Česká fotbalová reprezentace představila nové dresy
Barva na rozdíl od předchozího představení nových dresů pasuje k České republice, ovšem rozpaky přetrvávají. Fotbalová reprezentace ukázala, v jakém oděvu se vydá na mistrovství Evropy, které začíná v červnu. „Věřím, že vyvolá pozitivní reakce,“ konstatoval k novince dosluhující předseda FAČR Martin Malík. Pozitivní ohlasy by se našly, ovšem těch negativních rozhodně nebylo málo.
V listopadu 2019 představila reprezentace dresy určené pro naprostou většinu venkovních zápasů. K překvapení veřejnosti byly ve žluto-zelené barvě, která měla odkazovat na český národní strom – lípu. Sada si vysloužila přezdívku „rozlišovák“. Do podoby trikotů se tehdy pustili i bývalí tenisté Radek Štěpánek s Tomášem Berdychem, kteří na kurtu při utkáních Davis Cupu léta reprezentovali Českou republiku v červené a modré.
Na nové venkovní dresy #ceskarepre se dostalo i v kalendáři pro rok 2020. 📷 FAČR / Ondřej Pýcha pic.twitter.com/is7feJy4FA
— Česká fotbalová reprezentace (@ceskarepre_cz) November 11, 2019
Teď se národní tým vrátil k poněkud zavedenější české barvě, a to bílé. Minimalistický oděv vyrobil dlouholetý partner reprezentace – německá společnost Puma. Bílý základ narušuje jen červený proužek s modrým nápisem „Czech Republic“ a modrým logem výrobce.
„Nový dres jsem měl na sobě při focení a podle mě se povedl. Pozitivní reakce jsem zaznamenal i od spoluhráčů, takže si myslím, že si ho oblíbíme. Hlavně ale doufám, že nám na mistrovství Evropy přinese štěstí a že v něm dosáhneme na nějaký týmový úspěch,“ uvedl kapitán Slavie a stabilní člen výběru trenéra Jaroslava Šilhavého Jan Bořil.
#ceskarepre 🇨🇿 vyrazí na EURO v nových bílých dresech 👕🆕 pic.twitter.com/bpQ9aLTfve
— Česká fotbalová reprezentace (@ceskarepre_cz) April 22, 2021
Zatím se zdá, že fanoušci si novotu příliš neoblíbili. Vadí jim, že je dres minimalistický až příliš. „Jako triko na doma asi dobrý, ale jako reprezentační dres je to zase krok vedle,“ uvedl jeden z nespokojených fanoušků na Twitteru. Jiný odkazoval na to, že jde o oblečení vhodné na spaní, další v nadsázce uvedl, že by s ním chodil do sklepa pro uhlí. Často se opakovaly komentáře, které hovořily o tom, že dres vypadá málo jako dres a jde spíše o oděv na rozcvičku či trénink.
„Tak nám ty dresy konečně ukažte! Tohle je pod dres, ne?“ rýpal komentující pod příspěvkem oficiálního účtu reprezentace.
Ve velmi jednoduchém designu ale nejsou Češi sami. Puma dodává materiál také jiným národním týmům – Itálie, Rakouska nebo Švýcarska. Rovněž tyto reprezentace ve čtvrtek představily nové dresy pro fotbalové vyslance a liší se prakticky pouze jinými barvami.
More than a kit. The ITALY kit 🇮🇹
— Italy ⭐️⭐️⭐️⭐️ (@Azzurri_En) April 22, 2021
Worn by 11, made for millions 🇮🇹
Only See Great 🇮🇹
Only See Italy 🇮🇹
👉 https://t.co/k9rjNer0kH #OnlySeeGreat @pumafootball pic.twitter.com/5vOWTYLNtl
V diskutovaných trikotech se Tomáš Souček a spol. ukážou poprvé v akci na turnaji Euro. Evropský šampionát začíná 11. června a potrvá přesně měsíc. Čeští fotbalisté se ve skupině D postupně střetnou se Skotskem, Chorvatskem a Anglií.