reklama

Citroën C5 X je kombi, SUV i kupé zároveň. Slibuje pohodlí a moderní technologie

Nový model C5 X je kombinací tří stylů karoserie, protože dnes se nosí o své identitě tak trošku pochybovat. Vlajková loď Citroënu tedy bude něčím mezi SUV, kupé a kombíkem.

reklama

S posledním klasickým Citroënem C5 se v roce 2017 odebrala do automobilových dějin také technická finesa jménem hydropneumatické odpružení, vymoženost dodávaná francouzskou automobilkou od časů modelu DS z roku 1955. Po čtyřleté odmlce je tu zcela nová C5, úplně jiná, ale rozhodně ne nezajímavá.

K tématu

Specificky dynamický design

Délka karoserie činí plnotučných 4 805 milimetrů, šířka 1 865 mm a výška 1 485 mm, přičemž rozvor náprav je 2 785 milimetrů. Zvýšený postoj získává nová C5 díky vyšší světlé výšce, než mívají běžné sedany, a díky kolům s průměrem 720 mm obutým do úzkých a vysokých pneumatik s průměrem 19'', které dostala většina verzí.

Nová vlajková loď značky se inspiruje svým původním vzorem – studií CXperience Concept představené na autosalonu Mondial de Paris 2016. Dlouhá kapota, plynulé a aerodynamické linie, vysoká boční linie karoserie a prolis nad zadními koly vytvářejí specificky dynamický design. Nová C5 X využívá nový světelný podpis značky Citroën ve tvaru písmene V, který se nachází vpředu i vzadu a poprvé se představil na novém modelu Citroën C4.

Víko zavazadlového prostoru skrývá zavazadlový prostor o objemu 545 litrů s nízkou nakládací hranou. Po sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha a objem 1 640 litrů. Z interiéru Citroënu C5 X saje pocit pohodlí, útulnosti a prostoru. Nechybí pohodlné sedadla Advanced Comfort. Dlouhodobý komfort vytvářejí vrstvy s vysokou hustotou a pěna s hustou strukturou, takže v sedadlech se sedí uvolněně, a to i při delších cestách. Alespoň tak to tvrdí Citroën, my je pak vyzkoušíme v redakčním testu. Kromě toho slibuje pohodlí a uvolněné sezení i na zadních sedadlech díky prostorové nabídce a dobrému výhledu.

Hybrid do zásuvky

Značka je pyšná na nasazení plug-in hybridního pohonu se základem v agregátu 1.6 PureTech. Tento hybrid již známe například z Peugeotů 3008 a 508. S celkovým výkonem 165 kW (225 k) slibuje slušnou dynamiku, přičemž v čistě elektrickém režimu dokáže teoreticky ujet přes 50 kilometrů, a to maximální rychlostí až 135 km/h. Díky tomu lze každodenní jízdy během pracovního týdne v praxi obvykle absolvovat bez spalovacího motoru. Chce to ale pravidelně nabíjet, jinak se z dobrého plug-inu stane zlý nenažraný pán. K dispozici budou i další motorizace, ale podrobnosti značka zatím nezveřejnila.

Maximum komfortu má zajistit podvozek s tlumiči, které již tradičně nasadily hydraulické dorazy na obou koncích. Kromě toho bude výlučně pro plug-in hybridní verzi C5 X k dispozici také adaptivní podvozek, který má pohodlí posunout opět na nový level. Značka mluví doslova o létajícím koberci, který pohltí většinu nerovností, aniž by si je posádka uvědomila. Přiblíží se ale skutečně kvalitám xantií či CX?

V zajetí moderních technologií

C5 X přináší do modelů Citroën zcela nové komunikační rozhraní, které si velmi dobře rozumí s konektivitou. Jeho součástí jsou dotyková 12'' HD obrazovka, čtyři konektory USB-C i bezdrátové nabíjení mobilních telefonů. Aktualizuje se pomocí spojení se službami využívajícími cloud a s mobilními telefony se propojuje díky rozhraní Mirror Screen. Celý systém využívá logiku dotykového ovládání tabletů. Dokáže rozpoznávat povely v přirozené řeči, což zlepšuje a zjednodušuje používání včetně osobního asistenta.

Novinka nabízí také nejmodernější dostupné systémy koncernu Stellantis v oblasti částečně autonomní jízdy na úrovni Level 2. Mezi mnoho dalších funkcí, které zjednodušují každodenní život, patří i sledování mrtvého úhlu s dlouhým dosahem, systém Rear Cross Traffic Alert, který odhaluje možné nebezpečí v blízkosti vozidla při couvání, systém Top 360 Vision pro manévrování s vozidlem pomocí zobrazování okolí vozidla na dotykové obrazovce či bezklíčový přístup a startování Proximity, které po přiblížení a vzdálení se řidiče automaticky odemkne a zamkne vozidlo.

Citroën C5 X, dostupný s benzinovými nebo plug-in hybridními pohony, se začne prodávat ve druhém čtvrtletí letošního roku.

Tagy:
plug-in hybrid auto novinka Citroën Citroën C5 X francouzské auto

Hlavní zprávy

Rusové hodně blafují. Rozhodli se Ukrajince šikanovat, tvrdí Šedivý
360°

Rusové hodně blafují. Rozhodli se Ukrajince šikanovat, tvrdí Šedivý

K masivnímu útoku na Ukrajině ze strany Ruska nedojde. Moskva totiž hodně blafuje a rozhodla se Ukrajince šikanovat. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS to řekl armádní generál v záloze, vedoucí Katedry bezpečnostních studií CEVRO Institutu Jiří Šedivý. Nevyloučil ale, že by mohlo dojít pravděpodobně k „bojůvkám“ na hranicích.

Účinnost vakcín rychle slábne. Posilovací dávka ale rapidně zvyšuje ochranu, i u omikronu
Koronavirus

Účinnost vakcín rychle slábne. Posilovací dávka ale rapidně zvyšuje ochranu, i u omikronu

Varianta omikron v posledních dnech v Česku přebírá vládu. Z britské studie UK Health Security Agency vyplývá, že účinnost očkovacích látek proti symptomatickému průběhu nemoci je u varianty omikron výrazně nižší než u varianty delta. Ochrana navíc rychle slábne. Vakcíny ale dál spolehlivě chrání člověka před tím, že skončí s těžkým průběhem v nemocnici. V případě přeočkovaní klesá riziko hospitalizace až o 90 %.

Vydají poslanci Babiše policii kvůli Čapímu hnízdu? Sněmovní výbor projedná její žádost

Sněmovní mandátový a imunitní výbor bude v úterý pokračovat v projednávání žádosti o vydání bývalého premiéra Andreje Babiše (ANO) k trestnímu stíhání v případu Čapí hnízdo. Posuzovat má i žádost o vydání někdejšího pražského primátora Bohuslava Svobody (ODS) v kauze opencard. Je možné, že výbor už dá doporučení sněmovnímu plénu, jak by mělo o žádostech rozhodnout.

Expert: Žalob ve sportu kvůli covidu může přibývat. U Djokoviče selhali organizátoři

Expert na sportovní právo Jan Šťovíček se v pořadu 360° na CNN Prima NEWS rozpovídal o sporu srbského tenisty Novaka Djokoviče s australskou vládou. Světová jednička nakonec nemohla nastoupit na Australian Open a pokusit se tak přidat 21. grandslamové vítězství. Předmětem sporu mezi Djokovičem a australskou vládou je fakt, že sportovec není očkován proti covidu.

Záhadná nemoc postihuje mladé lidi v Kanadě. Experti netuší, co vážné potíže způsobuje

Kanadu znepokojuje záhadná nemoc, která postihuje především mladé lidi. Jde o neurologickou chorobu, která se projevuje nespavostí, halucinacemi nebo problémy s myšlením. Oficiální počet nemocných je 48, podle zdrojů webu The Guardian jich ale může být až 150. Experti se přou, co nemoc způsobuje. Podle některých informací se však úřady chystají oznámit, že za vším stála špatná diagnostika.

reklama

Domácí zpravodajství

Farský je vlastizrádce. Jeho stáž v USA je protistátní činnost, zdůrazňuje Okamura

Předseda SPD Tomio Okamura se znovu ostře pustil do poslance Jana Farského (STAN) za jeho osmiměsíční stáž na americké univerzitě v Oregonu. Podle něj politik svým odjezdem, o kterém věděl již před loňskými říjnovými volbami, podvedl voliče. Vzhledem k tomu, co bude Farský v USA studovat, Okamura neváhal v souvislosti s ním použít pojem „vlastizrádce“.

Počet křesťanů klesá, raduje se Pirát. Církev má podle něj špatný vliv na společnost

Počet křesťanů hlásících se ke katolické církvi se za posledních deset let snížil o 340 tisíc, vyplývá to z dat Českého statistického úřadu. V pondělí v podvečer na to upozornil pražský pirátský radní pro bydlení Adam Zábranský s tím, že to není špatná zpráva. Katolická církev v Česku pod vedením kardinála Dominika Duky má podle něj na společnost negativní vliv.

reklama