Hyundai v reakci na radikálně postupující elektrifikaci světového autoprůmyslu před Vánocemi uzavřel svoji divizi vývoje spalovacích motorů, aby posílil oddělení vývoje elektrických vozidel. Co tento krok ale ve skutečnosti znamená?
K radikálnímu kroku Hyundai přistoupil v reakci na skutečnost, že se automobilový průmysl orientuje na elektromobily rychleji, než se očekávalo. A elektromobil, jak známo, nepotřebuje pro fungování hnacího ústrojí spalovací motor ani klasickou převodovku.
Časy se mění, trendy začíná diktovat Hyundai. Ioniq Seven nabízí revoluční interiér
Zatímco donedávna bylo železným zvykem jezdit na designerské lahůdky do Itálie, poslední dobou to začínají být Asiaté, kdo udává trend. Po vřelém přijetí futuristického elektromobilu Hyundai Ioniq 5 se Korejci vytasili s dalším majstrštykem.
...a přece se bude spalovat!
K množícím se spekulacím o zastavení vývoje benzinových a naftových agregátů se 30. prosince oficiálně vyjádřila centrála Hyundai Motor Group (HMG):
„Hyundai Motor Group může po nedávných mediálních spekulacích potvrdit, že vývoj svých motorů nezastavuje. Skupina se bude zaměřovat na poskytování silného portfolia pohonných jednotek zákazníkům na celém světě, které zahrnuje kombinaci vysoce účinných motorů a elektromotorů s nulovými emisemi.“
„Náš vlastní vývoj (spalovacích) motorů je velkým úspěchem, ale musíme změnit systém, abychom podpořili budoucí inovace založené na přínosu z minulosti. Nyní je nutné transformovat se na elektrifikaci,“ uvedl nově jmenovaný šéf výzkumu a vývoje Park Chung-kook.
Jak tyto fráze přeložit do řeči běžných smrtelníků? Zhruba takto: Nic se nemění na záměru Hyundaie dál intenzivně směrovat k čisté elektromobilitě, na této cestě však bude nadále spoléhat na pomoc klasických spalovacích motorů. Ne však jako samostatných pohonných jednotek, ale už jen jako důležitých doplňků elektrifikovaných ústrojí, typicky u plug-in-hybridů.
Hyundai našel zálibu v nostalgii. Oživil dva kouzelné modely ze 70. a 80. let
Korejská automobilka Hyundai není zrovna z těch, které oplývají nejbohatší tradicí ušlechtilých vozů 20. století, ostatně její příběh se začal psát až v roce 1968. Přesto se v její rodinné mytologii najde několik velice vydařených modelů. Dva z nich se teď Korejci rozhodli reinkarnovat... A je to radost pohledět. Seznamte se s plody metody restomod.
Přesun těžiště
Dřívější spekulace o konci vývoje spalovacích motorů přiživila především široce medializovaná zpráva o uzavření divize specializující se na vývoj klasických agregátů ve prospěch posílení oddělení vývoje elektrických vozidel. Týmy vývojářů zaměřených na hnací ústrojí se tedy přesunul do vývoje elektrifikace.
Centrum vývoje systému hnacího ústrojí se současně transformuje na centrum testování elektrifikace, zatímco centrum vývoje výkonu hnacího ústrojí se stává centrem vývoje výkonu elektrifikace.
Prezident a generální ředitel Hyundai Motor Chang Jae-hoon nedávno řekl, že společnost podnikne agresivní kroky k co nejrychlejší transformaci na výrobce elektromobilů. Hyundai a Kia oznámili cíl prodat v roce 2026 celosvětově 1,7 milionu elektromobilů.
Nejnovější prognózy předpokládají, že elektromobily budou na globálním trhu do roku 2030 dominovat. Prognózy z roku 2020 přitom odhadovaly, že „ekologické“ automobily budou ještě v roce 2040 představovat jen polovinu prodeje nových aut.