překračuje celosvětový průměr oblasti tzv. utilit. Nejvyšší hodnoty jsme zaznamenali u průmyslových podniků,“ vysvětluje Miloš Rybáček.
Pokud někteří ze zákazníků s doporučením služeb Veolia Energie ČR váhali, pak především kvůli stoupajícím cenám energií. Ty ovšem rostou napříč trhem bez ohledu na jejich druh. Případné nižší hodnoty tak pro výsledky výzkumu nehrají významnou roli. Skupině Veolia se navíc daří v porovnání s jinými dodavateli cenový nárůst mírnit.
Klidné spaní v teple a beze strachu ze skokových nárůstů cen
Veolia Energie ČR, včetně svých dceřiných společností, působí v Moravskoslezském, Olomouckém, Jihočeském, Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém, Libereckém, Středočeském kraji a v Praze.
zdroj: Veolia Energie
Podobně jako účty za další energie je i cena tepla a teplé vody pro zákazníky důležitá a je pochopitelné, že se klienti obávají dalšího zdražování. Veolii se ale daří nárůst cen držet při zemi, což klienti oceňují, jak prokázal výzkum. „Cílem výzkumu bylo mimo jiné zjistit, co přispívá ke spokojenosti zákazníků Veolia Energie ČR. Podle výsledků jsou nejdůležitějšími faktory dostatek tepla, stabilita a cena. Téma cen a zdražování letos mezi zákazníky velmi silně rezonuje,“ doplňuje Miloš Rybáček.
Důvodů, proč Veolia Energie ČR na rozdíl od jiných dodavatelů nemusí skokově zdražovat, je několik. Při nákupech paliv dlouhodobě dosahuje výhodných cen i podmínek. Dále klade velký důraz na lokální zdroje a vhodný palivový mix. To všechno ve výsledku znamená, že domácnosti a další subjekty napojené právě na skupinu Veolia si mohou užívat maximální a přitom bezúdržbový tepelný komfort za přijatelnou cenu.
Spokojenost se službami i dodávkami
97 % náhodně oslovených odběratelů tepla a teplé vody hodnotí služby Veolie velmi kladně, 98 % klientů je pak spokojeno s plynulostí dodávek. Zákazníci si navíc velmi pochvalují také profesionální úroveň jednání pracovníků společnosti. Oceňují vstřícnost i ochotu obchodníků, operátorů call centra a také servisního týmu. Nejvíce spokojení jsou podle průzkumu klienti v Praze a Moravskoslezském kraji.
„Na profesionalitu zaměstnanců klademe ve Veolii velký důraz. Výzkum společnosti IBRS potvrzuje, že zákazníci naši práci oceňují a jsou s úrovní poskytovaných služeb spokojeni. I nadále budeme dělat maximum pro spokojenost každého našeho zákazníka – ať se jedná o dodávky tepla a teplé vody, elektřiny, nebo energetických služeb typu úsporné osvětlení, realizace fotovoltaické elektrárny, využití obnovitelných zdrojů, kogenerace a podobně,“ zdůrazňuje Jakub Tobola, obchodní ředitel Veolia.
Článek vznikl ve spolupráci s Veolia Energie ČR.