Slavný německý okruh Nürbrugringu zná svého nového krále. Mezi sériově vyráběnými automobily se jim stal Mercedes-AMG GT Black Series, který pokořil dva roky starý rekord dvanáctiválcového Lamborghini Aventador SVJ.
Okřídlené kupé ze Stuttgartu zvládlo „zelené peklo“ obkroužit s časem 6 minut a 43,616 sekundy, přičemž vzdálenost, kterou muselo absolvovat, činila 20,6 kilometrů. Za volantem už tradičně seděl německý závodník a člen továrního týmu Mercedes-AMG Maro Engel. Dosavadní rekord italského býka překonal o více něž jednu vteřinu. Lamborghini tehdy atakovalo čas 6 minut a 44,97 sekundy.
„Byla to opravdu působivá jízda,“ řekl Maro Engel po dokončení nejrychlejšího kola. „S rychlostí téměř 270 km/h v úseku Kesselchen nebo více než 300 km/h na dlouhé rovince Döttinger Höhe je AMG GT Black Series výrazně svižnější než moje závodní auto GT3.“ Rovněž ocenil množství možností nastavení vozidla, které mu umožnilo ušít si jednotlivé řídící komponenty na míru.
Rychlost má nového krále. Hypersport SSC Tuatara překonal magickou hranici 500 km/h
Už po druhé světové válce se začaly sportovní automobiloví výrobci předhánět v tom, kdo zkonstruuje vůbec nejrychlejší sériově produkovaný vůz na světě. Tento nikdy nekončící hon odstartoval Jaguar XK120, který svého času překonal dnes už směšných 200 kilometrů v hodině. O 106 km/h rychleji uhánělo legendární Ferrari 288 GTO z 80. let. Další zlom přišel až o 23 let později, kdy Bugatti Veyron atakovalo astronomických 407 km/h. Jde to ale ještě rychleji.
Recept na rychlost
Zajímavostí je, že Mercedes-AMG GT Black Series disponuje zcela odlišným technickým základem než předchozí šampion Lamborgini Aventador SVJ. Ten má dvanáctiválcový atmosférický motor uložený uprostřed a hnací síla je přenášena na všechna čtyři kola. Přeplňované osmiválcové srdce Mercedesu tluče naopak vpředu, přičemž výkon je posílán výhradně na zadní nápravu.
Pohonná jednotka bestiálního kupé produkuje 537 kW, tedy 730 koní a 800 N.m. Díky tomu akceleruje z nuly na 100 km/h za pouhé 3,2 vteřiny, na 200 km/h pokračuje pod 9 sekund a maximálně dosáhne 325 km/h. Standardně je vůz osazen závodními sedadly, ochrannou klecí, karbon-keramickými brzdami nebo extrémně lepivými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO.
Na závěr ještě nezapomeňme podotknout, že absolutně nejrychlejší čas na „Severní smyčce“ mytického německého okruhu drží závodně upravené Porsche 919 Hybrid EVO, jež celý 22 km dlouhý okruh objelo za 5 minut a 19,546 sekundy.