Volkswagen představil novou firemní strategii pro budoucnost, ve které mimo jiné nadále počítá s klasickými spalovacími motory. Hlavním cílem je ale přeměnit automobilku na nejatraktivnější značku v segmentu udržitelné mobility.
Volkswagen poodhalil plány a vize, které by automobilka měla začít naplňovat po roce 2025. Jejím hlavním bodem je zvýšení produkce elektrických aut a získání pevného postavení na trhu. Kromě toho však nezapomíná ani na klasické vozy, které má v plánu vyvíjet i nadále.
Dvakrát tolik elektromobilů, ale i klasika
Volkswagen chce navýšit produkci elektromobilů do roku 2030. Původně automobilka plánovala, že od letošního roku bude mít 35 procent prodaných aut elektrický pohon, nejnovější předpoklady však počítají s dvojnásobným množstvím. V roce 2030 by tedy elektromobily měly tvořit 70 procent všech prodejů.
Už letos dojde k odhalení modelu ID.4 s pohonem všech kol. Ve druhé polovině roku se očekává i sportovnější model ID.5, či dokonce ID.6, velké sedmimístné SUV, které by se mělo veřejnosti odhalit už na podzim.
Nahoře ve vzduchu a ne dole v ulicích. Volkswagen chce vyrábět létající auta
Největší světová automobilka Volkswagen se v Číně začíná soustředit na oblast elektrických létajících vozů a zkoumá možnosti osobní letecké dopravy. Německý automobilový výrobce v úterním prohlášení uvedl, že „vertikální mobilita“ může být po samořiditelné technologii dalším krokem, informoval web CNN.
Nejdůležitější zprávou ale je, že Volkswagen neskončí s vývojem klasických motorů. Bude pokračovat i po roce 2026 a všechny klíčové modely dostanou novou generaci. Má jít o Golf, Passat, Tiguan, Tayron či T-Roc.
Zajímavé na tom je, že zatímco Passat, Tiguan a T-Roc jsou na trhu už déle, takový Golf teprve nedávno dostal osmou generaci. Pokud bychom počítali průměrný životní cyklus modelu na šest až osm let, Golf deváté generace se spalovacím motorem by měl přijít výrazně později než v roce 2026. Z pohledu našince jde tedy o velmi dobrou zprávu.
Tayron je model, který se u nás sice zatím ještě neprodává, ale jeho představení by se mělo odehrát v následujících měsících. Půjde o sedmimístný crossover s vnitřním prostorem, který má být větší než v případě Touaregu. Všechna taková auta budou osazena plug-in hybridní technologií, která má zaručit rychlé nabíjení a dojezd až 100 kilometrů.
Nejmodernější palubní software VW má být vpravdě revoluční. Zdroj: Volkswagen
Revoluce v softwaru
Už nyní je v laboratořích VW vyvíjen zcela nový software, který bude postaven kolem zákazníka. Automobilka uvádí, že její nejnovější infotainment, který je v Golfu, Leonu či Octavii, je jen začátkem. V budoucnu bude software velmi úzce propojen se zbytkem vozu.
Dalším bodem nové strategie je zjednodušení portfolia a vytváření menšího počtu verzí jednotlivých modelů. Dosáhnout by se toho mělo tím, že všechna auta budou obsahovat veškerou nejmodernější techniku. Ovšem zatímco v nejlevnějších verzích budou aktivované jen některé prvky, vyšší verze nabídnou na základě ceny i další funkce. Jde tedy o podobný model, jaký už dlouho používá americká Tesla.
Volkswagen chce dát lidem možnost si vybrat, co v autě opravdu chtějí a co naopak nepotřebují. Představit si to můžeme jako jakési předplatné různých funkcí. Když vaše auto nebude mít například udržování v jízdním pruhu, které přesto chcete, jednoduše si to přes „obchod s aplikacemi“ zakoupíte, přičemž potřebný hardware bude v autě už od výroby.