
CIZINKY: Třásla jsem se a ptala sama sebe, jestli přežiju příští minutu, vzpomíná Viktoria
V blížících se volbách do europarlamentu mají Češi ovlivnit směr, kterým se bude ubírat Evropská unie i Česká republika, zdůraznila šéfka Evropského parlamentu Roberta Metsolaová v rozhovoru pro CNN Prima NEWS. Kromě toho se vyjádřila také k plánovanému zákazu prodeje aut se spalovacími motory po roce 2035 a reagovala na slova Donalda Trumpa, který nedávno prohlásil, že USA nebudou před Ruskem bránit ty země NATO, které nedávají dost peněz na obranu.
Poté, co europoslanci nedávno schválili návrh zákona, podle kterého se od roku 2035 nebudou smět prodávat nová auta se spalovacími motory, se na stejném závěru nakonec usnesli i evropští ministři životního prostředí. Některé výroky, které na jednání zazněly a navrhovaná opatření však vyznění nařízení do značné míry relativizují.
Dražší auta i zvýšení zájmu o bazary. To čeká Čechy, pokud ministři životního prostředí EU schválí plán Fit For 55, který zahrnuje i omezení prodeje nových aut se spalovacími motory už v roce 2035. Reportér CNN Prima NEWS Matyáš Zrno celou věc označil za největší ekonomickou transformaci od roku 1989, pokud ji schválí i hlavy jednotlivých států. Radikální návrh má napříč členskými státy mnoho kritiků.
Hyundai v reakci na radikálně postupující elektrifikaci světového autoprůmyslu před Vánocemi uzavřel svoji divizi vývoje spalovacích motorů, aby posílil oddělení vývoje elektrických vozidel. Co tento krok ale ve skutečnosti znamená?
Volkswagen představil novou firemní strategii pro budoucnost, ve které mimo jiné nadále počítá s klasickými spalovacími motory. Hlavním cílem je ale přeměnit automobilku na nejatraktivnější značku v segmentu udržitelné mobility.
Brusel připravuje poslední hřebík do rakve spalovacích motorů – emisní normu Euro 7. „Je to válka vyhlášená autům na benzin a naftu,“ tvrdí německý odborný magazín Focus. Tento rok je pro automobilový průmysl z mnoha důvodů kritický. Výrobu a prodej aut zmrazila koronakrize a současně se do jejich rozpočtů mocně tlačí investice nutné na další vývoj ekologických pohonů.