V Ústí nad Labem se rozhodli skoncovat s hromaděním odtažených aut na odstavných parkovištích. Město vyhlásilo pokusnou aukci, v rámci které se některá vozidla, o něž majitelé dlouhodobě nejeví zájem, podařilo dobře zpeněžit.
Nejvíc zaplatil bývalý automobilový závodník za Škodu 120, a to 35 500 korun. V součtu lidé auta vydražili za 123 100 korun, řekla v pondělí novinářům Monika Straková z odboru dopravy a majetku na ústeckém magistrátu.
Nová Škoda 105 se bude dražit minimálně za cenu dobře vybavené Fabie. Proč?
Zatímco na světových burzách se za ohromné peníze draží ti nejexkluzivnější automobiloví veteráni značek jako Ferrari, Talbot či Hispano Suiza, v tuzemsku se za naprosto bláznivou částku občas prodá i socialistická lidovka. Jako třeba tato zelená škodovka. K mání bude už o víkendu, najeto nemá ani tisíc kilometrů.
Dražba začala v pondělí krátce po deváté hodině, každé auto se mělo dražit tři minuty. Kvůli vyššímu zájmu o některé vozy však aukce trvala nakonec o něco déle. Všechna auta se začínala dražit na částce 300 korun, lidé mohli přihazovat nejméně 50 korun. Za vraky pak museli zaplatit na místě v hotovosti. „Dražba byla, řekl bych, velmi úspěšná, přišlo hodně dražitelů. Až nad očekávání se vydražilo poměrně za dost peněz,“ řekl Miroslav Kupka z Exekutorského úřadu Praha 5. Podle něj nikdo z úřadu nečekal tak vysoký zájem.
„S výsledkem jsme moc spokojení, protože pro nás bylo prioritou dostat auta pryč z ulic, což se nám povedlo. A teď už to bylo jen o tom, kam půjdou dál,“ uvedla Straková. S dražbami podle ní město bude pokračovat, další aukce by se mohla uskutečnit na jaře, kdy podle ní půjde do aukce více aut než dnes.
Trhákem socialistická škodovka
Velký zájem lidí očekával vedoucí odboru a majetku na ústeckém magistrátu Dalibor Dařílek. Že se prodají všechna vozidla odtažená z ústeckých ulic, ale netipoval. „Od začátku máme nějakých 350 podnětů a podle mě máme z ulic pryč víc než dvě třetiny aut. Zbytek si odstranili lidé a nějaké příběhy ještě běží,“ řekl Dařílek. Peníze utržené z prodeje pokryjí odtah a náklady za stání na odstavném parkovišti. Zbytek peněz náleží původnímu majiteli vozidla. „Pokud si je nevyzvedne, po dvou letech ho vyzveme ještě jednou, a pokud si je ani do tří let nevyzvedne, tehdy bude přebytek patřit městu,“ doplnil vedoucí.
Největší zájem měli dražitelé o Škodu 120, kterou její nový majitel chce opravit. Není divu, cena socialistických modelů Škoda v poslední době strmě stoupá. „Čekal jsem, že se to prodá za daleko víc. Byli jsem ochotni jít o něco výš, očekávání bylo něco okolo 100 tisíc korun,“ uvedl majitel, který si nepřál uvádět své jméno. Zájem o ni měl i Antonín Čermák z Prahy, který si ji chtěl pořídit z nostalgie. Za auto chtěl zaplatit maximálně 35 000 korun. Na dražbu dorazili i lidé z Mělníka či Kutné Hory.