V éře internetu se memy staly novým způsobem komunikace, který spojuje lidi napříč celým světem. Některé děti, jejichž tváře se neplánovaně objevily na virálních obrázcích, se staly skutečnými internetovými celebritami. Jak dnes žijí?
Chlapeček slavící triumf (Success Kid)
Když Laney Grinerová vyfotila svého syna Sammyho na pláži v Jacksonville na Floridě, netušila, že se tato momentka, na které jedenáctiměsíční Sammy vypadá, jako by vítězoslavně pěstí zasáhl vzduch, stane internetovým fenoménem. Fotografie byla původně nahrána na její stránku na Flickru v roce 2007 a o dva roky později se začala šířit jako meme „Success Kid“ („Úspěšné dítě“).
ČTĚTE TAKÉ: Z hvězdy bezdomovcem. Německého svalovce s milionem sledujících zradili přátelé i krypto
O několik let později se Sammy objevil v reklamě Coca-Coly, na billboardech operátora Virgin Mobile nebo na tričkách značky Hot Topic. V roce 2013 tento obrázek dokonce využil Bílý dům k propagaci imigrační reformy, připomíná deník Daily Mail.
I Accidentally Became A Meme: Success Kid pic.twitter.com/4yHTuK6ahh
— BuzzFeed (@BuzzFeed) August 21, 2020
Snímek měl však i hlubší význam pro rodinu Grinerových. V roce 2015 pomohl vybrat přes 100 tisíc dolarů na transplantaci ledviny pro Sammyho otce. Dnes je Sammy dospělý, věnuje se umění a hudbě a s úsměvem přiznává, že být součástí internetové historie přináší jak radosti, tak i určité rozpaky.
Dívka u hořícího domu (Disaster Girl)
Zoë Rothová se proslavila jako čtyřletá dívka s ďábelským úsměvem před hořícím domem na ikonické fotografii, která se stala základem virálního memu „Disaster Girl“ („Dívka katastrofy“). Snímek pořídil v roce 2005 její otec během kontrolovaného požáru v jejich sousedství v Mebane v Severní Karolíně, připomnělo zpravodajství BBC.
Meme se stalo symbolem pro vyobrazení katastrofických scén s nádechem škodolibosti a bylo nesčetněkrát upraveno a sdíleno na internetu. V roce 2021, ve svých 21 letech, Zoë prodala originální fotografii jako NFT (nezaměnitelný token, digitální aktivum potvrzující vlastnictví, pozn. red.) za 473 tisíc dolarů. Díky speciálnímu kódu bude i nadále dostávat podíl z budoucích prodejů.
Fun fact.
— Massimo (@Rainmaker1973) February 23, 2025
“The Smiling Disaster Girl” Zoë Roth sold her original photo for $500,000 as a non-fungible token (NFT) at an auction in 2021. pic.twitter.com/6uj1XVbPs1
Zoë nyní pracuje jako analytička ve společnosti S&P Global Market Intelligence a specializuje se na udržitelné technologie a infrastrukturu.
Skeptický výraz (Side-Eyeing Chloe)
Když dvouletá Chloe Clemová zjistila, že ji rodiče vezou do Disneylandu, na rozdíl od své sestry nepropadla nadšení, ale nasadila skeptický výraz. Toto meme se rychle rozšířilo jako „Side-Eyeing Chloe“ („Chloe se dívá bokem“). Dívčin pohled dodnes dokonale vystihuje situace, kdy někdo zůstane vůči nadšení ostatních zcela netečný.
Rodina Clemových se rozhodla využít nečekanou popularitu a v roce 2021 prodali digitální vlastnictví tohoto memu jako NFT za 74 tisíc dolarů, připomněl magazín People. Tyto výdělky pomohly rodině nejen finančně, ale také přinesly nové možnosti do života Chloe.
Dnes je Chloe aktivní influencerka na sociálních sítích, kde ji sleduje více než 600 tisíc lidí. Spolupracuje s různými značkami. Její internetová sláva jí pomohla vytvořit si vlastní úspěšnou kariéru.
Smolař Brian (Bad Luck Brian)
Kyle Craven, známý jako smolař Brian, se stal internetovou legendou díky své nepovedené ročníkové fotce. Jeho kamarád ji v roce 2012 nahrál na Reddit, a tím odstartoval lavinu memů zobrazujících nešťastné životní situace.
Dnes Kyle těží z této slávy a prodává produkty se svou tváří, jako jsou trička, hrníčky a dokonce dartboardy. Za svou internetovou slávu vydělal přibližně 20 tisíc dolarů.
Nedůvěřivý pohled (Popeyes Meme Kid)
Dieunerst Collin se stal známým díky videu z roku 2013, ve kterém během natáčení v restauraci Popeyes ukázal výraz podobný známému internetovému fenoménu Lil Terriovi. Video se rychle stalo virálním na platformě Vine a Collin se okamžitě stal internetovou hvězdou. Tento nečekaný úspěch však měl i svou negativní stránku, protože Dieunerst čelil šikaně ve škole.
Dnes je Dieunerst úspěšným fotbalistou na University of Texas a díky své internetové slávě podepsal sponzorskou smlouvu s Popeyes. Na sociálních sítích má více než 71 tisíc sledujících, kde se dělí o své fotbalové úspěchy i příběh o své internetové slávě.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Hovězí lůj na obličej? Může uškodit vaší pleti, tvrdí odborníci. Trend se šíří po internetu