Jako by Mazda zaspala dobu. Velké SUV CX-60 dostalo velký dieselový šestiválec

Nedávno představená Mazda CX-60 dostává po plug-in hybridním benzinovém motoru také slibovaný naftový šestiválec o objemu 3,3 litru. V době houfného odklonu od spalovacích motorů zní tisková zpráva japonské automobilky jako z jiného světa. Vzdor vyšší ceně si tento staromilecký pohon své četné zákazníky rozhodně najde.

Mazda je letitě uvyklá plavbě proti proudu. Svého času se to týkávalo tvrdošíjného užívání emisně pekelného Wankelova motoru a dodnes se drží známého hesla „objem ničím nenahradíš“ – vždyť nejmenším motorem v nabídce Mazdy je jedenapůllitr ve zcela minoritní Mazdě 2, jinak jde vždy přinejmenším o dvoulitry. To ale stále není nic proti strojovně, kterou Japonci už delší čas slibovali.

Prémiový pohon

Pro všechny, kteří nevěřili, že Mazda skutečně pro svou zbrusu novou vlajkovou loď mezi SUV vozy v Evropě představí nový dieselový motor, přichází nezpochybnitelný důkaz. Japonská automobilka tento týden zveřejnila české ceny verze modelu Mazda CX-60 se vznětovým agregátem. Ceny za SUV na nové velké podvozkové platformě s 3,3litrovým dieselovým motorem e-Skyactiv D začínají na 1 257 590 Kč.

Zbrusu nový motor e-Skyactiv D je doplněn o rovněž novou osmirychlostní automatickou převodovku. Verze s 200 koňmi nabízí pohon zadních kol a provedení s 254 koňmi je čtyřkolka. K dispozici výběr ze čtyř jízdních režimů pro optimální kontrolu a potěšení z jízdy za každých podmínek.

Varianta s nižším výkonem zajišťuje 200 k/147 kW při 3 000–4 200 ot/min a nejvyšší točivý moment 450 Nm při 1 400–3 000 ot/min. V kombinaci s momentem 153 Nm, který nabízí elektrický motor systému M Hybrid Boost, tak CX-60 zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy až do nejvyšších 212 km/h. Navzdory výkonnosti dosahuje CX-60 s 200 koňmi průměrné spotřeby 4,9 l/100 km a generuje emise CO2 ve výši 127 g/km.

Výkonnější jednotka s 254 k/187 kW při 3 750 ot/min vyvíjí nejvyšší moment 550 Nm při 1 500–2 400 ot/min a s přispěním 153 Nm z elektrického motoru zrychlí CX-60 z 0 na 100 km/h za pouhých 7,4 sekundy a nabízí nejvyšší rychlost 219 km/h. Průměrná spotřeba paliva je 5,3 l/100 km a emise CO2 stále solidních 139 g/km.

První vozy CX-60 s novým motorem do Česka dorazí během prvního kvartálu roku 2023, ale objednávat je lze již od září. Běžně už je k dostání dříve představená verze s benzinovým motorem PHEV o výkonu až 328 koní.

Pod tímto odkazem se můžete podívat na srovnání Mazdy CX-60 s nejbližšími konkurenty.

Tagy: