Nové MGS5 EV se prodává pouze s elektrickými motory a začíná na necelých 790 tisících korunách. Zaujme designem i výbavou a na jedno nabití dokáže ujet téměř pět set kilometrů. Na svého hlavního soka ovšem ztrácí ve vnitřní prostornosti. Chybí také pohon všech kol.
Automobilka MG je nejrychleji rostoucí značkou na českém trhu a má ambice dostat se mezi první desítku nejúspěšnějších. Za pouhé tři roky se vyšplhala na současné 11. místo a za sebou nechala ostřílenější hráče typu Peugeot, Volvo nebo také Audi.
ČTĚTE TAKÉ: Benzin a topení rapidně zdraží emisní povolenky. Je to špatně nastaveno, varuje expert
Za posledních pět měsíců si připsala přes dva tisíce prodaných vozů, což je meziroční nárůst o více než čtyřicet procent. Nejvíce se daří modelu MG ZS, který se loni dočkal nové generace, a s výrazným odstupem se za ním drží větší SUV MG HS. U něj se navíc v červenci dočkáme rozšíření nabídky o full-hybridní motor.
K získání lepšího postavení má rovněž přispět nový člen rodiny MGS5 EV, jenž si troufá na českého reprezentanta Škodu Elroq a přijíždí se zajímavou cenovkou. Stojí na modulární platformě MSP známé z elektromobilů MG4 a Cyberster a pyšní se rozložením váhy 47:53.
Veškerý výkon posílá pouze na zadní kola a díky standardně dodávané aktivní cloně chladiče má poměrně nízký koeficient odporu vzduchu Cd, a to 0,27. Příznivá je i provozní hmotnost začínající na 1,6 tuny.
Novinka chce zapůsobit také vzhledem a vsadila hlavně na jednoduchost a eleganci, která je patrná prakticky ze všech stran. Zepředu designem lehce připomíná MG4, nicméně má díky užším předním světlometům daleko ostřejší pohled. Výrazné prolisy na bocích zase dodávají vozu na robustnosti a vzadu čerpal inspiraci od svého kolegy a spojil zadní světla svítící lištou.
Vnitřek vozu se nese ve stejném stylu a skrze hladké linie působí elegantně a vzdušně. Moderní vzhled mu dodává displej o velikosti 12,8 palce společně s digitálním přístrojovým štítem. Oba prvky jsou součástí standardní výbavy. Potěší i možnost ovládat klimatizaci skrze tlačítka pod středovou obrazovkou a prémiový dojem vytváří otočný volič automatické převodovky na semišovém podkladu.
Prostorností mírně ztrácí
Nové MGS5 EV měří na délku 4,48 metru, na šířku 1,85 metru a na výšku se dostává lehce přes 1,6 metru, což jsou téměř shodné hodnoty s konkurenční Škodou Elroq. Podle našeho měření na ni ovšem mírně ztrácí ve vnitřní prostornosti, a to především v šířce vpředu, kde jsme naměřili necelých 150 centimetrů, tedy o zhruba čtyři centimetry méně než u mladoboleslavského rivala.
Ani kufrem svého soka nepředčí a s objemem 453 litrů pojme o sedmnáct litrů menší náklad, a dokonce je na tom hůře než o dvanáct centimetrů kratší Hyundai Kona. Na druhou stranu oproti němu nabídne více místa v kabině. Porovnání zmíněných modelů najdete pod tímto odkazem.
A výběr motorizací? Ten se u čínského SUV omezuje na dvě pohonné jednotky s odlišnými typy baterií. Základní elektromotor disponuje výkonem 170 koní a maximálním točivým momentem 250 Nm. Z nuly na sto kilometrů v hodině se dostane za rovných osm vteřin a s LFP (lithium-železo-fosfát) akumulátorem o využitelné kapacitě 47 kWh ujede na jedno nabití až 340 kilometrů. Nabíjecí výkon činí 120 kW, což znamená, že u dobíjecí stanice strávíte 24 minut, než se dostane z deseti na osmdesát procent.
Silnější varianta má k dispozici 231 koňských sil a dosahuje maximálního točivého momentu 350 Nm. Ve sprintu pokoří stovku za 6,3 vteřiny a může pokračovat až do rychlosti 190 km/h. Pojí se s NMC (nikl-mangan-kobalt) baterií o kapacitě 62,1 kWh, což podle výrobce vystačí na ujetí až 480 kilometrů při průměrné spotřebě 15,5 kWh. Nabíjet je možné výkonem až 139 kW a na osmdesát procent se nabije za necelou půl hodinu.
Levnější o pár tisíc
Nové MGS5 EV je k dostání ve dvou výbavách. Nižší stupeň se jmenuje Emotion a s méně výkonným motorem startuje na 789 900 Kč. Ve srovnání se Škodou Elroq je o deset tisíc levnější, přitom obsahuje navíc adaptivní tempomat, bezklíčové odemykání, technologii oboustranného nabíjení V2L a má možnost ovládat některé funkce vozu přes mobilní aplikaci.
Naopak ale chybí elektricky sklopná zpětná zrcátka, kožený volant, dešťový senzor, místo dvouzónové klimatizace má pouze jednozónovou a vyjíždí na 17palcových kolech, zatímco Elroq rovnou na devatenáctkách.
Za příplatek 110 tisíc korun je k mání ještě silnější alternativa s 231 koňmi, která se zároveň objevuje jako jediná dostupná motorizace ve vyšší výbavě Exclusive. V ní ovšem vychází na 969 900 korun.
Je bohatší o panoramatickou kameru, bezdrátovou nabíječku mobilního telefonu a mezi komfortními prvky nabízí navíc elektricky ovládané sedadlo řidiče, středovou loketní opěrku vzadu, vyhřívaná sedadla včetně volantu či elektricky ovládané páté dveře.
Kompletní ceník včetně technických dat si můžete prohlédnout zde.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Komplikace cestou autem do Itálie. Čekejte spoušť, tvrdí expert. Jak se vyhnout kolonám?