Pro Petra Pavla byla důležitá okamžitá podpora Danuše Nerudové, řekl v pořadu 360° na CNN Prima NEWS expert na marketing Jakub Horák. Vedle toho Andrej Babiš (ANO) dle něj čekal, že se jeho protikandidáti rozhádají. Podle něj Babišovi navíc nepomohly ani jeho billboardy.
„Důležitá byla okamžitá podpora Danuše Nerudové Petru Pavlovi, která s ním jezdí po všech mítincích. Nedošlo k tomu, s čím zřejmě počítal Andrej Babiš, tedy že se tábory těchto dvou kandidátů mezi sebou rozhádají. A ten, kdo prohraje, nepůjde na truc k volbám,“ uvedl Horák s tím, že naopak vidíme, jak podpora Petra Pavla stoupá. „Ta masa se nabaluje jako sněhová koule,“ dodal marketingový expert.
Bývalý premiér a kandidát na prezidenta Andrej Babiš (ANO) ve své kampani vsadil na billboardy, na kterých prakticky tvrdil, že pokud bude prezidentem Petr Pavel, vtáhne Českou republiku do války. Místo toho, aby Babišovi přinesly podporu, měly podle Horáka opačný efekt. „Billboardy, které vyhrožovaly válkou, pokud nebude Andrej Babiš zvolen, splnily opačný efekt. Rozzlobily lidi a poslaly je do ulic,“ konstatoval Horák s tím, že kdyby billboardy zaúčinkovaly správně, byly by po celé zemi protiválečné demonstrace za mír.
Voliči Nerudové chtěli ženu
Podle experta rozhodnou prezidentské volby zejména mladí lidé, na ně ale Babiš zatím nezapůsobil. „KSČM vyzvala k podpoře Andreje Babiše, to u mladých lidí rozhodně žádný efekt neudělá. Ti vědí, že co udělali komunisté, to bylo špatně,“ popsal Horák.
Podle politologa Lukáše Valeše však může Petru Pavlovi uškodit jeho konzervativnost. „Voliči Danuše Nerudové chtěli na Hrad primárně ženu a jsou stoupenci progresivních proudů. Je otázka, jestli budou slyšet na heslo Pavla, že vrátí klid a řád, protože to je čistě konzervativní hodnota, která pro mladé nemusí být atraktivní,“ míní Valeš.