
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
Byť se může na první pohled zdát, že Volvo zanevřelo na spalovací motory a vyrábí už jen elektromobily, není to pravda. Vedle elektrických novinek nabízí řadu modelů s klasickými benzinovými motory včetně nového SUV XC90, XC60 nebo nejmenšího XC40. Vstoupit do světa, kde je bezpečnost a komfort na prvním místě, je tedy díky tomu možné už za velmi příznivé ceny.
Logika věci velí, že větší a dražší auta najezdí zpravidla více kilometrů v dobré kondici než jejich mladší soukmenovci. Nemusí to ale platit vždy a všude. Síť německých technických kontrol TÜV ve svých početných statistikách eviduje mimo jiné kilometrové rekordmany mezi ojetými auty.
Kategorie středně velkých SUV patří na trhu mezi ty vůbec nejoblíbenější, a to i v případě její prémiové odnože. Už první generace Lexusu NX se umně vklínila mezi zavedené firmy, jakými jsou Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC či Volvo XC60. Novinka si dělá čáku tyto těžké váhy ještě více odstavit od zájmu zákazníků.
Některá auta jsou svým komfortem a výdrží přímo stvořena pro překonávání rekordů v počtu ujetých kilometrů. Přirozeně jde o ta dražší a větší, která slouží vytíženým manažerům nebo třeba taxikářům a přežijí spoustu majitelů. Německá organizace TÜV ale zjistila, že oblíbenost a dlouhověkost vždy neznamená spolehlivost.
Plug-in-hybridy jsou Jekylem a Hydem mezi auty – pokud z elektrické sítě svědomitě doplňujete kapacitu jejich akumulátoru, umí jezdit opravdu levně a téměř bez emisí, když ale na dobíjení kašlete, rázem máte jedno z nejméně ekologických aut na silnici. Volvo XC60 s tímto principem pohonu se svému majiteli ze všech sil snaží ukázat, že výhody nabité baterie stojí opravdu za to strčit jej na noc do zásuvky.
Švédská automobilka proslulá svou spolehlivostí a bezpečností zažívá tristní období. Během několika měsíců už popáté nahání své vozy do servisů. Obává se totiž požáru motoru a opotřebení ocelového lanka v pásu řidiče. Hrozba se týká téměř 2,6 milionů aut. Není mezi nimi i to vaše?