Představte si situaci, kdy si koupíte lístek na vlak, jedete, ale několik zastávek před cílovou stanicí vám průvodčí oznámí, že dál se už nejede a vy musíte vystoupit. Přesně tento zážitek se stal jedné ženě, které musela vystoupit z vlaku společnosti Regiojet o dvě zastávky dříve, než původně plánovala.
Eva Galašová se minulý týden vydala vlakem společnosti Regiojet z Prahy do Ostravy. Vlak nabral během cesty zpoždění a dvě zastávky před tím, než měla Eva Galašová vystoupit, k ní přistoupil personál s tím, že vlak už dále nepojede, protože se bude otáčet do Prahy a ona tak musí vystoupit.
„Zaklepala na mě stevardka ve stanici Ostrava-Svinov s dotazem, kam jedu. Tak jsem jí řekla, že na Stodolní, ale ona mi řekla, že vlak zastavuje a končí už tady a vrací se zpět do Prahy. Dál už nejede, protože má zpoždění. Mimochodem měl ten vlak teda hodinu zpoždění,“ vypráví paní Eva.
„My jsme z důvodů zpoždění u tohoto spoje, aby se nám nepřenášelo na další vlaky a nezasáhlo ještě další stovky cestujících, museli bohužel jeho jízdu místo v Havířově ukončit už v Ostravě ve Svinově. Pro cestující, kteří jeli do Havířova, tak byli přepraveni autobusy náhradní autobusové dopravy. Cestující, kteří cestovali do zastávek Ostrava-Stodolní nebo do Ostravy na hlavní nádraží, jsme je poprosili, aby využili pro ten zbytek cesty MHD,“ uvedl mluvčí společnosti Regiojet Aleš Ondrůj.
Jak je to s kompenzací?
Regiojet údajně vyplácí svým zákazníkům kompenzaci za zpoždění. A těm, které nechává dojet domů takzvaně na vlastní pěst, potom prý vrací rozdíl z ceny jízdenky. Jenže například cena do všech tří stanic v Ostravě stojí stejně. To znamená, že lidé, kteří byli vysazeni v Ostravě-Svinově si nejenom museli najít vlastní spoj a tím se potom i vydat, ale hlavně jízdenku si zaplatit ze svého.
„Já jsem říkala té stevardce, jestli si ze mě dělá legraci. Že mě tady vyhodí už o dvě stanice dřív, než mám koupenou jízdenku. Musela jsem se vlastně na vlastní náklady dopravit na stanici, do které jsem měla jízdenku. Jela jsem teda přes půl města tramvají. Ještě horší to měli asi ti cestující, co jeli do Havířova,“ pokračuje paní Eva Galašová.
Eva Galašová už podala žádost o kompenzaci a tvrdí, že příště bude volit vlaky jiných dopravců. Je tak dobré vědět, že vysoké zpoždění nemusí být to nejhorší, co nás na cestě může potkat.