Fio banka se minulý týden stala terčem hackerů. Někteří klienti se několik dní nemohli přihlásit do internetového bankovnictví. Přestože se kybernetický útok neměl dotknout citlivých dat ani uložených financí, podle slovenské RTVS si někteří zákazníci stěžují, že o peníze přišli. Banka však hovoří o podvodech.
„Omlouváme se za komplikace, ale v důsledku kybernetického DDoS útoku může být dočasně nedostupné naše bankovnictví, e-Broker nebo platby kartou na internetu. Kolegové na odstranění potíží intenzivně pracují. Děkujeme za trpělivost. Citlivá data ani finance v ohrožení nejsou,“ uvedla v minulém týdnu banka na síti X.
ČTĚTE TAKÉ: Ani na YouTube nejste v bezpečí. Zloději vám mohou ukrást osobní údaje přes pochybná videa
Několik slovenských klientů Fio banky však údajně kvůli útoku přišlo o své peníze, informuje RTVS. „Když jsem se snažila přihlásit na webové stránky, podařilo se mi to až na třetí pokus. Moje internetové bankovnictví je standardně chráněno autorizačním kódem, který mi chodí jako SMS. Zadala jsem ho a zjistila, že mám na účtu 20 eur a že 1 300 eur bylo zasláno jako jednorázový převod v rámci evropské platby,“ řekla klientka Kristína Zelovičová.
Podobnou zkušenost zažila také klientka Lucia, informují Topky.sk. „Přemýšlím, že z banky odejdu do jiné. Kvůli útoku nám ukradli peníze z účtu a zaměstnanci banky mi nijak nepomohli,“ sdělila.
Banka však trvá na tom, že finance klientů nebyly ohroženy a nevyloučila, že se lidé stali obětmi podvodníků a terčem phishingu. „Klienti se mohou setkat s podvodnými e-maily, podvodnými SMS, telefonáty nebo falešnými zprávami různě po internetu. Všechny okolnosti prověřujeme – zda klient sám někomu neposkytl své přihlašovací údaje, protože se do bankovnictví nepřihlásil přes naše zabezpečené stránky. Víme o klientech, kteří na nějakou formu naletěli,“ uvedl mluvčí Fio banky Jakub Heřmánek.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Česko je inovačním centrem zločineckých skupin. Expertka radí, na co si dát pozor