
Co se stane, když autobus má nehodu?
Spousta chodců, kteří mají sluchátka, se na ulici nevěnuje dění okolo sebe, čímž riskují nehodu, například s autobusem. V pořadu Nový den na CNN Prima NEWS to řekl vedoucí provozu autobusů DPP Martin Beneš. Pokud k nehodě autobusu dojde, má pražský dopravní podnik vypracovaný komplexní systém, jak postupovat a co nejrychleji výpadek nahradit.
Ke střetům autobusů s chodci bohužel dochází. „Ta zranění naštěstí nebývají zas tak těžká, ale stává se to. Například ve středu chodkyně šla podél tramvajového tělesa a náhle vstoupila do jízdní dráhy autobusu, který jel po vyhrazeném jízdním pruhu,“ řekl Beneš.
ČTĚTE TAKÉ: Cyklisté by neměli podcenit ani hezké počasí, míní expertka. Jaké chyby nejčastěji dělají?
Podle něj je na vině často nepozornost chodců. „Spousta z nich má v uších sluchátka a nevěnují se dění na ulici. Naštěstí ale nemáme žádné smrtelné úrazy,“ uvedl Beneš.
Pokud k nehodě autobusu dojde, má DPP vypracovaný systém, jak postupovat. „Řidič nehodu přes radiostanici ohlásí na dispečink, který k němu vyšle oblastní dispečery, aby nehodu zaevidovali, nafotili a zjistili příčinu. Pokud je nutná asistence policie, tak ji zavolají,“ sdělil Beneš.
Postup při nehodě
Nové autobusy pražského dopravního podniku jsou vybaveny čelními nehodovými kamerami. „Ty zabírají prostor před autobusem a díky tomu můžeme snadno objasnit důvod nehody, pokud nám hrozí například soudní spory. Každý autobus má harddisk a ty záběry případně předáme orgánům činným v trestním řízení,“ vysvětlil Beneš.
Po vyhodnocení nehody se autobus, pokud je to možné, vrací zpátky na trasu. „Pokud to není možné, máme po Praze pět tzv. operativních záloh. Dispečink tyto řidiče kontaktuje a oni nahradí vypadlý spoj,“ dodal Beneš.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Křižovatky jsou nejrizikovější pro cyklisty, varuje expert. Problémy působí i hustá zeleň