Zájem o luxusní vozy klesl. Mezi propadáky roku jsou i ostřílené značky
Prodeje nových vozidel meziročně stouply o více než čtyři procenta, a pomalu se tak oklepávají z covidové krize. Za minulý rok se prodalo podle Svazu dovozců automobilů (SDA) přes 230 tisíc vozů, přičemž každé třetí mělo na přídi znak mladoboleslavské automobilky Škoda. Češi loni zároveň odvrátili svou pozornost od luxusních vozů a zajímali se hlavně o SUV, která tvořila prakticky polovinu celého trhu.
Nikdo je nechce, i když se automobilkám daří. Tohle jsou největší propadáky roku 2024
Letošní rok se podle Svazu dovozců automobilů (SDA) zatím vyvíjí pro většinu automobilek slibně. Celkově se zájem o nové vozy zvýšil oproti minulému roku o necelá čtyři procenta a tradičně trhu vládnou SUV. Navíc jim poprvé patří nadpoloviční většina všech prodejů. I přes lichotivý vývoj se však najdou modely, kterým se téměř vůbec nedaří. Vybrali jsme pětici nejméně žádaných aut v tomto roce.
TEST: Elektrická Cupra Born skrývá ve sportovním těle praktické auto, cenou je však mimo
Jestli se má některá kategorie elektromobilů šanci na trhu reálně uchytit, jsou to pravděpodobně vozy kompaktní velikosti, jako je Cupra Born. Sesterský model Volkswagenu ID.3 od Seatu sází na atraktivnější vizáž, jezdí však velmi podobně a nabízí i impozantní výkonové parametry. Bude to ale stačit na nastupující čínskou konkurenci, která bojuje úplně jinými zbraněmi?
Z českého cenového trháku devadesátek se stala blamáž. Auto za 99 000 Kčs nikdo nechtěl
Indický vůz Premier 118 NE byl mediální bublinou, která v roce 1992 splaskla až po pořádném nafouknutí. Promyšlená marketingová kampaň československé motoristy navnadila na nové vozidlo, které mělo být o desítky tisíc levnější než konkurenční modely. Až do poslední chvíle ale nikdo nevěděl, o jaký vůz ve skutečnosti půjde. Premiéra potom stála za to.