reklama

Volkswagen se rozhodl dát šanci spalovacím motorům, elektromobilů ale vyrobí více

Volkswagen představil novou firemní strategii pro budoucnost, ve které mimo jiné nadále počítá s klasickými spalovacími motory. Hlavním cílem je ale přeměnit automobilku na nejatraktivnější značku v segmentu udržitelné mobility.

reklama

Volkswagen poodhalil plány a vize, které by automobilka měla začít naplňovat po roce 2025. Jejím hlavním bodem je zvýšení produkce elektrických aut a získání pevného postavení na trhu. Kromě toho však nezapomíná ani na klasické vozy, které má v plánu vyvíjet i nadále.

Dvakrát tolik elektromobilů, ale i klasika

Volkswagen chce navýšit produkci elektromobilů do roku 2030. Původně automobilka plánovala, že od letošního roku bude mít 35 procent prodaných aut elektrický pohon, nejnovější předpoklady však počítají s dvojnásobným množstvím. V roce 2030 by tedy elektromobily měly tvořit 70 procent všech prodejů.

Už letos dojde k odhalení modelu ID.4 s pohonem všech kol. Ve druhé polovině roku se očekává i sportovnější model ID.5, či dokonce ID.6, velké sedmimístné SUV, které by se mělo veřejnosti odhalit už na podzim.

Nejdůležitější zprávou ale je, že Volkswagen neskončí s vývojem klasických motorů. Bude pokračovat i po roce 2026 a všechny klíčové modely dostanou novou generaci. Má jít o Golf, Passat, Tiguan, Tayron či T-Roc.

Zajímavé na tom je, že zatímco Passat, Tiguan a T-Roc jsou na trhu už déle, takový Golf teprve nedávno dostal osmou generaci. Pokud bychom počítali průměrný životní cyklus modelu na šest až osm let, Golf deváté generace se spalovacím motorem by měl přijít výrazně později než v roce 2026.  Z pohledu našince jde tedy o velmi dobrou zprávu.

Tayron je model, který se u nás sice zatím ještě neprodává, ale jeho představení by se mělo odehrát v následujících měsících. Půjde o sedmimístný crossover s vnitřním prostorem, který má být větší než v případě Touaregu. Všechna taková auta budou osazena plug-in hybridní technologií, která má zaručit rychlé nabíjení a dojezd až 100 kilometrů.

Revoluce v softwaru

Už nyní je v laboratořích VW vyvíjen zcela nový software, který bude postaven kolem zákazníka. Automobilka uvádí, že její nejnovější infotainment, který je v Golfu, Leonu či Octavii, je jen začátkem. V budoucnu bude software velmi úzce propojen se zbytkem vozu.

Dalším bodem nové strategie je zjednodušení portfolia a vytváření menšího počtu verzí jednotlivých modelů. Dosáhnout by se toho mělo tím, že všechna auta budou obsahovat veškerou nejmodernější techniku. Ovšem zatímco v nejlevnějších verzích budou aktivované jen některé prvky, vyšší verze nabídnou na základě ceny i další funkce. Jde tedy o podobný model, jaký už dlouho používá americká Tesla.

Volkswagen chce dát lidem možnost si vybrat, co v autě opravdu chtějí a co naopak nepotřebují. Představit si to můžeme jako jakési předplatné různých funkcí. Když vaše auto nebude mít například udržování v jízdním pruhu, které přesto chcete, jednoduše si to přes „obchod s aplikacemi“ zakoupíte, přičemž potřebný hardware bude v autě už od výroby.

Tagy:

Hlavní zprávy

Černý scénář nemůžeme vyloučit, varoval Dušek. Předpověděl vrchol omikronové vlny
Koronavirus

Černý scénář nemůžeme vyloučit, varoval Dušek. Předpověděl vrchol omikronové vlny

Rizikový scénář nejde vyloučit, podle aktuálního vývoje ale kolaps nemocnic nehrozí, míní šéf Ústavu zdravotnických informací a statistiky Ladislav Dušek. Počet hospitalizovaných s covidem totiž v Česku několikátý den v řadě klesá. Potvrzuje se tak zatím teorie, že omikronem se nakazí více lidí, budou mít ale lehčí průběh. Většina států Evropy se přesto na vrchol vlny omikronu poctivě připravuje, včetně krizových scénářů.

reklama

Domácí zpravodajství

Vnímejte realitu a vystupte z bubliny paní Schillerové, opřel se Skopeček do Nachera

Vnímejte realitu a vystupte z bubliny bývalé ministryně financí Aleny Schillerové (ANO), vmetl poslanci hnutí ANO Patriku Nacherovi místopředseda Sněmovny Jan Skopeček (ODS). Oba hosté se ve vysílání CNN Prima NEWS pohádali kvůli inflaci nebo stavu státního rozpočtu. Podle Nachera je země v dobré kondici a inflace je dovezená. Skopeček oponuje a vyčítá minulému kabinetu velké zadlužení.

Pořád jsem král a zas vydělám velké peníze. Co řekl Jonák v jednom z posledních rozhovorů

Symbol pražského podsvětí devadesátých let Ivan Jonák poskytl jeden z posledních velkých rozhovorů v květnu 2014 časopisu Týden, pár dní po propuštění z vězení a necelé dva roky před smrtí. Někdejší pornokrál Discolandu Sylvie měl těžce podlomené zdraví, někdy mluvil z cesty a často sprostě. A věřil, že jeho sláva se vrátí. Přinášíme celé interview, které s Jonákem vedl redaktor Jakub Kvasnička, jenž v současnosti působí v televizi CNN Prima NEWS.

Žena se přiznala k vraždě dcery a matky. Hrozí jí 20 let, u soudu prosila o odpuštění

Aktualizováno

Ženě, která loni v Českých Budějovicích zavraždila svou dvouletou dceru a vlastní matku, navrhne státní zástupkyně zřejmě 15 až 20 let. Podle obžaloby žena vraždila desítkami bodných a řezných ran. Podle soudce lze čin považovat za vražedný útok s vysokou mírou brutality. Žena ve středu u soudu prosila za odpuštění. Čin spáchala v afektu, do té doby byla bezúhonná, řekla státní zástupkyně Dagmar Šimáková.

reklama