Česká pošta zažívá tradičně velký nával před Vánoci. Lidé si navíc letos víc než jindy objednávají balíky s dárky, které následně zaměstnanci pošty doručují, po internetu. Počínání České pošty zákazníci hodnotí vesměs negativně. Množí se komentáře, že před Vánoci nestíhá. Jak je to s kritikou? Zvládá Česká pošta rozvážet zásilky? A jak to bude s propouštěním? Hostem pořadu 360° Pavlíny Wolfové na CNN Prima NEWS byl tiskový mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
„Že Česká pošta nestíhá? To je nesmysl,“ prohlásil Vitík na úvod. Pošťáci podle něj naopak zvládají doručovat dopisy a především i balíky, jejichž počet v období před Vánoci rapidně narůstá. „Domněnka, že nestíháme, je drzost vůči našim zaměstnancům,“ doplnil mluvčí České pošty.
I přes řadu nelichotivých komentářů na facebookovém profilu České pošty Vitík tvrdí, že lidé oceňují jejich služby. „Naši pošťáci pracují jako šrouby. Pokud někdo z hlediska dárků zachrání Vánoce, tak to bude Česká pošta,“ řekl mluvčí v pořadu 360° Pavlíny Wolfové.
Zároveň potvrdil, že státní podnik stála pandemie koronaviru až 750 milionů korun. Ve hře nyní je, že by tuto částku mohl kompenzovat stát. „Po jednání s ministrem vnitra máme jistou naději, že bychom mohli dostat právě tuto kompenzaci, protože to je něco, co jsme nezpůsobili. Je to vyšší moc,“ řekl Vitík.
Pošta propustí stovky lidí, jiné bude shánět
Dojde také na avizované propouštění. Zrušit by se nyní mělo až 1500 míst. Podle Vitíka však půjde především o zaměstnance například z údržby či pošťáky listovních zásilek. Jiné pracovníky však bude Česká pošta naopak shánět. „Máme teď větší množství balíků, naopak budeme nabírat nové lidi,“ zmínil Vitík oblast, kde chce Česká pošta hledat nové zaměstnance.
Pošta letos podle svého mluvčího dosáhla i denního rekordu zásilek, kterých bylo na Black Friday až 1,1 milionu. Vitík přitom očekává, že Vánoce již toto číslo nepřekonají. „Denně teď přepravíme asi 600 tisíc balíků. Špička je, předpokládám, za námi,“ dodal mluvčí České pošty.