Arogance a křik: Primářka trutnovské nemocnice čelí obviněním, pacientům vadí její chování

Lékařka odmítla ošetřit dítě

Na sociálních sítích se začala šířit další stížnost na chování zdravotnického personálu. Tentokrát míří na primářku ORL oddělení trutnovské nemocnice. Příběh jedné z pacientek rozpoutal vlnu reakcí a dalších svědectví. Některé ženy popsaly zkušenosti, které je přiměly podat formální stížnost. Nemocnice se věcí bude zabývat.

Pacientka, která celou situaci zveřejnila, se mimo jiné léčí s rakovinou a do ambulance dorazila s dalšími zdravotními obtížemi. Už první vyšetření podle jejích slov provázelo nevybíravé jednání. Při další návštěvě měla být objednána mezi druhou a půl třetí. Po více než hodině čekání, kdy se zdravotnický personál začal připravovat k odchodu, jí bylo řečeno, že vyšetřena už nebude. Stejně podle ní dopadla i jiná pacientka s malým dítětem.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Plán masakru v Liberci? Nepřekvapil mě, říká expert. Dívky se v agresivitě vyrovnají chlapcům

Dotyčná žena alespoň požádala o potvrzení propustky pro zaměstnavatele sestry, které se chystaly k odchodu. Situace se však podle ní rychle vyhrotila. „Otevřely dveře, šly za tou paní primářkou a já jsem jenom slyšela, jak tam na ně křičí. Přidržely mi dveře a řekly mi: ‚Pojďte dovnitř a vyřiďte si to s paní primářkou sama.‘ Paní primářka na mě začala křičet, co tam vlastně chci, co tam lezu, ať jdu pryč,“ popsala pacientka.

Její výpověď potvrzuje další žena, která ve stejnou dobu čekala na ošetření se svým synem. „S paní primářkou jsem nemluvila, sestřičky mi řekly, že už nás nevezme. A vlastně paní přede mnou, co tam byla objednaná od 14 hodin, šla přímo za paní primářkou. Slyšela jsem, jak tam křičí a nějak se dohadují. Se synem jsme odešli,“ řekla.

Podobných svědectví přibývá. Podle některých pacientů je chování lékařky dlouhodobě nevhodné a v některých případech i ponižující. „Problém nastal, když jsme přijeli do ordinace. Přijeli jsme tam v devět ráno a na řadu jsme se dostali až po půl čtvrté. Je nepříjemná, ponižuje, absolutně nedbá na lidskou důstojnost. Říct člověku, který měl celý život dlouhé vlasy, ať si je ostříhá, že je nechutnej v době, kdy mu sama dá diagnózu, že má rakovinu, je příšerný. Ten člověk zjistil, že umírá a do toho ho paní primářka takhle zdeptala. On byl dokonce přesvědčený, že aby ho vůbec ošetřila, že si ty vlasy opravdu ostříhá,“ uvedla pacientka.

Nemocnice incidenty prošetří

Nemocnice se k celé věci postavila s tím, že stížnosti budou řešeny standardním interním postupem a incident bude nyní prošetřovat. „U nás jsou stížnosti a priori řešeny ombudsmankou, která prověřuje veškeré podklady, které má k dispozici, jak ze strany pacienta, tak ze strany personálu. Ten příběh je málokdy černobílý. Snažíme se zjistit, jaká byla skutečnost. Pokud zjistíme pochybení na naší straně, snažíme se primárně o prevenci. Pokud zaměstnanec porušil své povinnosti, nastupují i sankční řešení,“ uvedl ředitel nemocnice Miroslav Procházka.

Zda v tomto konkrétním případě došlo k porušení pravidel, zatím není jasné. Stížnosti ale přicházejí v době, kdy Trutnov čelí nedostatku specialistů. Zatímco ještě před deseti lety fungovaly ve městě čtyři ORL ambulance, dnes zůstaly jen dvě. Počet pacientů přitom neklesá.

Nejde o jedinou lékařku, na kterou si pacienti v poslední době stěžovali. Za arogantní například označily některé pacientky v březnu gynekoložku z Líbeznic ve Středočeském kraji. Tu „proslavilo“ video, na němž nevybíravě a vulgárně vyhazovala z ordinace pacientku.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: V ružinovské nemocnici ordinovali zfetovaní doktoři. Prozradil je dopis, pak padaly hlavy

Tagy: