Polo, tedy malý pětidveřový hatchback, patří mezi nejvýznamnější modely značky Volkswagen. A bodejť by ne, vždyť od uvedení první generace na trh v roce 1975 se jich prodalo více než 18 milionů kusů. Řadu úspěchů oslavilo i aktuální šesté vydání, které je v prodeji již od roku 2017. Nyní se nejnovější Polo dočkalo lehčího omlazení. Korekcí prošel design, technika a především nabídka jednotlivých výbav.
Začneme ale designem, na kterém jsou změny pochopitelně nejzřetelnější. Mírně upravený vzhled obdržely nárazníky spolu s víkem zavazadlového prostoru, ale také přední světlomety a zadní svítilny, jež nyní standardně disponují LED technikou. Novinkou je také „ledkový“ pás podél horizontální lišty na masce chladiče, s nímž se Polo inspirovalo u elektrických modelů ID, Golfu a Arteonu. Po vzoru větších Volkswagenů dostalo Polo také chytré světlomety IQ.LIGHT LED Matrix (výbava na přání / v závislosti na stupni výbavy).
Nově se Volkswagen Polo bude dodávat v osmi barvách. Na výběr jsou nejrůznější odstíny metalických i nemetalických laků. Některé se navíc dají kombinovat s černou střechou. V základu nově najdeme 15palcové disky namísto 14palcových. Vyšší výbavy pak obsahují 16palcové disky, za 17palcové se už připlácí. Mezi výbavu na přání patří mimo jiné i velké výklopné a posuvné panoramatické střešní okno, tmavě tónovaná zadní okna a sportovní paket (pro Style a R-Line), jehož součástí je sportovní podvozek (snížení světlé výšky o 15 mm) s elektronickou uzávěrkou diferenciálu (XDS) a voličem jízdních režimů.
Základ není základ
Když už jsme naťukli výbavy, tak se sluší říci, že v rámci modernizace se změnilo jejich uspořádání a pojmenování. Dosud bylo Polo nabízeno ve výbavových liniích Trendline (základní verze), Comfortline (střední úroveň) a Highline (prémiová výbava). Nyní v cenících nalezneme jako základní verzi Polo a následovat budou provedení Life, Style a R-Line. Tyto výbavy budou uvedeny na trh na jaře. Premiéra vrcholné varianty GTI se pak uskuteční v létě.
Podle informací automobilky základní výbava nově obsahuje prvky, které jsou mezi zákazníky nejoblíbenější. Najdeme tady mimo jiné již zmiňovaných věcí třeba nový multifunkční volant, digitální přístrojový štít o velikosti 8palců, manuální klimatizaci, audiosystém Composition Media s 6,5“ displejem, rozhraní bluetooth pro mobilní telefony, sklopná elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu či nejmodernější asistenční a bezpečnostní asistenty.
Vyšší stupně výbav pak vůz nejen zkrášlí a přidají mu na hodnotě, ale také jej doplní o nadčasový systém podporující částečně automatizovanou jízdu až do rychlosti 210 km/h. Takzvaný IQ.DRIVE Travel Assist je schopen zajišťovat řízení, brzdění i akceleraci auta. Systém přitom spoléhá na funkce, jako jsou prediktivní adaptivní tempomat nebo systém udržující vozidlo v jízdním pruhu. Tato inteligentní technologie se u Volkswagenu Polo objevuje vůbec poprvé.
Připlatit se potom dá za audiosystém Beats s celkovým výkonem 300 W, bezklíčový přístupový systém Keyless Access včetně tlačítka pro spuštění motoru nebo za hlasové ovládání.
Méně je někdy více
Pod kapotou se neudálo vlastně vůbec nic. V nabídce stále zůstávají tři motorizace s tím, že všechny jsou tříválcové a sdílí objem jednoho litru. Základ tvoří atmosférický zážehový agregát s výkonem 59 kW, tedy 80 koní. K dispozici je samozřejmě i přeplňovaná benzínová jednotka naladěná na 70 kW (95 koní) a 81 kW (110 koní). Pohonná jednotka o výkonu 70 kW pak může mít na přání 7stupňovou dvouspojkovou převodovku (DSG), která se dodává sériově s agregátem o výkonu 81 kW.
Polo bude navíc i nadále nabízeno s jednotkou 1.0 TGI zajišťující pohon na zemní plyn/benzin. Motor 1.0 TGI poskytuje nejvyšší výkon 66 kW (90 k). České ceny nejsou prozatím známé, s největší pravděpodobností se jich dočkáme v druhé polovině května.