Zuřivá BMW, ale i nečekaně dobrá Dacia. Rok 2020 přinesl zajímavé autonovinky

Rok 2020 byl kritický téměř pro všechna odvětví světového průmyslu, včetně toho automobilového. I tak jsme se ale dočkali řady zajímavých a revolučních novinek. Všechny jsme je důkladně prošli a nakonec vybrali finálovou pětici, jež nás ohromila nejvíc. V přehledu nechybí zástupci sportovních a luxusních vozů ani cenově dostupnější auta. Každému dle jeho gusta.

BMW M3 a M4

Hned na úvod začneme pěkně zostra. BMW M3 a M4 se stala asi nejdiskutovanějšími novinkami letošního roku. A to především kvůli obřím ledvinkám, které by však neměly zastínit tak úchvatné technické parametry, jakými tyto vrcholné modely disponují. Na výběr je hned z několika specifikací, ačkoli ta nejpeprnější Competition dokáže v obou případech vymáčknout výkon až 510 koní! Točivý moment pak definuje hodnota 650 N.m. Také dynamicky jsou sedan M3 i kupé M4 naprosto shodná –⁠ z 0 na 100 km/h zrychlují za 3,9 vteřiny a jezdí maximálně 250 km/h, respektive 290 km/h s volitelně odblokovaným omezovačem. Nutno ještě podotknout, že BMW M3 bude poprvé dostupné také v karoserii kombi. Na trh by bestiální BMW měla vstoupit v březnu.

Škoda Enyaq iV

Zlaté české ručičky! Právě pod nimi vznikl nejen designový, ale také technický skvost v podobě Škody Enyaq iV. Jedná se o vůbec první čistě elektrický vůz mladoboleslavské automobilky, jenž stojí na koncernové platformě MEB. Již nyní si je možné tuzemský elektromobil objednat, přičemž k zákazníkům by první kusy měly dorazit přibližně v březnu. Nejvíce vyšperkované provedení se pyšní výkonem 150 kW a dojezdem na jedno nabití až 510 kilometrů dle přísnější metodiky WLTP. Výrobce rovněž slibuje vysokou rychlost nabíjení. Do 80 % se prý akumulátory dobíjí už za 38 minut. Ceny však nejsou nejnižší, základní variantu s výkonem 132 kW a bateriemi o kapacitě 62 kWh pořídíte od 1 059 900 Kč. Silnější verze startuje na částce 1 189 900 Kč.

Mercedes-Benz třídy S

Další žhavou novinkou roku 2020 je bezpochyby nová generace vlajkové lodi Mercedes-Benz třídy S. Definice luxusu v novém balení je výkladní skříní technologií stuttgartské značky, takže oplývá konektivitou, asistenčními systémy, vysokým standardem bezpečnosti a samozřejmě i výkonem. Motorizace jsou zatím celkem čtyři, vždy jsou šestiválcové a mají zdvihový objem 2 999 cm³, respektive 2 925 cm³ v případě vznětových motorů. Kromě základního dieselového provedení jsou všechny verze v provedení 4Matic. Benzinovým provedením pomáhá 16kW elektromotor, takže se vždy jedná o mild-hybrid. Standardem nového Mercedesu třídy S je vzduchové odpružení a natáčecí zadní náprava. Součástí je i systém pro autonomní řízení (Level 3), který zvládne jízdu bez nutnosti držet v rukou volant. Nové „esko“ je již v prodeji od 2 096 000 Kč.

Hyundai Tucson

Mimozemské zjevení, asi tak bychom nejlépe popsali nový Hyundai Tucson. Designeři pustili na uzdu veškerou svou představivost a výsledkem je auto, které nemá obdoby. Auto, které se vymyká všem zavedeným standardům. Auto, které je prostě absolutně odlišné. A možná proto se nám tak líbí. Chloubou nového Tucsonu není pouze jeho vizáž, model byl do posledního šroubku předělaný, což otevřelo brány dalším motorizacím, včetně těm elektrifikovaným. Výrobce tvrdí, že vůz nabízí nejvíce pohonných jednotek v daném segmentu. K mání jsou naftové, benzinové, mild-hybridní, hybridní, ale též plug-in hybridní motory. Volit můžete rovněž mezi automatickou či manuální převodovkou a pohonem buď předních, anebo všech čtyř kol. Ceny startují na částce 529 900 Kč. Nová generace se stejně jako ta předchozí vyrábí v Nošovicích.

Dacia Sandero

Mnozí si teď klepou na čelo, ale ti co vyzkoušeli, nám rozumí. Pětici nejzajímavějších novinek roku 2020 totiž uzavíráme novou Dacií Sandero, kterou jsme již měli možnost otestovat. Nejvíce nás překvapila nečekaným zlepšením oproti předchozí generaci. A to v mnoha ohledech. Rapidně dopředu šlo nové Sandero v oblastech technologií, designu, ale hlavně co se jízdních vlastností týče. Nastupující třetí generace se v Česku začne prodávat v lednu, přičemž ceny nejsou prozatím známy. Hovoří se však o zdražení, což se navzdory výraznému zdokonalení dalo očekávat. Nová Dacia Sandero jezdí na nejmodernější platformě koncernu Renault pro malá auta, jež vznikla ve spolupráci se značkou Nissan. Pohání ji nejmodernější benzinové tříválcové motory s filtry pevných částic. Standardní výbava zahrnuje například šest airbagů nebo front assist, tedy bezpečnostního pomocníka, který v případě hrozící nehody umí samočinně brzdit.

Tagy: