Lékařům se do pohraničí nechce, Jeseník proto zvolil netradiční motivaci. Situace je kritická
SEAT
Výpis příspěvků ke štítku „SEAT“
Nikdo je nechce, i když se automobilkám daří. Tohle jsou největší propadáky roku 2024
Letošní rok se podle Svazu dovozců automobilů (SDA) zatím vyvíjí pro většinu automobilek slibně. Celkově se zájem o nové vozy zvýšil oproti minulému roku o necelá čtyři procenta a tradičně trhu vládnou SUV. Navíc jim poprvé patří nadpoloviční většina všech prodejů. I přes lichotivý vývoj se však najdou modely, kterým se téměř vůbec nedaří. Vybrali jsme pětici nejméně žádaných aut v tomto roce.
TEST: Litrový Volkswagen T-Cross vrčí jako šicí stroj, řidiče ale neotravuje zbytečnostmi
V dnešním automobilovém světě platí, že čím je vozidlo menší, tím je normálnější. Malé modely do města a blízkého okolí v sobě stále nesou praktické poselství, tedy sloužit a pokud možno u toho posádku moc neotravovat. Nejmenší „esúvéčko“ od Volkswagenu je spolu s Polem posledním takovým typem v portfoliu kdysi slavné značky.
Dříve se na ně stály fronty, teď už o nich nikdo neví. Z trhu mizí oblíbené vozy
Neutuchající zájem o SUV i větší tlak na automobilky směrem k čisté elektromobilitě stojí za vymizením některých vozů na našem trhu, mnohdy k oslabení celé kategorie. Kdysi oblíbené modely tak dostaly do propadliště dějin bez přímého nástupce. I česká škodovka přišla o svého reprezentanta.
Mezi propadáky roku je i Volkswagen. V Česku se loni nedařilo ani rodinným autům
Prodej nových aut loni v Česku stoupl o více než patnáct procent, čehož většina výrobců dokázala využít. Na druhou stranu je tu i pár výjimek, co zaznamenaly výrazný propad, a to i mezi ustálenými značkami, vyplývá ze statistik Svazu dovozců automobilů. O jaké automobilky jde a jaký vůz zažil v roce 2023 strmý pád?
TEST: Elektrická Cupra Born skrývá ve sportovním těle praktické auto, cenou je však mimo
Jestli se má některá kategorie elektromobilů šanci na trhu reálně uchytit, jsou to pravděpodobně vozy kompaktní velikosti, jako je Cupra Born. Sesterský model Volkswagenu ID.3 od Seatu sází na atraktivnější vizáž, jezdí však velmi podobně a nabízí i impozantní výkonové parametry. Bude to ale stačit na nastupující čínskou konkurenci, která bojuje úplně jinými zbraněmi?
Doba je zlá, ale my si s tím poradíme, uklidňuje šéf Volkswagenu. Naznačil budoucnost Škody
Šéf Volkswagenu Oliver Blume nepotvrdil spekulace o budoucnosti Škody jako výhradního výrobce spalovacích motorů pro celý koncern. Česká značka by měla i nadále vyvíjet modely s různými druhy pohonu, přičemž prim budou stále více hrát auta výhradně na elektrický pohon.
Z českého cenového trháku devadesátek se stala blamáž. Auto za 99 000 Kčs nikdo nechtěl
Indický vůz Premier 118 NE byl mediální bublinou, která v roce 1992 splaskla až po pořádném nafouknutí. Promyšlená marketingová kampaň československé motoristy navnadila na nové vozidlo, které mělo být o desítky tisíc levnější než konkurenční modely. Až do poslední chvíle ale nikdo nevěděl, o jaký vůz ve skutečnosti půjde. Premiéra potom stála za to.
Tragická nehoda na Rakovnicku. Řidička nepřežila čelní střet, v autě vezla i malé dítě
Řidička ve středu odpoledne nepřežila u Kněževsi na Rakovnicku nehodu, při níž protijedoucí vůz předjížděl nákladní auto. Zraněné je i malé dítě, které jelo s ženou v autě, a posádka druhého vozu. Okolnosti nehody vyšetřují kriminalisté, informovala na webu mluvčí rakovnické policie Michaela Richterová.
Tragická nehoda u Bardejova vzala život 18letému Marošovi. Sestra mu poslala srdcervoucí vzkaz
Při tragické nehodě zemřel ve středu ve slovenském okrese Prešov teprve osmnáctiletý Maroš. Tři jeho kamarádi skončili v nemocnici s těžkými zraněními. Zdrcená Marošova sestra mu poslala vzkaz.
Zemřel Carl Hahn, muž, který Volkswagenu koupil Škodovku. Bylo mu 96 let
Automobilový manažer a bývalý generální ředitel Volkswagenu Carl Hahn měl zásadní podíl na globalizaci koncernu Volkswagen a akvizici české automobilky Škoda v roce 1991. O jeho sobotním úmrtí informovala německá televizní stanice ZDF s odvoláním na nadaci Carla a Marisy Hahnových.
Mercedesy musely do servisu častěji než Alfy. Neznamená to nízkou kvalitu, tvrdí odborníci
Majitelé vozů Mercedes-Benz museli v loňském roce nejčastěji navštívit autorizovaný servis v rámci oficiální svolávací akce. Smyslem těchto návštěv je vyřešení potenciálně nebezpečných závad, které vznikly chybami při výrobě nebo problémy na straně subdodavatelů. Statistiku svolávacích akcí zpracovává specializovaný web svolavacky.cz.
Na některá nová auta se čeká přes rok. Že se dělají v Česku, nehraje žádnou roli
Kombinace následků koronavirové krize s neustálými problémy v dodávkách klíčových komponentů a současných dopadů válečného konfliktu na Ukrajině způsobuje, že se na některá nová auta čeká téměř jako v dobách socialismu. Je přitom vesměs jedno, zda se váš nový vůz vyrábí ve stejné zemi, nebo na opačném konci světa. České továrny světových značek jsou toho důkazem, zjistil Autosalon.