Češi se zajímají o cestovní pojištění až těsně před odjezdem na dovolenou. Dvě třetiny z nich si sjednají pojištění do dvou dnů před plánovaným termínem odjezdu. V posledních letech výrazně roste počet cestovních pojistek sjednaných přes mobilní telefon. Aktuálně se touto cestou uzavře více než třetina smluv. Výhodou online sjednání cestovního pojištění je rychlost, ti nejrychlejší Češi zvládnou vyřídit cestovní pojištění do tří minut. Vyplývá to ze
Zatímco o termínu a místě dovolené chtějí mít Češi jasno dlouho dopředu, otázkou pojištění se zabývají teprve těsně před odjezdem. Z aktuální statistiky ePojisteni.cz vyplývá, že dvě třetiny Čechů si uzavírají cestovní pojištění v průběhu dvou dnů před plánovaným datem odjezdu. „Více než třetina lidí si sjedná cestovní pojištění jeden den před odjezdem. Přibližně dva lidé z deseti dokonce odkládají vyřízení pojistky až na samotný den odjezdu. Pokud srovnáme letošní data s rokem 2016, vidíme, že okamžik uzavření cestovního pojištění se v jednotlivých letech nijak zásadně nemění. Cestovní pojištění jsou Češi zkrátka zvyklí vyřizovat až těsně před odjezdem do zahraničí,“ potvrzuje dlouhodobý trend Ladislav Gruber, analytik portálu ePojisteni.cz.
Tomu, že si Češi sjednávají cestovní pojištění na poslední chvíli, bezesporu nahrává také dostupnost chytrých telefonů a rychlého internetu. Cestovní pojištění si mohou lidé sjednat za pár minut ze svého mobilu, třeba cestou na letiště. „Zatímco v červnu roku 2016 si sjednalo cestovní pojištění přes mobil jen 6 procent zájemců, letos v červnu to byla už více než třetina. V následujících letech budou hrát mobilní telefony při prodeji cestovního pojištění stále významnější roli. Očekávám, že v příští letní sezóně se mohou prodeje cestovního pojištění přes mobil blížit k 50 procentům,“ odhaduje Ladislav Gruber.
Vybrat si a uzavřít cestovní pojištění online zvládnou Češi velmi rychle. Lidem ve věku od 18 do 30 let obvykle stačí tři minuty. O něco více času na vyplnění všech potřebných údajů potřebují lidé starší 50 let, a to nejčastěji šest až osm minut. Padesátníci také v posledních letech stále častěji dávají přednost platbě kartou online před převodem z účtu. Pojistné aktuálně platí online kartou 9 z 10 lidí.
Na internetové stránky zprostředkovatelů cestovního pojištění nejčastěji zabrousíme v pátek. Naopak nejslabší den z pohledu prodeje je neděle a pondělí. Gruber k tomu dodává: „Pátek je historicky nejsilnějším dnem. Nejvíce poptávek přichází večer mezi 18. hodinou a půlnocí. Zajímavé také je, že mnohem častěji sjednávají cestovní pojištění muži než ženy.“
Z dat prodeje cestovního pojištění navíc vyplývá, že Češi letos od ledna do dubna nejčastěji vyráželi za hranice na čtyři až pět dní. O letních prázdninách je pak každoročně největší poptávka po pojištění na osm dní. „V lednu a únoru evidujeme rostoucí zájem o jednodenní cestovní pojištění, kdy vyrážejí lyžaři takzvaně na otočku do Alp. Do statistik se propisuje i rostoucí obliba prodloužených eurovíkendů. Pro tyto pobyty si lidé sjednávají cestovní pojištění obvykle na tři až pět dní,“ doplňuje Gruber.