Česká pošta nedovezla zásilku
Dopisy místo ve schránce na zemi nebo dlouhé dodací lhůty balíků. Takové zkušenosti mají lidé v Plzni se službami České pošty. Problémy prý vygradovaly, když státní podnik ve městě zrušil některé své pobočky.
Doručovatelka podle jedné místní obyvatelky jen hodí poštu za domovní branku, přestože má k dispozici klíč. „Jsou líné odemknout dvoje dveře, přijít dovnitř a dát nám to do schránky, případně zazvonit, my jsme doma,“ uvedla Nikol Mertová. „Co se uzavřely některé pobočky České pošty v Plzni, tak nestíhá svoji práci,“ řekl obyvatel Plzně Jan Danihelka.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Nový pomník v Plzni vzbudil poprask. Obsahuje nápis kritizující Fialovu vládu, radnici vadí
Problémy jsou i s doručováním balíčků. Jan Danihelka, soused paní Mertové, čekal na doručení zásilky deset dní. „Chyba byla na České poště. Ta měla balíček předaný 23. 10. a mně byl doručený až 2. 11. Česká pošta ho přebírala v Mošnově a tam se ta zásilka dvakrát vrátila,“ popsal.
Pan Danihelka se snažil zásilku dohledat pomocí aplikace a několikrát kvůli tomu volal i na placenou linku, což mu doručení balíčku pěkně prodražilo. „Kvůli zásilce jsem volal na placenou linku České pošty. Uskutečnil jsem celkem 22 hovorů od nějakých dvou až pěti minut a je to placené od 40 do 60 korun za minutu,“ sdělil Danihelka. „Víme, že máme určité rezervy, co se týká kapacity pracovníků na našem callcentru. Intenzivně to řešíme, aby lidé nečekali, než se spojí s operátorem,“ uvedl mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
Celkem se v Plzni v rámci optimalizace zrušilo 11 poboček a odešli tři doručovatelé. Aktuálně roznáší v západočeské metropoli zásilky 32 doručovatelů. „Pobočková síť je oddělená od té doručovací, takže pokud jsou nějaké problémy s doručováním listovních zásilek, určitě to nesouvisí s redukcí pošt,“ tvrdí Vitík. Mluvčí České pošty radí, že pokud zákazníci nejsou spokojeni se službami, mohou si přímo na pobočce stěžovat osobně.