Po Fabii Combi nejspíš skončí i nová Scala. Škoda plánuje škrty kvůli elektrifikaci

Evropská unie skrze přísné emisní normy pomalu, ale jistě zahání výrobce automobilů do kouta. Těm pak nezbývá nic jiného než platit vysoké pokuty, nebo pohřbít spalovací modely a nahradit je elektrickými. Takový osud zřejmě čeká i mladoboleslavský bestseller Fabia ve verzi Combi a nejspíše nemine ani další oblíbený hatchback – Scala.

Tak jako ostatní automobilky po celém světě i Škoda Auto plánuje elektrifikovat většinu svých modelů. Už dříve Mladoboleslavští uvedli, že v roce 2030 bude padesát až sedmdesát procent prodaných škodovek v Evropě čistě elektrických. Oficiální konec Fabie Combi je tak pouhým začátkem této elektrické smršti.

Nejen Fabia

Stejný osud podle německého Automobilwoche však čeká i vůz o segment výše, Scalu. Obdobně jako u Fabie ani tento kompaktní hatchback zřejmě nedostane svého přímého nástupce, a to kvůli použité modulární platformě MQB A0. To totiž neumožňuje vůz osadit jiným než spalovacím motorem, a to ani hybridním.

Automobilka se chce proto soustředit spíše na vývoj čistě elektrických aut. Podle dostupných informací dostala kompetence na vývoj dvou malých elektromobilů. Jeden nahradí elektrické Citigo, druhý se zobrazí jako malý elektrický crossover Škoda. Oba se ukáží také jako Volkswagen ID.1 a ID.2.

Už jen pár let

Škoda budoucnost modelu Scala nechce komentovat. „Spekulace týkající se budoucnosti modelů a jejich životních cyklů zásadně nekomentujeme. Scala se těší dobré poptávce a budeme v následujících letech pokračovat v její výrobě,“ řekl Novinkám tiskový mluvčí Škody Auto ČR, Pavel Jína. Podle informací Němců má však skončit, až dokončí svůj obvyklý životní cyklus. To znamená, že když se představila v prosinci roku 2018, zbývá ji už jen pár let.

Smutnit budou především čeští zákazníci, v České republice totiž Scala patří mezi vůbec nejprodávanější nové vozy. Celkem se jich u nás podle Svazu dovozců automobilů prodalo již 20 840 kusů.

Tagy: