Automobilka Volkswagen celosvětově svolá přes 100 tisíc vozů kvůli nebezpečí vzniku požáru v motorovém prostoru. Akce se dotkne vozů značek VW, Audi, Seat a Škoda, napsal na svém webu německý deník Bild. List se odvolává na Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA), podle nějž „může nedostatečné upevnění krytu motoru vést ke kontaktu s horkými částmi a následně k požáru“. V samotném Německu se podle úřadu už objevilo 16 případů, kdy přesně taková situace nastala.
V Německu bude automobilka svolávat na 40 tisíc vozů. Budou mezi nimi mimo jiné modely jako Audi Q3, Škoda Octavia a VW Golf, uvádí Bild. O tom, zda a případně kolik vozů registrovaných v Česku bude muset do dílen, list nepíše.
Nejvíce svolávaných vozů pochází od mateřské značky VW, do servisu bude muset jít 58 100 jejích vozidel na celém světě. V případě Cupry je to 30 467 vozů, Škoda musí do dílen povolat 15 636 aut. Poměrně dobře dopadla značka Audi, která povolá 6 320 vozů, a Seat se 798 vozy.
Vozy svolává i Škoda
V případě značky Škoda se svolávací akce dotkne modelů Kodiaq, Octavia a Superb s rokem výroby 2020 až 2022. Automobilka Škoda Auto už oznámila, že svolává v České republice do autorizovaných servisů 2 028 vozů vybavených benzinovými motory 2,0 TSI evo, vyrobených od srpna 2020 do současnosti. Informoval o tom mluvčí Škoda Auto Pavel Jína.
„Za jistých okolností může dojít k situaci, kdy se kryt motoru uvolní a posune blíže k rozpáleným částem motoru, čímž může dojít k jeho tepelné deformaci a v krajních případech k požáru v motorovém prostoru. Servisní technik při úkonu kryt odstraní. Vzhledem k aktuálním omezením výrobních kapacit není možné kryt vyměnit za nový,“ uvedl Jína. Jakmile kryt motoru autorizovaný partner naskladní, kontaktuje zákazníka a pozve jej k dodatečné montáži.
Škodovka svolává v Česku do servisu i zhruba 1 000 plug-in hybridních vozů Superb, Octavia iV a Octavia RS iV. V extrémním případě hrozí zahoření vozu od baterie. Žádný takový případ ale Škoda zatím neeviduje.
Bild varuje, že majitelé dotčených vozů budou muset do dílen dvakrát. Při první návštěvě jim technici odstraní vadný kryt tak, aby se co nejdříve zamezilo možné příčině požáru. Nový pak namontují až při druhé návštěvě, podle Bildu zřejmě proto, že nové součástky zatím nejsou k dispozici.