Citroën C5 X je kombi, SUV i kupé zároveň. Slibuje pohodlí a moderní technologie

Nový model C5 X je kombinací tří stylů karoserie, protože dnes se nosí o své identitě tak trošku pochybovat. Vlajková loď Citroënu tedy bude něčím mezi SUV, kupé a kombíkem.

S posledním klasickým Citroënem C5 se v roce 2017 odebrala do automobilových dějin také technická finesa jménem hydropneumatické odpružení, vymoženost dodávaná francouzskou automobilkou od časů modelu DS z roku 1955. Po čtyřleté odmlce je tu zcela nová C5, úplně jiná, ale rozhodně ne nezajímavá.

Specificky dynamický design

Délka karoserie činí plnotučných 4 805 milimetrů, šířka 1 865 mm a výška 1 485 mm, přičemž rozvor náprav je 2 785 milimetrů. Zvýšený postoj získává nová C5 díky vyšší světlé výšce, než mívají běžné sedany, a díky kolům s průměrem 720 mm obutým do úzkých a vysokých pneumatik s průměrem 19'', které dostala většina verzí.

Nová vlajková loď značky se inspiruje svým původním vzorem – studií CXperience Concept představené na autosalonu Mondial de Paris 2016. Dlouhá kapota, plynulé a aerodynamické linie, vysoká boční linie karoserie a prolis nad zadními koly vytvářejí specificky dynamický design. Nová C5 X využívá nový světelný podpis značky Citroën ve tvaru písmene V, který se nachází vpředu i vzadu a poprvé se představil na novém modelu Citroën C4.

Víko zavazadlového prostoru skrývá zavazadlový prostor o objemu 545 litrů s nízkou nakládací hranou. Po sklopení zadních sedadel vznikne rovná plocha a objem 1 640 litrů. Z interiéru Citroënu C5 X saje pocit pohodlí, útulnosti a prostoru. Nechybí pohodlné sedadla Advanced Comfort. Dlouhodobý komfort vytvářejí vrstvy s vysokou hustotou a pěna s hustou strukturou, takže v sedadlech se sedí uvolněně, a to i při delších cestách. Alespoň tak to tvrdí Citroën, my je pak vyzkoušíme v redakčním testu. Kromě toho slibuje pohodlí a uvolněné sezení i na zadních sedadlech díky prostorové nabídce a dobrému výhledu.

Hybrid do zásuvky

Značka je pyšná na nasazení plug-in hybridního pohonu se základem v agregátu 1.6 PureTech. Tento hybrid již známe například z Peugeotů 3008 a 508. S celkovým výkonem 165 kW (225 k) slibuje slušnou dynamiku, přičemž v čistě elektrickém režimu dokáže teoreticky ujet přes 50 kilometrů, a to maximální rychlostí až 135 km/h. Díky tomu lze každodenní jízdy během pracovního týdne v praxi obvykle absolvovat bez spalovacího motoru. Chce to ale pravidelně nabíjet, jinak se z dobrého plug-inu stane zlý nenažraný pán. K dispozici budou i další motorizace, ale podrobnosti značka zatím nezveřejnila.

Test hybridu do zásuvky: Volvo XC60 T6 umí jezdit levně i pořádně přitvrdit

Plug-in-hybridy jsou Jekylem a Hydem mezi auty – pokud z elektrické sítě svědomitě doplňujete kapacitu jejich akumulátoru, umí jezdit opravdu levně a téměř bez emisí, když ale na dobíjení kašlete, rázem máte jedno z nejméně ekologických aut na silnici. Volvo XC60 s tímto principem pohonu se svému majiteli ze všech sil snaží ukázat, že výhody nabité baterie stojí opravdu za to strčit jej na noc do zásuvky.

Maximum komfortu má zajistit podvozek s tlumiči, které již tradičně nasadily hydraulické dorazy na obou koncích. Kromě toho bude výlučně pro plug-in hybridní verzi C5 X k dispozici také adaptivní podvozek, který má pohodlí posunout opět na nový level. Značka mluví doslova o létajícím koberci, který pohltí většinu nerovností, aniž by si je posádka uvědomila. Přiblíží se ale skutečně kvalitám xantií či CX?

V zajetí moderních technologií

C5 X přináší do modelů Citroën zcela nové komunikační rozhraní, které si velmi dobře rozumí s konektivitou. Jeho součástí jsou dotyková 12'' HD obrazovka, čtyři konektory USB-C i bezdrátové nabíjení mobilních telefonů. Aktualizuje se pomocí spojení se službami využívajícími cloud a s mobilními telefony se propojuje díky rozhraní Mirror Screen. Celý systém využívá logiku dotykového ovládání tabletů. Dokáže rozpoznávat povely v přirozené řeči, což zlepšuje a zjednodušuje používání včetně osobního asistenta.

Novinka nabízí také nejmodernější dostupné systémy koncernu Stellantis v oblasti částečně autonomní jízdy na úrovni Level 2. Mezi mnoho dalších funkcí, které zjednodušují každodenní život, patří i sledování mrtvého úhlu s dlouhým dosahem, systém Rear Cross Traffic Alert, který odhaluje možné nebezpečí v blízkosti vozidla při couvání, systém Top 360 Vision pro manévrování s vozidlem pomocí zobrazování okolí vozidla na dotykové obrazovce či bezklíčový přístup a startování Proximity, které po přiblížení a vzdálení se řidiče automaticky odemkne a zamkne vozidlo.

Citroën C5 X, dostupný s benzinovými nebo plug-in hybridními pohony, se začne prodávat ve druhém čtvrtletí letošního roku.

Tagy:
SUV plug-in hybrid auto automobilová novinka Peugeot Stellantis Citroën C5 X Citroën francouzské auto hybridní vozidlo Citroën C5