Francie udělala pro bezpečnost her maximum, míní Fischer. Podle Druláka to nemusí stačit
Stellantis
Výpis příspěvků ke štítku „Stellantis“
Italka, která jezdí jako Francouz. Ve městě to Fiatu 600 sluší nejvíce, nadchne hlavně ženy
Italka s francouzským spodním prádlem. I tak lze zjednodušeně popsat novou „šestistovku“ od Fiatu. Tento vůz, který kombinuje rozměry malého hatchbacku s prostorností SUV, využívá osvědčenou platformu koncernu Stellantis používanou napříč jeho kompaktními modely. Design karosérie a interiéru nicméně pochází z vlastního studia Fiatu přímo v Turíně. Auto tedy vypadá italsky, ale jezdí francouzsky.
TEST: Automobilky se vrací ke spalovacím motorům. Zpět je dostal i rodinný bestseller
Francouzský koncern Stellantis vsadil vše na elektromobilitu, což se u některých modelů vyplatilo, jiné ale naopak na absenci spalovacích motorů těžce doplatily. Nejvíce to odnesly dříve tolik oblíbená rodinná MPV Citroën Berlingo, Peugeot Partner nebo Opel Combo, která s elektromotorem jednoduše postrádala smysl. I proto se teď Stellantis rozhodl benzinové i naftové motory do nabídky vrátit. Jak jezdí omlazený Opel Combo se starým dobrým nafťákem?
Nový Fiat má „lidské oči“ a barvy inspirované Itálií. Překvapí cenou i komfortem
Ital na francouzských základech, i tak lze jednoduše popsat nový Fiat 600. Auto s rozměry malého hatchbacku a prostorností SUV totiž sdílí ozkoušenou platformu koncernu Stellantis, ovšem jeho vývoj, designování i výběr jednotlivých materiálů, probíhal přímo v italském Turíně. Vypadá tedy jako Ital, ale jezdí jako Francouz. Zda se fúze těchto dvou světových kuchyní povedla, zjišťovala redakce během prvních jízd v okolí Prahy.
TEST: Alfa Romeo Stelvio Competizione je žíznivý bonviván. Jezdí však kouzelně
Středně velké „esúvéčko“ od Alfy se za roky výroby osvědčilo jako nadčasové a mechanicky robustní auto. Turbobenzinová verze Competizione se nezatěžuje s nějakými bateriemi a nabízí neředěný řidičský požitek. Na spotřebě je to znát.
TEST: Elektrický Jeep Avenger skrývá pod pěkným kabátkem tuctovou techniku z koncernu
Na prvním americkém vítězi evropské ankety o auto roku je americký tak akorát název. Nejmenší vozidlo značky Jeep se vyrábí v polských Tychách a coby velikostní konkurent Škody Kamiq sdílí techniku s Peugeotem 2008 či Opelem Mokka, tedy kolegy z koncernu Stellantis. Jak jezdí?
Už žádnou šedou. Fiat končí s nejprodávanější barvou, ředitel se ponořil do obří oranžové kádě
Šedá je v současnosti nejoblíbenější barva, kterou volí lidé kupující nové auto. Fiat se ovšem rozhodl s šedou skoncovat a nabízet pouze barevnější alternativy. Chystaný plně elektrický vůz 600e bude jednou z hvězd kampaně namířené proti automobilové uniformitě. To vysvětluje, proč se jeden z těchto automobilů dostal do obrovského sudu s oranžovou barvou i s generálním ředitelem Fiatu Olivierem Francoisem za volantem.
Rozhovor se šéfkou Peugeotu: Od roku 2030 jen elektromobily, odzvoní i kulatým volantům
Od roku 2030 budeme v Evropě prodávat pouze čisté elektromobily. Šéfka Peugeotu Linda Jacksonová v rozhovoru pro CNN Prima NEWS nastínila budoucnost francouzské automobilky s tím, že cokoliv jiného než uspět jako výrobce elektromobilů, je chiméra. Zmínila se i o připravovaných novinkách a vizi pro nadcházející léta.
Když elektřina nepomáhá. Citroën Berlingo býval miláčkem živnostníků, dnes živoří
Francouzská minidodávka v rodinném balení válcovala trh přes dvacet let, výhradně elektrický pohon současné generace ji však fakticky pohřbil zaživa. Při nevalných továrních parametrech elektromotoru a ještě horším vlastnostem v praxi dávají zákazníci praktického vozu přednost konkurenci s tradičními spalovacími motory.
Malá Lancia Ypsilon už měla být dávno mrtvá. Místo toho dostala další facelift
Model Ypsilon se vyrábí od roku 2011 a posledních pět let jej koupíte už jen v Itálii, přesto se ho prodává více než všech vozů Alfa Romeo na celém světě. Koncern Stellantis nedávno oznámil velkou renesanci slavné značky Lancia, která byla původně odsouzena k postupnému zániku. Než ale přijdou na trh zbrusu nové elektrické Lancie, bude si firma muset vystačit s jedenáct let starým mini-modelem, který za tím účelem prodělal další omlazení.
Nejde jen o emise. Přísné evropské normy chtějí vyhnat lidi z aut, rozčilují se výrobci
Nová auta se stanou pro širokou veřejnost nedostupnými. Obává se o to Carlos Tavares, generální ředitel velké automobilové skupiny Stellantis, která zahrnuje Alfu Romeo, Citroën, Opel, Peugeot, Fiat a Jeep. Varuje, že je to z velké části kvůli „šíleně přísným pravidlům Evropské unie“.
Nový Opel Astra není převlečený Francouz. Jde o ojedinělé auto, které řidiče neotravuje
Koncernové technické základy neznamenají, že by byl Opel Astra jen převlečeným Peugetem 308. Vypadá i jezdí zcela svébytně a jde mu to tak nějak samo. Nový design padne ke klasickému hatchbacku velmi přirozeně a pod kapotou si člověk může vybrat mezi spalováním a brzy i elektřinou. Nestojí přitom nesmyslnou částku.
Peugeot 408 je typickou novinkou elektrické doby. Kdy přijde na český trh?
V Evropě ho neznáme, Peugeot 408 ale pro značku není žádnou novinkou. Od roku 2010 toto označení totiž používá pro sedan-verzi Peugeotu 308. Nyní však přichází model, který stojí na platformě EMP2. V modelové hiearchii se postaví se mezi 308 a 3008. Nabídne přitažlivou siluetu, moderní interiér a hybridy.