V restauracích spořádaně s rozestupy. V pražské MHD je pak cestou domů hlava na hlavě

Výběr redakce
Vláda ke 3. prosinci rozvolnila některá protikoronavirová opatření. Zajásat tak mohly restaurace a hospody, které od začátku října musely být uzavřeny. Hosté však musí v maximálně z poloviny naplněném zařízení dodržovat minimální rozestupy a hygienická opatření. Veškeré snahy o minimalizaci kontaktu však přicházejí vniveč při cestě domů z restaurace. V noci ze čtvrtka na pátek byly noční spoje pražské hromadné dopravy cestujícími přetížené, podobná situace následovala i o den později. Pražané proto požadují, aby se frekvence spojů opět navýšila.
Poté, co v deset hodin večer stravovací zařízení zavřou, lidé se nahrnou na tramvajové a autobusové zastávky. Jeden tramvajový vůz, který přijede jednou za přibližně třicet minut, však pro několik desítek lidí nestačí. Kvůli tomu se na sebe lidé tlačí, aby nemuseli v zimě čekat půl hodiny navíc na další spoj.
To je úplně jasný. 😄 Už mě to nebaví... pic.twitter.com/4g3KroYAPf
— Kryštof Petrásek (@ridicprazsky) December 3, 2020
Hned ve čtvrtek v noci se objevily první fotografie, na kterých je vidět, jak se lidé tlačí do už tak plné tramvaje. A čím více jich bylo, tím více sílila kritika této situace. Například Divadlo RePublika se rozčílilo nad paradoxem, že spoje jsou přecpané, ale divadla musí být zavřená: „V roušce a s rozestupem jsou divadla mimořádně riziková. Ještě že máme omezené spoje, které jezdí jednou za půl hodiny. Praha Výtoň 3. 12. 2020 22.00 hodin. Tady už se satira nedá dělat.“
S aktuální situací ohledně nočních spojů nejsou spokojeni ani sami Pražané. Na facebookových stránkách Pražské integrované dopravy se objevují dotazy, kdy bude znovu obnoven klasický denní režim spojů tramvají a metra.
Náměstek ředitele Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) Martin Šubrt k tomu uvedl, že posílit pražskou MHD nelze ze dne na den, protože obvykle se jízdní řády připravují dva až tři týdny dopředu, ve výjimečných případech pak týden předem. Je totiž potřeba nejen zajistit dostatek řidičů, ale i rozvoz nových řádů.
Podle webu MHD86 je nepřipravenost Prahy na znovuotevření obchodů a stravovacích zařízení zarážející. Podíl prý na tom může mít špatná komunikace mezi primátorem Prahy Zdeňkem Hřibem (Piráti) a premiérem Andrejem Babišem (ANO), kteří by měli změny vládních opatření připravovat společně a dostatečně dopředu.
Po první zkušenosti ze čtvrteční noci mělo jako malá útěcha posloužit posílení nočních tramvajových spojů o další vůz, a to od pátku 4. prosince na pouhé dva dny. Podle webu MHD86 se jedná i o možném prodloužení metra z desáté hodiny večer na jedenáctou hodinu, to se však netýká provozu denních tramvají a autobusů. A s klasickým provozem pražské MHD se nepočítá ani v lednu.
Navazuje na téma


Korecký: Balaštíková poškodí ANO víc, než se zdálo. Kauza „zastřelený pes“ dopadne i na volby

Zásah v pražské nemocnici: Ze střechy stoupal dým, hasiči vyhlásili druhý stupeň poplachu

Balaštíková pozastavila členství v ANO. Budu bojovat za očištění svého jména, uvedla

Balaštíková chtěla z pomsty zastřelit exmanželovi psa: Kdy už to zařídíš? zlobí se na nahrávce

Koupaliště prožívají jednu z nejhorších sezón. Ale teď jim svitla naděje, doženou ztráty?

Balaštíková končí na kandidátce ANO. Kvůli nahrávkám se o poslankyni zajímá policie

Dokážeme stavět jako Baťa nebo Karel IV., věří si Piráti. Mají plán na vybudování 80 tisíc bytů

Policie nasadí speciální „šmírovací“ vozy. Natočí, co děláte za volantem, a potrestá nepozornost

Otec oběti střelby na FF UK chtěl vidět spis, GIBS to zatrhla. Byla to chyba, rozhodl soud