Alexander Choupenitch - HÝBEME SE HEZKY ČESKY
Projekt HÝBEME SE HEZKY ČESKY, který připravilo PENNY ve spolupráci s Českou obcí sokolskou a Asociací školních klubů, vstoupil do druhé části přihlašovací fáze. Po třech týdnech jsou přihlášeny již stovky týmů z celé České republiky a trenéři a vedoucí sportovních týmů mají nejvyšší čas se do projektu zapojit, vždyť možnost přihlášení skončí už 19. května.
„Potěšilo nás, kolik týmů se začalo hlásit hned po zahájení projektu. Ukazuje se, že spojení Sokola a školních týmů, které mají širokou základnu a napojení na velký počet klubů, se ukázalo jako dobrá volba. Naším cílem je odměnit a podpořit stovky týmů ve 155 mikroregionech po celé zemi, proto chceme vyzvat jejich trenéry a vedoucí, aby neváhali a zapojili se. Na registraci mají čas již jen do 19. května,“ říká Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu společnosti PENNY a doplňuje: „Zatím nejaktivnější jsou kluby ve Zlínském a Moravskoslezském kraji, naopak v Ústeckém a Jihočeském kraji vnímáme ještě rezervy.“
Čtyři ze zapojených týmů mají také šanci dosáhnout na zážitkovou cenu, kterou je aktivní účast na natáčení reklamy PENNY a šance fandit SK Slavii Praha na vybraném domácím zápase ve VIP boxu. Cenu získají náhodně (losováním z přihlášených týmů) dva týmy ze Sokola a dva týmy, které jsou členy Asociace školních sportovních klubů.
„Vedle finanční a materiální podpory chceme dát týmům možnost prožít něco, co běžně nemohou, a dát jim zážitek, který si zkrátka za peníze nekoupíte. Myslíme si, že právě možnost zahrát si v reklamě nebo si užít zápas úspěšného týmu ve VIP boxu může být pro zapojené týmy zážitkem na celý život,“ říká Vít Vojtěch.
Cílem projektu HÝBEME SE HEZKY ČESKY je podpořit návrat dětí ke sportu. Důvod je v dnešní době jednoduchý. Nejrůznější omezení trvají déle než rok, a z tohoto důvodu zavřená sportoviště společně s omezením pohybu mají na zdravý vývoj dětí zásadní vliv. „Pokud chceme, aby se děti opět s chutí vrátily na sportoviště a k pohybu, musíme zvolit správný přístup, abychom na dětech nenapáchali více škody než užitku. V první řadě je nutné začít stavět na tom, co děti dělaly předtím, a nyní to dále krok za krokem rozvíjet způsobem, který je zaujme. Velkou roli v motivaci k návratu ke sportu hraje škola, rodina, kamarádi či jiný kolektiv,“ upozorňuje psycholožka PhDr. Lenka Čadová a potvrzuje, že návrat dětí ke sportu nebude u řady z nich snadný: „Určitě se budou těžko vracet děti v pubertálním věku. Je to i přirozené, protože u nich nastává zásadní fáze změny. Právě v tomto období bychom měli děti co nejvíce podpořit, aby měly chuť se vrátit, protože lenost a izolace zastavila jejich potřebu se vrátit zpátky k tomu, co dělaly předtím. U mladších dětí bude návrat snazší, neboť je pro ně přirozené energii vydávat, chtějí se hýbat. Tělo, které se nehýbe, stagnuje, a to nejen fyzicky, ale i duševně.“
Do hlasování o finanční a materiální podporu se mohou na stránkách www.hybemesehezkycesky.cz až do 19. května přihlásit všechny sportovní týmy, které jsou členy České obce sokolské nebo Asociace školních sportovních klubů. Celkem se tak může zapojit téměř 6 tisíc aktuálně registrovaných týmů. Od 3. června pak bude probíhat online hlasování, z něhož vzejde ve 155 mikroregionech 465 finalistů (v každém mikroregionu tři). Všechny tyto týmy se zúčastní finálního hlasování, kdy první tým v každém mikroregionu obdrží finanční podporu ve výši 15 000 korun, druhý a třetí tým v pořadí obdrží finanční podporu 5 000 korun. Všechny tyto týmy rovněž obdrží balíčky zdravé výživy z produktů PENNY. Celková podpora PENNY tak přesáhne částku 5 000 000 korun.
Projekt na podporu restartu mládežnického sportu v médiích podpořili například fotbaloví internacionálové Vladimír Šmicer nebo Jan Koller, olympijský vítěz a moderní pětibojař David Svoboda a jeho ambasadory se stali mladí sportovci České obce sokolské šermíř Alexander Choupenitch, atletka Barbora Malíková nebo florbalista Filip Langer.