V hospodách rozestupy, v tramvajích plno
Vláda ke 3. prosinci rozvolnila některá protikoronavirová opatření. Zajásat tak mohly restaurace a hospody, které od začátku října musely být uzavřeny. Hosté však musí v maximálně z poloviny naplněném zařízení dodržovat minimální rozestupy a hygienická opatření. Veškeré snahy o minimalizaci kontaktu však přicházejí vniveč při cestě domů z restaurace. V noci ze čtvrtka na pátek byly noční spoje pražské hromadné dopravy cestujícími přetížené, podobná situace následovala i o den později. Pražané proto požadují, aby se frekvence spojů opět navýšila.
Poté, co v deset hodin večer stravovací zařízení zavřou, lidé se nahrnou na tramvajové a autobusové zastávky. Jeden tramvajový vůz, který přijede jednou za přibližně třicet minut, však pro několik desítek lidí nestačí. Kvůli tomu se na sebe lidé tlačí, aby nemuseli v zimě čekat půl hodiny navíc na další spoj.
To je úplně jasný. 😄 Už mě to nebaví... pic.twitter.com/4g3KroYAPf
— Kryštof Petrásek (@ridicprazsky) December 3, 2020
Hned ve čtvrtek v noci se objevily první fotografie, na kterých je vidět, jak se lidé tlačí do už tak plné tramvaje. A čím více jich bylo, tím více sílila kritika této situace. Například Divadlo RePublika se rozčílilo nad paradoxem, že spoje jsou přecpané, ale divadla musí být zavřená: „V roušce a s rozestupem jsou divadla mimořádně riziková. Ještě že máme omezené spoje, které jezdí jednou za půl hodiny. Praha Výtoň 3. 12. 2020 22.00 hodin. Tady už se satira nedá dělat.“
Ještě že jsou divadla zavřená. V roušce a s rozestupem jsou mimořádně riziková. Ještě že máme omezené spoje, které jezdí...
Posted by Divadlo RePublika on Friday, December 4, 2020
S aktuální situací ohledně nočních spojů nejsou spokojeni ani sami Pražané. Na facebookových stránkách Pražské integrované dopravy se objevují dotazy, kdy bude znovu obnoven klasický denní režim spojů tramvají a metra.
Náměstek ředitele Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) Martin Šubrt k tomu uvedl, že posílit pražskou MHD nelze ze dne na den, protože obvykle se jízdní řády připravují dva až tři týdny dopředu, ve výjimečných případech pak týden předem. Je totiž potřeba nejen zajistit dostatek řidičů, ale i rozvoz nových řádů.
Podle webu MHD86 je nepřipravenost Prahy na znovuotevření obchodů a stravovacích zařízení zarážející. Podíl prý na tom může mít špatná komunikace mezi primátorem Prahy Zdeňkem Hřibem (Piráti) a premiérem Andrejem Babišem (ANO), kteří by měli změny vládních opatření připravovat společně a dostatečně dopředu.
NOVINKY, KTERÉ VÁS POTĚŠÍ I Od dnešního dne prodloužíme provoz lanové dráhy na Petřín do 20 hodin v návaznosti na...
Posted by Dopravní podnik hlavního města Prahy on Friday, December 4, 2020
Po první zkušenosti ze čtvrteční noci mělo jako malá útěcha posloužit posílení nočních tramvajových spojů o další vůz, a to od pátku 4. prosince na pouhé dva dny. Podle webu MHD86 se jedná i o možném prodloužení metra z desáté hodiny večer na jedenáctou hodinu, to se však netýká provozu denních tramvají a autobusů. A s klasickým provozem pražské MHD se nepočítá ani v lednu.