Švédská automobilka proslulá svou spolehlivostí a bezpečností zažívá tristní období. Během několika měsíců už popáté nahání své vozy do servisů. Obává se totiž požáru motoru a opotřebení ocelového lanka v pásu řidiče. Hrozba se týká téměř 2,6 milionů aut. Není mezi nimi i to vaše?
Volvo prozatím nepřijalo žádné zprávy o nehodách či zraněních. Jedná se prý spíše o preventivní opatření, aby k něčemu takovému nemuselo vůbec dojít. Podle serveru Svolavacky.cz se první problém týká ocelového lanka, k němuž je přimontován bezpečnostní pás. Za určitých podmínek by mohlo dojít k jeho opotřebení a následnému snížení ochranné funkce pásu. Svolávací akce se dotkne celkem 2,2 milionů automobilů. V Česku však půjde jen o 13 885 vozidel.
Do servisů budou předvoláni majitelé s modely S60, S60L, S60CC, V60, V60CC, XC60, V70, XC70, S80 a S80L vyrobenými v letech 2006 až 2019. O komplikaci bude dotyčný informován dopisem. Budou zde uvedeny také jednotlivé kroky, kterými by se měl zákazník řídit.
Komplikace jsou i s naftovými motory
Druhou potíží je chlazení některých dieselových agregátů. K závadě dochází při doplňování chladicí kapaliny do chladicího systému, kde se může vytvořit jakási vzduchová bublina. Ta může zapříčinit špatné chlazení motoru a poškození některých jeho součástí. Vyloučit nelze ani lokální požár v motorovém prostoru. Tomu chce švédská automobilka Volvo předejít, a proto do servisů povolává dalších 370 tisíc aut. V České republice jde o 1 731 vozidel.
Konkrétně se jedná o tyto naftové motorizace: D4204T5 (73), D4204T8 (74), D4204T20 (78), D4204T9 (79), D4204T14 (A8) a D4204T4 (AR). Těmito pohonnými jednotkami jsou produkčně osazeny modely S60, S60 Cross Country, S80, V40, V40 Cross Country, V60, V60 Cross Country, V70, XC60 a XC70 zkonstruované mezi lety 2014–2017. Pokud vidíte své vozidlo na seznamu, vyčkejte na výzvu od dovozce.
Oprava pak bude trochu složitější a bude mít dvě fáze. Ta s interním kódem „R10025“ spočívá pouze v instalaci ventilační hadice do systému chlazení agregátu a neměla by zabrat déle než dvanáct minut. Fáze označená kódem „R10026“ bude komplikovanější a zatím není znám ani její rozsah, ani doba korekce.