reklama

Volkswagen představil modernizované Polo. Téměř všechno nabídne již v základu

Polo, tedy malý pětidveřový hatchback, patří mezi nejvýznamnější modely značky Volkswagen. A bodejť by ne, vždyť od uvedení první generace na trh v roce 1975 se jich prodalo více než 18 milionů kusů. Řadu úspěchů oslavilo i aktuální šesté vydání, které je v prodeji již od roku 2017. Nyní se nejnovější Polo dočkalo lehčího omlazení. Korekcí prošel design, technika a především nabídka jednotlivých výbav.

reklama

Začneme ale designem, na kterém jsou změny pochopitelně nejzřetelnější. Mírně upravený vzhled obdržely nárazníky spolu s víkem zavazadlového prostoru, ale také přední světlomety a zadní svítilny, jež nyní standardně disponují LED technikou. Novinkou je také „ledkový“ pás podél horizontální lišty na masce chladiče, s nímž se Polo inspirovalo u elektrických modelů ID, Golfu a Arteonu. Po vzoru větších Volkswagenů dostalo Polo také chytré světlomety IQ.LIGHT LED Matrix (výbava na přání / v závislosti na stupni výbavy).

Nově se Volkswagen Polo bude dodávat v osmi barvách. Na výběr jsou nejrůznější odstíny metalických i nemetalických laků. Některé se navíc dají kombinovat s černou střechou. V základu nově najdeme 15palcové disky namísto 14palcových. Vyšší výbavy pak obsahují 16palcové disky, za 17palcové se už připlácí. Mezi výbavu na přání patří mimo jiné i velké výklopné a posuvné panoramatické střešní okno, tmavě tónovaná zadní okna a sportovní paket (pro Style a R-Line), jehož součástí je sportovní podvozek (snížení světlé výšky o 15 mm) s elektronickou uzávěrkou diferenciálu (XDS) a voličem jízdních režimů.

Základ není základ

Když už jsme naťukli výbavy, tak se sluší říci, že v rámci modernizace se změnilo jejich uspořádání a pojmenování. Dosud bylo Polo nabízeno ve výbavových liniích Trendline (základní verze), Comfortline (střední úroveň) a Highline (prémiová výbava). Nyní v cenících nalezneme jako základní verzi Polo a následovat budou provedení Life, Style a R-Line. Tyto výbavy budou uvedeny na trh na jaře. Premiéra vrcholné varianty GTI se pak uskuteční v létě.

Podle informací automobilky základní výbava nově obsahuje prvky, které jsou mezi zákazníky nejoblíbenější. Najdeme tady mimo jiné již zmiňovaných věcí třeba nový multifunkční volant, digitální přístrojový štít o velikosti 8palců, manuální klimatizaci, audiosystém Composition Media s 6,5“ displejem, rozhraní bluetooth pro mobilní telefony, sklopná elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu či nejmodernější asistenční a bezpečnostní asistenty.

Vyšší stupně výbav pak vůz nejen zkrášlí a přidají mu na hodnotě, ale také jej doplní o nadčasový systém podporující částečně automatizovanou jízdu až do rychlosti 210 km/h. Takzvaný IQ.DRIVE Travel Assist je schopen zajišťovat řízení, brzdění i akceleraci auta. Systém přitom spoléhá na funkce, jako jsou prediktivní adaptivní tempomat nebo systém udržující vozidlo v jízdním pruhu. Tato inteligentní technologie se u Volkswagenu Polo objevuje vůbec poprvé.

Připlatit se potom dá za audiosystém Beats s celkovým výkonem 300 W, bezklíčový přístupový systém Keyless Access včetně tlačítka pro spuštění motoru nebo za hlasové ovládání.

Méně je někdy více

Pod kapotou se neudálo vlastně vůbec nic. V nabídce stále zůstávají tři motorizace s tím, že všechny jsou tříválcové a sdílí objem jednoho litru. Základ tvoří atmosférický zážehový agregát s výkonem 59 kW, tedy 80 koní. K dispozici je samozřejmě i přeplňovaná benzínová jednotka naladěná na 70 kW (95 koní) a 81 kW (110 koní). Pohonná jednotka o výkonu 70 kW pak může mít na přání 7stupňovou dvouspojkovou převodovku (DSG), která se dodává sériově s agregátem o výkonu 81 kW.

Polo bude navíc i nadále nabízeno s jednotkou 1.0 TGI zajišťující pohon na zemní plyn/benzin. Motor 1.0 TGI poskytuje nejvyšší výkon 66 kW (90 k). České ceny nejsou prozatím známé, s největší pravděpodobností se jich dočkáme v druhé polovině května.

Tagy:
Sluková na kyslíku a s těžkým průběhem covidu? Vojtěch zveličil informaci z rozhlasu
Adam Vojtěch

Sluková na kyslíku a s těžkým průběhem covidu? Vojtěch zveličil informaci z rozhlasu

Není pravda, že by beachvolejbalistka a jedna z nakažených sportovkyň Markéta Nausch Sluková byla v nemocnici s těžkým průběhem nemoci COVID-19, jak uvedl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO). Sportovní agentura, která sportovkyni zastupuje, takovou informaci vyvrátila, to samé udělal Český olympijský výbor (ČOV). Zdrojem zmatku se nakonec stala nešikovně interpretovaná zpráva z rádia, ani tam ale nepadla žádná zmínka o tom, že by sportovkyni trápil těžký průběh covidu. Ministr tím nevědomky nahrál i odpůrcům vakcín.

Z internetu před domy odborníků. Popírači covidu hrozí i useknutím hlav dětem experta

Je hlavní tváří slovenského boje proti koronaviru. Infektolog Vladimír Krčméry je u našich východních sousedů nejvyhledávanějším odborníkem, který spolupracuje se slovenskou vládou. Stal se i prvním očkovaným člověkem na Slovensku, tudíž šel od začátku vakcinace příkladem. Jak ale nyní přiznává, kvůli jeho varováním a predikcím mu pravidelně chodí výhrůžky smrtí. Ty prý míří i na jeho děti.

Delta má tisíckrát větší virovou nálož. Nakažlivější respirační nemoc neznám, říká vědkyně

„Delta varianta koronaviru je jedna z nejnakažlivějších respiračních onemocnění, se kterým jsme se kdy setkali,“ uvedla Rochelle Walenská, ředitelka amerického Centra pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC). V současné době tvoří infekčnější kmen více než 83 procent sekvenovaných případů ve Spojených státech. Drtivá většina hospitalizovaných lidí s příznaky covidu nebyla očkována.

PŘEHLEDNĚ: Na druhou dávku očkování už po třech týdnech. Jak si posunout termín?

Ministerstvo zdravotnictví opět změnilo svá pravidla. Nově si lidé mohou posunout termín a jít na druhou dávku očkování vakcínou proti koronaviru od firem Pfizer/BioNTech už po 21 dnech od první. Stačí k tomu jeden telefonát, na některých očkovacích místech dokonce i e-mail. Redakce CNN Prima NEWS podrobně sepsala, na jaké číslo zavolat, co k tomu člověk potřebuje a jak telefonát probíhá.

reklama

Domácí zpravodajství

Další komplikace při návštěvách akcí a hospod: Čestné prohlášení o samotestu už nestačí

Návštěvy některých služeb, restaurací či kulturních a sportovních akcí se lidem stále komplikují. Zatímco ještě donedávna se mohli mimo jiné prokázat čestným prohlášením o provedení antigenního samotestu, dnes již taková možnost neplatí. Pokud člověk nemá dokončené očkování, potvrzení o prodělané nemoci či laboratorně provedený negativní test, může sice využít samotest, podstoupit jej však musí přímo na místě vstupu do provozovny či do areálu.

Šmucler: Obličej mi stále nefunguje na 100 %. Očkování je třeba lidem lépe vysvětlovat

Šéf České stomatologické komory Roman Šmucler tvrdí, že část tváře, která mu ochrnula po očkování, stále nefunguje na 100 procent. O možných vedlejších účincích nicméně věděl a již dříve uvedl, že vakcinace nelituje. Jen by byl rád, kdyby se lidem vedlejší účinky vysvětlovaly lépe. Když se trhá zub, taky existuje vzácná šance, že se během zákroku třeba zlomí čelist, uvedl Šmucler na CNN Prima NEWS.

Nejtěžší chvíle Karla Gotta: Dávali mi šest měsíců života. Měl jsem ukrutné bolesti

Rok a půl poté, co se Karel Gott vyléčil z rakoviny, měl novou diagnózu, onemocnění krvetvorby. Jeho zdravotní stav se zhoršil a lékaři mu předpovídali pouze šest měsíců života. O době před smrtí napsal nejznámější český zpěvák v autobiografii Má cesta za štěstím, která vyšla 14. července při příležitosti jeho nedožitých 82. narozenin. Přiznal, že měl ukrutné bolesti i halucinace.

Gott o Krajčovi: Neměl jsem k němu ideální vztah. Párkrát jsem mu to dal najevo

„K Richardu Krajčovi jsem neměl úplně ideální vztah,“ přiznává Karel Gott ve své autobiografii Má cesta za štěstím. Ta vyšla 14. července při příležitosti zpěvákových nedožitých 82. narozenin. Gott zároveň prozradil, proč jim to neklapalo a že Krajčovi poslal provokativní telegram. Časem si ale vše vyříkali a frontman kapely Kryštof nakonec napsal duet Srdce nehasnou, který Gott pět měsíců před smrtí nazpíval se svou dcerou Charlotte.

reklama