Turek jde do boje o český Parlament, bude lídr Motoristů. Je to jediná pravice, řekl

Exkluzivní výzkum: Obrovský propad Motoristů pod tři procenta. ANO si drží náskok před Spolu

Jedna z otázek, které rezonovaly jarním začátkem volební kampaně v Česku, už má své řešení. Filip Turek bude na podzim kandidovat v parlamentních volbách za Motoristy a v případě úspěchu se tak vrátí z Evropského parlamentu do české Poslanecké sněmovny. Své rozhodnutí přijmout roli volebního lídra a jedničky ve Středočeském kraji oznámil v pátek na obědě s podporovateli.

„Je tu jediná autentická pravicová síla, a to jsou Motoristé sobě,“ nemusel Turek úplně přesvědčovat své spolupracovníky či blízké, kteří se sešli ve vyhlášené kavárně v centru Prahy.

Jedním z hlavních motivů jeho kandidatury jsou prý i „podhodnocené průzkumy Motoristů“. Zásadním důvodem, přestože zde čestný prezident strany zdůrazňuje ironii, je pak i dehonestační kampaň, kterou prý proti Turkovi vedou média.

ČTĚTE TAKÉ KOMENTÁŘ: Sešup Motoristů lemují rychlý Turek, hubatý Macinka i kritika Klause kvůli Rusku

Dehonestační kampaň jako motivace kandidatury

„Málokterý politik musel čelit takové dehonestační kampani jako já,“ myslí si Filip Turek, který před časem schytal kritiku kvůli rychlé jízdě na dálnici. Za sdílení příspěvků, jež mu pak ze své vlastní rychlé jízdy posílali podporovatelé, se pak omluvil.

„Chci být nejen tváří, ale lídrem. Příští volby mohou být momentem velké změny,“ věří nový lídr strany.

Vládnout s ANO místo komunistů, přeje si Turek

„Nepřeji si opět vládu SPOLU, STAN a Pirátů nebo největší strany (ANO, pozn. aut.) s komunisty, chci, aby to bylo s Motoristy,“ hecoval Turek, který si rýpl do novinářů s připomínkou údajného počtu členů Jaguar Klubu. Ti se prý nemohli slavnostního oběda zúčastnit, protože chystají obří akci na pražském výstavišti.

„Nevěřím v zelenou klimatickou budoucnost,“ hřímal pak za stolem čestný prezident strany. „Ani v zadluženou budoucnost,“ dodal Filip Turek. Nevěří prý, že si něco takového přeje většina voličů.

Filip Turek jako kometa evropských voleb

Filip Turek byl lídrem Motoristů sobě v podzimních volbách do Evropského parlamentu. V koalici s hnutím Přísaha se deklarovaně pravicová strana svezla na vlně kritiky Evropské unie či Green Dealu až k překvapivému úspěchu a zisku dvou mandátů.

Devětatřicetiletý podnikatel Turek se jako milovník silných aut a závodění pasoval do role ochránce českého automobilového průmyslu.

Na sociálních sítích rád zdůrazňuje, že v Evropském parlamentu pomáhá vyjednávat mírnější podmínky pro výrobce aut či zvrátit zákaz prodeje aut se spalovacími motory, který má nastat v roce 2035.

Pokud by ale s kandidaturou do Poslanecké sněmovny uspěl, musel by místo europoslance podle zákona o volbách do Evropského parlamentu opustit.

Mluví se o velkém zásahu Filipa Turka na sociálních sítích, jeho pořady či rozhovory s ním dosahují na YouTube i milionových čísel sledovanosti.

V poslední době se ale spojuje negativní referování o něm kvůli rychlé jízdě na dálnici, jíž se sám chlubil právě na sociálních sítích, či přifukování své závodnické kariéry s poklesem preferencí Motoristů sobě.

Zároveň se jeho kandidatura zmiňuje jako klíčový prvek možného úspěchu Motoristů v parlamentních volbách 2025.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Lámat nad Motoristy hůl je teď zbytečné. Prospěla by jim ale změna, vysvětluje Macháček

Tagy:
politika YouTube Evropská unie volby Evropský parlament sociální síť Brusel Rusko kandidatura Petr Macinka Parlament České republiky Zelená dohoda pro Evropu Filip Turek Motoristé sobě volby 2025