
Kolotoče, atrakce i akce pro děti: Po roce opět začala Matějská pouť, potrvá do dubna
Na aukci ve švýcarském Svatém Mořici se bude dražit jedinečný Mercedes-Benz 190 E, se kterým v rámci dobové reklamní akce závodil legendární Niki Lauda. Stejný typ vozu, přezdívaný často také jako „baby benz“, byl v 80. a 90. letech populární u taxikářů v celé Evropě, u nás si jej navíc oblíbili mnozí majitelé cirkusů a pouťových atrakcí.
Už od roku 2019 se šušká, že Audi by mohlo uvést na trh ještě větší a luxusnější SUV, než je série Q7 a Q8 – model Q9. Automobiloví paparazzi zachytili na severní smyčce Nürburgringu maskovaný prototyp, který brzký příchod Audi Q9 s největší pravděpodobností potvrzuje.
Nové Audi RS 3 za jejímž volantem seděl tovární jezdec Frank Stippler, překonalo současný rekord mezi kompaktními vozy na okruhu Nürburgring Nordschleife o 4,64 sekundy. S časem 7:40.748 je dokonce stejně rychlé, jako bylo v roce 2005 Bugatti Veyron! K rekordnímu času přispěl zejména přeplňovaný zážehový pětiválec s objemem 2,5 litru a také systém Tourque Splitter, který zajistil optimální rozdělování točivého momentu na zadní nápravě. Šlo však o zcela sériový vůz.
Sedmdesátá léta patřila ve formuli k jedné z nejdramatičtějších epoch. Slovy klasika šlo o dobu, kdy sex byl bezpečný, ale závodění nikoliv. Mezi řadou dramat vyčnívá to, které se odehrálo před pětačtyřiceti lety na záludném okruhu pod hradem Nürburg.
Před 45 lety rakouský pilot formule 1 Niki Lauda přežil děsivou havárii na trati Nürburgring v Německu, při které málem uhořel. I přes jeho vážný zdravotní stav se Lauda uzdravil a tentýž rok bojoval o titul mistra světa. Na hrozivou autonehodu zavzpomínal bývalý manažer týmu Ferrari Daniele Audetto.
Michelle Moutonová, Lella Lombardiová a samozřejmě Eliška Junková. Jedny z mála odvážných žen, které se výrazně prosadily v ryze mužském prostředí automobilových závodů. Patřila mezi ně také Sabine Schmitzová, německá závodnice, která se stala světově populární také díky účinkování v populárním pořadu Top Gear. Od této středy už o ní bohužel můžeme mluvit pouze v minulém čase.
Slavný německý okruh Nürbrugringu zná svého nového krále. Mezi sériově vyráběnými automobily se jim stal Mercedes-AMG GT Black Series, který pokořil dva roky starý rekord dvanáctiválcového Lamborghini Aventador SVJ.
Před pár týdny překonal americký hypersport SSC Tuatara magickou hranici 500 km/h, a získal tak titul nejrychlejšího sériově vyrobeného auta světa. Při pohledu na zbrusu nové Bugatti Bolide to však vypadá, že konstruktéři od mýtické podkovy z Mylhůz ještě zdaleka nehodili ručník do ringu a nynějšího krále rychlosti touží svrhnout. Novinka od Bugatti je totiž zkonstruovaná jako okruhový speciál, nikoliv jako rychlostní monstrum.
Lewis Hamilton z Mercedesu vyhrál Velkou cenu Eifelu a 91. vítězstvím ve formuli 1 vyrovnal rekord slavného Michaela Schumachera. Na druhém místě v neděli na Nürburgringu dojel Max Verstappen z Red Bullu, třetí byl Daniel Ricciardo z Renaultu, který se na stupně vítězů dostal po více než dvou letech.
Jméno historicky nejúspěšnějšího pilota šampionátu formule 1 se vrací do královny motorsportu. Syn Michaela Schumachera Mick se stane součásti seriálu už v říjnu. Zatím však půjde jen o jednorázovou záležitost. Šanci dá 21letému německému závodníkovi tým Alfa Romeo na Nürburgringu v prvním pátečním tréninku.
Francouzská automobilka Delage, která vznikla už v roce 1905 a proslula svými závodními automobily, znovu ožívá. Po takřka 65 letech se vrací s tzv. hypersportem D12, který v nejsilnější variantě pohání až 1 130 koňských sil. Produkční dvanáctiválcová formule si „brousí“ zuby na rychlostní rekord německého okruhu na Nürburgringu.