Babišovy slogany na billboardech jsou stejně nesmyslné, jako byly ty Zemanovy, řekl ve vysílání CNN Prima NEWS politický komentátor Martin Schmarcz. Vrcholící prezidentskou kampaň hodnotila také komentátorka Karolina Stonjeková, podle jejího názoru se ale demagogicky vyjadřují strany obou finalistů. Jedna straší válkou, ta druhá, že nás někdo zavleče do područí Ruska, myslí si komentátorka.
„Babišovy billboardy chápu stejně jako před lety ty Zemanovy. Byly také úplně nesmyslné, ale fungovaly. Ze strany Babiše jde o pokus zopakovat něco, co zabíralo v předchozích volbách,“ řekl ve Zprávách PLUS politický komentátor webu INFO.cz Martin Schmarzc.
Podle něj Babiš navazuje na dobrou zkušenost současného prezidenta Miloše Zemana, kterému podle Schmarcze ke zvolení pomohly zavádějící slogany. „V prvních volbách se strašilo sudeťáky, v druhých se strašilo migranty,“ upřesnil komentátor. „V našich prezidentských volbách rozhoduje demagogie,“ doplnil s tím, že to je daň za zavedení přímé volby prezidenta.
„Je potřeba vidět, že demagogie se šíří z obou táborů současných prezidentských kandidátů. Na jedné straně máme strašení válkou, na druhé hrozby, že nás chce někdo zavléct do Ruska,“ reagovala komentátorka Karolina Stonjeková. Odkazovala přitom na Pavlův příspěvek na sociálních sítích, kde píše: „Proč si proruský svět Orbána a Zemana přeje za prezidenta Babiše?“
„Situace není černobílá a jasná. Demagogie není jen na jedné straně. Obě si nemají co vyčítat,“ dodala Stonjeková. Podle ní budou následovat dva týdny ostré kampaně a lidé by se na ni měli připravit.