Úřad práce zruší desítky poboček. Přibývá napadení i výhrůžek zaměstnancům, říká ředitel
Stellantis
Výpis příspěvků ke štítku „Stellantis“
Toyota se svými užitkovými vozy objede Česko. Ukáže i dlouho očekávanou novinku
Japonská automobilka slaví úspěchy nejen v kategorii osobních vozů, ale i těch užitkových. Pro své zákazníky si teď navíc připravila zajímavou podzimní akci Toyota Professional Roadshow, během které objede se svými modernizovanými modely Proace celou Českou republiku. K vidění budou průběžně po dobu dvou měsíců v devatenácti různých dealerstvích. Na co se můžeme těšit?
Největší i nejterénnější auto v nabídce. Toyota do Česka přivezla žhavé novinky
Toyota se může pochlubit jednou z nejširších modelových palet v Česku. Vedle klasických osobních aut převážně s hybridními pohony nabízí také sportovní vozy, osobní či užitkové dodávky a nechybí jí ani pick-up. Tím ale japonská invaze ještě zdaleka nekončí, protože už na podzim k českým zákazníkům dorazí první kusy největší užitkové dodávky Proace Max i ikonického off-roadu Land Cruiser nové generace. Kolik stojí?
Italka, která jezdí jako Francouz. Ve městě to Fiatu 600 sluší nejvíce, nadchne hlavně ženy
Italka s francouzským spodním prádlem. I tak lze zjednodušeně popsat novou „šestistovku“ od Fiatu. Tento vůz, který kombinuje rozměry malého hatchbacku s prostorností SUV, využívá osvědčenou platformu koncernu Stellantis používanou napříč jeho kompaktními modely. Design karosérie a interiéru nicméně pochází z vlastního studia Fiatu přímo v Turíně. Auto tedy vypadá italsky, ale jezdí francouzsky.
TEST: Automobilky se vrací ke spalovacím motorům. Zpět je dostal i rodinný bestseller
Francouzský koncern Stellantis vsadil vše na elektromobilitu, což se u některých modelů vyplatilo, jiné ale naopak na absenci spalovacích motorů těžce doplatily. Nejvíce to odnesly dříve tolik oblíbená rodinná MPV Citroën Berlingo, Peugeot Partner nebo Opel Combo, která s elektromotorem jednoduše postrádala smysl. I proto se teď Stellantis rozhodl benzinové i naftové motory do nabídky vrátit. Jak jezdí omlazený Opel Combo se starým dobrým nafťákem?
Nový Fiat má „lidské oči“ a barvy inspirované Itálií. Překvapí cenou i komfortem
Ital na francouzských základech, i tak lze jednoduše popsat nový Fiat 600. Auto s rozměry malého hatchbacku a prostorností SUV totiž sdílí ozkoušenou platformu koncernu Stellantis, ovšem jeho vývoj, designování i výběr jednotlivých materiálů, probíhal přímo v italském Turíně. Vypadá tedy jako Ital, ale jezdí jako Francouz. Zda se fúze těchto dvou světových kuchyní povedla, zjišťovala redakce během prvních jízd v okolí Prahy.
TEST: Alfa Romeo Stelvio Competizione je žíznivý bonviván. Jezdí však kouzelně
Středně velké „esúvéčko“ od Alfy se za roky výroby osvědčilo jako nadčasové a mechanicky robustní auto. Turbobenzinová verze Competizione se nezatěžuje s nějakými bateriemi a nabízí neředěný řidičský požitek. Na spotřebě je to znát.
TEST: Elektrický Jeep Avenger skrývá pod pěkným kabátkem tuctovou techniku z koncernu
Na prvním americkém vítězi evropské ankety o auto roku je americký tak akorát název. Nejmenší vozidlo značky Jeep se vyrábí v polských Tychách a coby velikostní konkurent Škody Kamiq sdílí techniku s Peugeotem 2008 či Opelem Mokka, tedy kolegy z koncernu Stellantis. Jak jezdí?
Už žádnou šedou. Fiat končí s nejprodávanější barvou, ředitel se ponořil do obří oranžové kádě
Šedá je v současnosti nejoblíbenější barva, kterou volí lidé kupující nové auto. Fiat se ovšem rozhodl s šedou skoncovat a nabízet pouze barevnější alternativy. Chystaný plně elektrický vůz 600e bude jednou z hvězd kampaně namířené proti automobilové uniformitě. To vysvětluje, proč se jeden z těchto automobilů dostal do obrovského sudu s oranžovou barvou i s generálním ředitelem Fiatu Olivierem Francoisem za volantem.
Rozhovor se šéfkou Peugeotu: Od roku 2030 jen elektromobily, odzvoní i kulatým volantům
Od roku 2030 budeme v Evropě prodávat pouze čisté elektromobily. Šéfka Peugeotu Linda Jacksonová v rozhovoru pro CNN Prima NEWS nastínila budoucnost francouzské automobilky s tím, že cokoliv jiného než uspět jako výrobce elektromobilů, je chiméra. Zmínila se i o připravovaných novinkách a vizi pro nadcházející léta.
Když elektřina nepomáhá. Citroën Berlingo býval miláčkem živnostníků, dnes živoří
Francouzská minidodávka v rodinném balení válcovala trh přes dvacet let, výhradně elektrický pohon současné generace ji však fakticky pohřbil zaživa. Při nevalných továrních parametrech elektromotoru a ještě horším vlastnostem v praxi dávají zákazníci praktického vozu přednost konkurenci s tradičními spalovacími motory.
Malá Lancia Ypsilon už měla být dávno mrtvá. Místo toho dostala další facelift
Model Ypsilon se vyrábí od roku 2011 a posledních pět let jej koupíte už jen v Itálii, přesto se ho prodává více než všech vozů Alfa Romeo na celém světě. Koncern Stellantis nedávno oznámil velkou renesanci slavné značky Lancia, která byla původně odsouzena k postupnému zániku. Než ale přijdou na trh zbrusu nové elektrické Lancie, bude si firma muset vystačit s jedenáct let starým mini-modelem, který za tím účelem prodělal další omlazení.
Nejde jen o emise. Přísné evropské normy chtějí vyhnat lidi z aut, rozčilují se výrobci
Nová auta se stanou pro širokou veřejnost nedostupnými. Obává se o to Carlos Tavares, generální ředitel velké automobilové skupiny Stellantis, která zahrnuje Alfu Romeo, Citroën, Opel, Peugeot, Fiat a Jeep. Varuje, že je to z velké části kvůli „šíleně přísným pravidlům Evropské unie“.