CNN Prima News Stellantis

Stellantis

Výpis příspěvků ke štítku „Stellantis“

Italka, která jezdí jako Francouz. Ve městě to Fiatu 600 sluší nejvíce, nadchne hlavně ženy

Italka s francouzským spodním prádlem. I tak lze zjednodušeně popsat novou „šestistovku“ od Fiatu. Tento vůz, který kombinuje rozměry malého hatchbacku s prostorností SUV, využívá osvědčenou platformu koncernu Stellantis používanou napříč jeho kompaktními modely. Design karosérie a interiéru nicméně pochází z vlastního studia Fiatu přímo v Turíně. Auto tedy vypadá italsky, ale jezdí francouzsky.

TEST: Automobilky se vrací ke spalovacím motorům. Zpět je dostal i rodinný bestseller

Francouzský koncern Stellantis vsadil vše na elektromobilitu, což se u některých modelů vyplatilo, jiné ale naopak na absenci spalovacích motorů těžce doplatily. Nejvíce to odnesly dříve tolik oblíbená rodinná MPV Citroën Berlingo, Peugeot Partner nebo Opel Combo, která s elektromotorem jednoduše postrádala smysl. I proto se teď Stellantis rozhodl benzinové i naftové motory do nabídky vrátit. Jak jezdí omlazený Opel Combo se starým dobrým nafťákem?

Nový Fiat má „lidské oči“ a barvy inspirované Itálií. Překvapí cenou i komfortem

Ital na francouzských základech, i tak lze jednoduše popsat nový Fiat 600. Auto s rozměry malého hatchbacku a prostorností SUV totiž sdílí ozkoušenou platformu koncernu Stellantis, ovšem jeho vývoj, designování i výběr jednotlivých materiálů, probíhal přímo v italském Turíně. Vypadá tedy jako Ital, ale jezdí jako Francouz. Zda se fúze těchto dvou světových kuchyní povedla, zjišťovala redakce během prvních jízd v okolí Prahy.

Už žádnou šedou. Fiat končí s nejprodávanější barvou, ředitel se ponořil do obří oranžové kádě

Šedá je v současnosti nejoblíbenější barva, kterou volí lidé kupující nové auto. Fiat se ovšem rozhodl s šedou skoncovat a nabízet pouze barevnější alternativy. Chystaný plně elektrický vůz 600e bude jednou z hvězd kampaně namířené proti automobilové uniformitě. To vysvětluje, proč se jeden z těchto automobilů dostal do obrovského sudu s oranžovou barvou i s generálním ředitelem Fiatu Olivierem Francoisem za volantem.

Malá Lancia Ypsilon už měla být dávno mrtvá. Místo toho dostala další facelift

Model Ypsilon se vyrábí od roku 2011 a posledních pět let jej koupíte už jen v Itálii, přesto se ho prodává více než všech vozů Alfa Romeo na celém světě. Koncern Stellantis nedávno oznámil velkou renesanci slavné značky Lancia, která byla původně odsouzena k postupnému zániku. Než ale přijdou na trh zbrusu nové elektrické Lancie, bude si firma muset vystačit s jedenáct let starým mini-modelem, který za tím účelem prodělal další omlazení.