Elektrohipsteři škytají: Osmiválcová japonská šílenost, kde kapota stojí 400 tisíc bez DPH

Jak vypadá ideální auto současného zvláštního světa, světa roku 2021? Společenský tlak nás nutí říkat něco jako: „Ideální auto světa 2021 musí být elektrovůz, přinejmenším hybrid, nejlépe sdílený více lidmi, alespoň tak tisíci osmi sty dvaceti, pronájem placen bitcoiny. Vzhled a vlastnosti jsou fuk, hlavní je dobře zastřižený plnovous a absence výfuku (a podstatná dávka pokrytectví, žádné vzácné kovy tam nejsou a ta uhlíková stopa taky nesouhlasí, pozn. red.).“ Ale naštěstí, svět roku 2021 dokáže být pro milovníky aut pořád i racionální. A krásný. A normální. Týden jsme v redakci testovali vzácný, šílený Lexus RC F Track Edition. UF!!!

Skoro 500 koní. Pocta benzínu. Japonská ilegální digihra. Bestie se svérázným spiritem, která vám ochotně ukáže, že bát se v autě je pořád ještě normální. Cena: 3,5 milionu korun. Například jen a pouze za karbonovu kapotu zaplatíte 400 tisíc bez DPH. Ano za KAPOTU. Momentálně je těchto krasavců na světě asi 60, bude jich přibližně 500.

Bláznivé 21. století. Ikonický offroad Land Rover Defender bude jezdit na vodík

Land Rover s velkým překvapením oznámil, že plánuje vyvinout prototyp elektrického automobilu s vodíkovými palivovými články (FCEV). Podle dostupných informací bude vycházet z legendárního modelu Defender druhé generace. Testování vozidla má začít ještě koncem letošního roku, společnost však nepotvrdila, zda se dočkáme i sériových verzí.

Někomu to může připadat úplně archaicky úchylné, ale představte si, že to auto má uvnitř TLAČÍTKA. Hejbátka. Minimum zbytečných displejů. Skoro žádné dotykové nesmysly, tedy až na tradiční ovládací jednotku multimédií, tzv. „lexusí myš“, kterou pro ně pravděpodobně navrhuje nějaký fakt hodně opilý japonský ajťák myslící si dlouhá léta, že je vizionář ovládacích panelů – a dlouhá léta mu bohužel nikdo neřekl, že není. Někdo se zase chichotá nad rádiem s CD mechanikou a připomíná, že je rok 2021.

Ale jak řekl šéfredaktor CNN Prima NEWS Pavel Štrunc, jenž auto také několik dní testoval: „Je mi to všechno úplně jedno, protože já ani nezapnul rádio. Celou dobu jsem poslouchal ten úžasnej motor.“

Ano. Všechno mu odpustíte. Všechno! (Tomu autu).

Výlet do normálnosti a svérázné interierové originality

Za mě je navíc interiér prostě nádherně japonský, trochu retro a trochu astro, výjimečně příjemná jsou sedadla, do kterých zapadne i středně tlustý člověk, kterým jsem. Kombinace alcantary a kůže je krásná, na tom se shodnou všichni.

Test: BMW 530e xDrive vítá budoucnost s tradiční tváří a kvalitou

BMW a číslovka 5 k sobě neodmyslitelně patří už několik desetiletí, kdy reprezentativní sedan s tímto označením naplňuje jízdní choutky svých majitelů. Aktuální sedmá generace, která v minulém roce prošla faceliftem, navíc také kráčí vstříc budoucnosti, a to i díky modelu 530e xDrive, který kombinuje benzinový motor s plug-in hybridním pohonem.

Pro mnoho lidí, kteří Lexus RC F Track Edition viděli, je dle ohlasů interiér celkově překombinovaný, pro další „neúměrně starý“, dinosauří, nemoderní, „pořád stejný“, ale pro estéty, mezi které se jednoznačně počítám, výlet do normálnosti, svérázné interierové originality, kdy se auta neslévala v jedno. Nemůžu si pomoci, ale hrozně se mi to líbí.

Japonci jsou sví. Když kreslí, tak je to prostě vždycky manga. A u jejich vozů je to stejné. Jiné. Úplně jiné.

Samozřejmě potěší i další nemoderní detaily – Lexus RC F Track Edition nemá třeba tolik vyžadovaný start/stop, což je jedna z věcí, skrz kterou každý den prohrává naše základní lidská racionalita s ekologickou hysterií. Prostě to nechcípá!

Ale hlavně… HLAVNĚ: ten zvuk osmiválcového motoru ve vás vyvolává dětský smích. Je to neuvěřitelně skvěle vyladěné. Divoké. Zlobivé. Vyžadující po vás adrenalin. Šlápni na mě. Dělej. Zapnete Sport+, celé auto ztuhne a synchronizovaně s tím i vaše krev v žilách. To auto k vám mluví: „Pořádně. Ty to snad ještě neslyšíš?“

Stanete se závislými, ten zvuk, to je každodenní audio heroin. Už jen ráno, když to nastartujete a okolní budovy se mírně otřesou…

Lexus RC F Track Edition ale umí být ale i neskutečně civilizovaný, což bylo cílem tvůrců: kompromis mezi sportovní šíleností a autem na všední ježdění (za nevšední prachy). Pokud chcete, přepnete z módu Bestie do módu Jedu normálním autem po městě. Skvěle ovladatelné, rejd lepší než u škodovek.

Sportovní auta ve městě sice často vypadají skvěle, ale jet v nich mezi dírami, kostkami, uzavírkami a úzkými uličkami je traumatizující a nekomfortní. Tady ale auto zničehonic zcivilní, necítíte ani jednu nerovnost, můžete se v klidu projíždět po městě a ještě u toho sbírat Pokémony.

V redakci jsme si užili výlet do (ne)normálního světa. Ano, jasně, i Lexus jako automobilka mohutně razí elektromobilitu, hybriditu a všechny další potřebné komorbidity. Ale umí se vrátit ke kořenům. Na to bychom neměli zapomínat. Osmiválec musí přežít naší generaci.

A pro ty, co pořád odkazují na elektromobily: Lexus RC F Track Edition má mimořádnou vlastnost –⁠ po natankování plné nádrže benzínu se okamžitě cítíte jako v elektromobilu, a to poté, co se podíváte na dojezd: 370 kilometrů!

Ale o spotřebě, která umí být mezi 16 a cca milionem litrů, to fakt není… Dokonalost za 10 z 10 bodů.

Tagy: