reklama

Volkswagen představil modernizované Polo. Téměř všechno nabídne již v základu

Modernizovaný Volkswagen Polo ve výbavě Style
Zdroj: Volkswagen

Polo, tedy malý pětidveřový hatchback, patří mezi nejvýznamnější modely značky Volkswagen. A bodejť by ne, vždyť od uvedení první generace na trh v roce 1975 se jich prodalo více než 18 milionů kusů. Řadu úspěchů oslavilo i aktuální šesté vydání, které je v prodeji již od roku 2017. Nyní se nejnovější Polo dočkalo lehčího omlazení. Korekcí prošel design, technika a především nabídka jednotlivých výbav.

reklama

Začneme ale designem, na kterém jsou změny pochopitelně nejzřetelnější. Mírně upravený vzhled obdržely nárazníky spolu s víkem zavazadlového prostoru, ale také přední světlomety a zadní svítilny, jež nyní standardně disponují LED technikou. Novinkou je také „ledkový“ pás podél horizontální lišty na masce chladiče, s nímž se Polo inspirovalo u elektrických modelů ID, Golfu a Arteonu. Po vzoru větších Volkswagenů dostalo Polo také chytré světlomety IQ.LIGHT LED Matrix (výbava na přání / v závislosti na stupni výbavy).

Modernizovaný Volkswagen Polo ve výbavě Style
Modernizovaný Volkswagen Polo ve výbavě Style
Zdroj: Volkswagen

Nově se Volkswagen Polo bude dodávat v osmi barvách. Na výběr jsou nejrůznější odstíny metalických i nemetalických laků. Některé se navíc dají kombinovat s černou střechou. V základu nově najdeme 15palcové disky namísto 14palcových. Vyšší výbavy pak obsahují 16palcové disky, za 17palcové se už připlácí. Mezi výbavu na přání patří mimo jiné i velké výklopné a posuvné panoramatické střešní okno, tmavě tónovaná zadní okna a sportovní paket (pro Style a R-Line), jehož součástí je sportovní podvozek (snížení světlé výšky o 15 mm) s elektronickou uzávěrkou diferenciálu (XDS) a voličem jízdních režimů.

Základ není základ

Když už jsme naťukli výbavy, tak se sluší říci, že v rámci modernizace se změnilo jejich uspořádání a pojmenování. Dosud bylo Polo nabízeno ve výbavových liniích Trendline (základní verze), Comfortline (střední úroveň) a Highline (prémiová výbava). Nyní v cenících nalezneme jako základní verzi Polo a následovat budou provedení Life, Style a R-Line. Tyto výbavy budou uvedeny na trh na jaře. Premiéra vrcholné varianty GTI se pak uskuteční v létě.

Podle informací automobilky základní výbava nově obsahuje prvky, které jsou mezi zákazníky nejoblíbenější. Najdeme tady mimo jiné již zmiňovaných věcí třeba nový multifunkční volant, digitální přístrojový štít o velikosti 8palců, manuální klimatizaci, audiosystém Composition Media s 6,5“ displejem, rozhraní bluetooth pro mobilní telefony, sklopná elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu či nejmodernější asistenční a bezpečnostní asistenty.

Interiér modernizovaného Volkswagenu Polo ve výbavě Style
Interiér modernizovaného Volkswagenu Polo ve výbavě Style
Zdroj: Volkswagen

Vyšší stupně výbav pak vůz nejen zkrášlí a přidají mu na hodnotě, ale také jej doplní o nadčasový systém podporující částečně automatizovanou jízdu až do rychlosti 210 km/h. Takzvaný IQ.DRIVE Travel Assist je schopen zajišťovat řízení, brzdění i akceleraci auta. Systém přitom spoléhá na funkce, jako jsou prediktivní adaptivní tempomat nebo systém udržující vozidlo v jízdním pruhu. Tato inteligentní technologie se u Volkswagenu Polo objevuje vůbec poprvé.

Připlatit se potom dá za audiosystém Beats s celkovým výkonem 300 W, bezklíčový přístupový systém Keyless Access včetně tlačítka pro spuštění motoru nebo za hlasové ovládání.

Méně je někdy více

Pod kapotou se neudálo vlastně vůbec nic. V nabídce stále zůstávají tři motorizace s tím, že všechny jsou tříválcové a sdílí objem jednoho litru. Základ tvoří atmosférický zážehový agregát s výkonem 59 kW, tedy 80 koní. K dispozici je samozřejmě i přeplňovaná benzínová jednotka naladěná na 70 kW (95 koní) a 81 kW (110 koní). Pohonná jednotka o výkonu 70 kW pak může mít na přání 7stupňovou dvouspojkovou převodovku (DSG), která se dodává sériově s agregátem o výkonu 81 kW.

Polo bude navíc i nadále nabízeno s jednotkou 1.0 TGI zajišťující pohon na zemní plyn/benzin. Motor 1.0 TGI poskytuje nejvyšší výkon 66 kW (90 k). České ceny nejsou prozatím známé, s největší pravděpodobností se jich dočkáme v druhé polovině května.

K tématu

Tagy: Volkswagen Polo GTI Německo koncern Volkswagen modernizace český trh městský vůz nový design moderní technologie Volkswagen Polo facelift LPG Volkswagen Nová auta Česko levná auta Stlačený zemní plyn malý hatchback benzinové motory bohatá výbava
reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Reportáž

Protestující hutníky Liberty Ostrava podpořil Nohavica, odmítli „držhubné“ od Indů

Protestující hutníky Liberty Ostrava podpořil Nohavica, odmítli „držhubné“ od Indů

Středeční demonstraci před ocelárnami Liberty Ostrava (Nová huť) překvapivě podpořil i ostravský bard Jaromír Nohavica. Účastníci mítinku odmítli vyvádění peněz z huti britsko-indickým majitelem Sandžívem Guptou. „Pokud budeme jen mlčet a sedět v koutě, tak o ty ocelárny přijdeme,“ řekl pro CNN Prima NEWS protestující zaměstnanec Jaroslav Adámek, který v podniku pracuje už 25 let.

Dopis generálů hýbe Francií. Le Penovou táhne vzhůru, lidé spekulují o převratu
Doufali jsme v zázrak. Lidé na sociálních sítích truchlí za 15letého Tomáše
Ruští agenti z Vrbětic povýšili. Pracují pro Kreml, tvrdí novinář Bellingcatu
reklama
reklama
Hamáčkovi věřím. Výměna Vrbětic za Sputnik V je nesmysl, zdůrazňuje Babiš

Politika

Domácí zpravodajství

Vláda musí prověřit únik informací v případu Vrbětice, rozhodli poslanci
Pacienti s rakovinou se bojí nejen nemoci, ale i její léčby, přiznal lékař Klener
Zatčený aktivista i vyjádření známých osobností. Česko si připomíná Pražské povstání
Další články
reklama
reklama