CNN Prima News sportovní automobil

sportovní automobil

Výpis příspěvků ke štítku „sportovní automobil“

Elektromobil Hyundai Ioniq 5 N nabízí nejlevnějších 650 koní v Česku. Umí řvát i řadit

Většina sportovních elektromobilů z nižších cenových tříd je spíše parodií na spalovací sporťáky než jejich věrohodnou kopií. To se však s příchodem jihokorejské střely Hyundai Ioniq 5 N na český trh změnilo. Nejenže má podobný výkon jako Lamborghini či McLaren, ale dokonce i podobně zní a řadí. Jak je to možné a co všechno tenhle „překoňovaný“ elektromobil umí, jsem zjišťoval na závodním okruhu v Mostě.

Řidičovi se nevešly děti do auta, tak je posadil do kufru. Vyrazil s nimi na dálnici

Do prostorného kufru sportovního vozu Audi se vejde leccos. Francouzský řidič do něj kvůli nedostatku místa na sedačkách posadil vedle dalších věcí na dovolenou i dva teenagery. A vyrazil po dálnici na španělskou Costa Bravu. Dveře kufru přitom ani nebyly zavřené. Žádnému z pasažérů se naštěstí nic nestalo, řidič si ale vysloužil pokutu 840 eur, tedy v přepočtu přes 20 tisíc korun.

Elektrohipsteři škytají: Osmiválcová japonská šílenost, kde kapota stojí 400 tisíc bez DPH

Jak vypadá ideální auto současného zvláštního světa, světa roku 2021? Společenský tlak nás nutí říkat něco jako: „Ideální auto světa 2021 musí být elektrovůz, přinejmenším hybrid, nejlépe sdílený více lidmi, alespoň tak tisíci osmi sty dvaceti, pronájem placen bitcoiny. Vzhled a vlastnosti jsou fuk, hlavní je dobře zastřižený plnovous a absence výfuku (a podstatná dávka pokrytectví, žádné vzácné kovy tam nejsou a ta uhlíková stopa taky nesouhlasí, pozn. red.).“ Ale naštěstí, svět roku 2021 dokáže být pro milovníky aut pořád i racionální. A krásný. A normální. Týden jsme v redakci testovali vzácný, šílený Lexus RC F Track Edition. UF!!!

Jako když vás vystřelí z katapultu. Řídili jsme elektrickou stíhačku Audi e-tron GT

Z nuly na 100 km/h zrychlí za 4,1 sekundy, do uší řidiče ale v tu chvíli nehraje třeba benzinový osmiválec. Slyší jen hlasitý svist elektromotorů. Rychlost ale stoupá dál, bez jediného zaváhání nebo škubnutí. V tu chvíli si připadá, jako by byl součástí nějakého sci-fi. Tak začíná jízda s novým Audi e-tron GT, které jsme vyzkoušeli na českých silnicích.