Nový majitel Twitteru Elon Musk v prvním e-mailu zaměstnancům napsal, že již nebudou moci pracovat z domova. Očekává od nich, že budou trávit nejméně 40 hodin v kanceláři, a to až na výjimky, které osobně schválí. Informovala o tom ve čtvrtek agentura Bloomberg.
E-mail odeslaný ve středu pozdě večer Musk zaměstnancům Twitteru napsal, aby je připravil na „těžké časy“. E-mail zároveň uvádí, že nelze přikrášlit zprávu o ekonomickém výhledu a o tom, jak společnost ovlivní.
Musk, nejbohatší člověk na světě, minulý měsíc koupil Twitter za 44 miliard dolarů a ve společnosti od té doby zahájil dramatické změny, včetně propuštění zhruba poloviny zaměstnanců a většiny vedení. Zároveň spustil systém předplatného za osm dolarů, v jehož rámci uživatelé mimo jiné získají u svého účtu modrou ikonu, která slouží k označování ověřených profilů. Musk v e-mailu zaměstnancům sdělil, že chce, aby předplatné tvořilo polovinu příjmů Twitteru.
Musk za týden překopal Twitter. Lidé jeho řádění srovnávají s krvavou Hrou o trůny
Jen o něco déle než týden vede nejbohatší muž planety Elon Musk populární sociální síť Twitter. Za tuto dobu ale stihl, co se mnohým ředitelům korporací nepodařilo za celý rok. Musk nastartoval kaskádu vyhazovů, začal pracovat na úpravě fungování celé platformy a naznačil i další změny, které v řadě uživatelů vzbuzují nejistotu.
Nový šéf platformy argumentoval tím, že dosud měly ověřený účet jen celebrity a oficiální orgány, což podle něj vytvářelo nezdravé prostředí, kde spolu komunikovali „lordi a rolníci“.
Co Musk chystá?
Nejbohatší muž planety podle dostupných informací plánuje i řadu dalších změn. Do Twitteru si přivedl své zaměstnance z Tesly, kteří teď podle listu The Guardian studují kód platformy. Brzy by prý mělo dojít ke změně algoritmů, které by výrazně ovlivnily, jaké příspěvky se na Twitteru lidem zobrazují. Musk chce také otevřít dveře i lidem, kterým bývalé vedení twitterový účet zrušilo. Na tuto sociální síť by se tak mohl vrátit i exprezident Donald Trump.
Nepředvídatelné Muskovo počínání ale prozatím budí spíše rozpaky. Někteří dosavadní uživatelé řeší, zda na platformě zůstat. A od Twitteru se odvrací i inzerenti. Reklamu na síti pozastavily například gigantické společnosti jako Pfizer, General Motors nebo Audi.