Horst Fuchs byl jako svatý obrázek, říká expert. Dabér Junák zavzpomínal na osobní setkání

Nejen holá hlava, masivní prsteny a náušnice. Z Horsta Fuchse udělalo nesmrtelnou legendu a teleshoppingového krále také jeho vystupování nebo příprava. Ve Zprávách PLUS na CNN Prima NEWS na zesnulého prodejce z obrazovek zavzpomínal nejen reklamní expert Vilém Rubeš, ale také dabér Zdeněk Junák, který Horstu Fuchsovi propůjčil svůj hlas na tuzemské scéně.

„Horst Fuchs měl štěstí, že přišel ve správnou chvíli se zcela vlastním druhem prodeje. Reklamu jsme znali, byla tu i za minulého režimu, i když podivná, ale teleshopping byla úplná novinka,” popsal Rubeš pro CNN Prima NEWS.

ČTĚTE TAKÉ: Zemřel legendární teleshoppingový prodavač Horst Fuchs. Jeho smrt vyšla najevo až po měsících

Důvod, proč televizní komentátor původem z Německa zapůsobil na Čechy více, než například v západních zemích, tkvěl podle experta v okouzlení něčím novým. „Pro nás to byl tehdy nový svět. Jak reklama, tak možnost teleshoppingu,” vysvětlil Rubeš fenomén Fuchse. „Moje vlastní maminka si koupila krouhač a koukala na něj jako na svatý obrázek,” vzpomínal.

Podle reklamního experta přišel Fuchs s americkým projevem, který byl patřičně dramatický a komický. Právě ten mu pomohl v prodeji. „Myslím, že v jednu chvíli ho znal úplně každý a podle mě si každý i něco koupil. K jeho nezaměnitelné osobnosti patřila rozhodně i výstřední vizáž,“ zmínil Rubeš.

Jeho charakteristickou holou hlavu, náušnice, masivní prsteny a extravagantní oděvy nešlo přehlédnout. Své repliky si navíc psal sám a rovněž zkoušel inzerované výrobky předem, aby věděl, o čem přesně mluví.

„Role, kterou hrál, k němu velmi dobře patřila. Metoda stylu, že ještě k tomu dostanete tohle a ještě tohle a když zavoláte do půl hodiny, dostanete navíc tohle, byla šťouchanec, který pomáhal prodávat,” popsal Rubeš. Produkty, které nabízel – od vymožeností do kuchyně přes natáčky na vlasy až po lak na auto – rozhodně nepatřily mezi věci nezbytné k životu, i přesto se telefonáty jen hrnuly. „Bylo to jako hlad, chtěli jsme, co jsme neznali a neměli,” vysvětlil expert.

Pro české diváky byl s Horstem úzce spojený i jeho český hlas, který zajistil Zdeněk Junák. Ten daboval teleshoppingového krále nejprve v Brně, pak se studio přesunulo do Vídně, kde sídlí firma WS Invention, ve které Horst Fuchs pracoval jako kreativní ředitel a pro kterou spoty připravoval.

„Několikrát jsem se s ním setkal. Neumím sice německy, ale objali jsme se a chvilku si povídali. Za těch de facto 12 nebo 14 let, co jsem ho daboval, jsme se potkali nesčetněkrát, potkávali jsme se i když on přijel do Brna,” vzpomínal Junák.

Dnes už téměř zapomenutý svět teleshoppingu tak se smrtí Horsta Fuchse přišel o svého nekorunovaného středoevropského krále.

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Zemřel Horst Fuchs, podívejte se na reportáž

Tagy:
Německo Rakousko Brno Česko Horst Fuchs teleshopping Zdeněk Junák ws intention