Facebook se snaží znovu přilákat uživatele z generace Z. Přetvoří se proto na platformu, která mladým usnadní komunikaci. Zavádí také nové funkce, které mají zlepšit možnosti při vyhledávání obsahu.
Platforma minulý týden oznámila změnu designu, která se více zaměřuje na to, co podle ní mladí lidé chtějí. Nový design sdružuje místní obsah a doporučení, využívá umělou inteligenci k zodpovídání často kladených otázek v rámci konkrétních skupin na Facebooku, píše web NBC News. Obliba Facebooku, který slaví 20 let existence, totiž mezi dospívajícími v posledních letech prudce klesla.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Jako Jurský park. Do čtyř let by mohli po Zemi opět chodit mamuti, píše Independent
„Přidáváme funkce, které pomáhají mladým lidem – a všem uživatelům Facebooku – objevovat jejich zájmy a spojovat se se světem mimo okruh jejich blízkých přátel. Ať už vás zajímá cokoli, na Facebooku jsou lidé, kteří vám pomohou to najít a více se tomu věnovat. Chceme vám usnadnit objevování obsahu a lidí, na kterých vám záleží, protože přesně pro tento druh sociálního objevování je Facebook stvořen,“ uvedla společnost Meta na svém webu.
Společnost prý testuje nové záložky Místní a Prozkoumat, které sdružují obsah z různých míst na Facebooku, z Marketplace, Skupin a Událostí, aby lidem pomohly najít to, co je zajímá. Zavádí také aktualizovanou celoobrazovkovou záložku Video, která dává videoklipům na Facebooku výraznější prostor.
„Usnadňujeme vyhledávání relevantních informací z veřejných skupin, stránek a příspěvků tvůrců pomocí souhrnů komentářů s umělou inteligencí a testujeme přizpůsobitelnou umělou inteligenci skupin, která pomáhá členům skupin najít odpovědi na jejich otázky,“ přiblížila Meta. Ta také oznámila úplně novou funkci. „Oznamujeme Messenger Communities, nový způsob, jak se mohou malé až středně velké komunity spojovat nad společnými zájmy,“ uvedla společnost.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: ČEZ a Rolls-Royce budou spolupracovat na vývoji modulárních jaderných reaktorů, potvrdil Fiala