Prodat byt nebo dům za maximální cenu není otázkou štěstí. Je to výsledek správného postupu, profesionálního přístupu a chytré strategie. Realitní expert a spolumoderátor videopodcastu Klíč k bydlení na CNN Prima NEWS Tomáš Kučera poradí, co všechno může udělat rozdíl mezi průměrným prodejem a prodejem, ze kterého odejdete s pocitem vítězství – a plnější peněženkou.
Úspěšný prodej nemovitosti se opírá o dvě zásadní fáze: prezentaci a propagaci. „Prvním krokem je představit nemovitost co nejatraktivněji – kvalitními fotografiemi, videoprohlídkou, popisem, který zaujme. Teprve potom přichází na řadu cílená propagace, aby se nabídka dostala k těm správným zájemcům. Většina makléřů ale zůstane jen u inzerátu a pár fotek. A to je obrovská škoda,“ říká Tomáš Kučera, zkušený realitní makléř a zakladatel vzdělávací platformy Chytrý makléř.
Detaily prezentace rozhodují o ceně
Na webových stránkách realitního makléře Tomáše Kučery najdete ucelený přehled nástrojů, které využívá při prodeji nemovitostí – a rozhodně nejde jen o obyčejné nafocení bytu a vložení inzerátu. Kučera staví na komplexním marketingovém přístupu, který zajišťuje, že každá nemovitost dostane maximální péči a pozornost.
Základem úspěchu jsou profesionální fotografie a důkladná stylizace interiéru, které nemovitost ukáží v tom nejlepším světle. Doplňují je emocionálně silné videoprohlídky, podbarvené hudbou a doplněné komentářem, které pomáhají vyvolat dojem a představu, jaké by bylo v daném prostoru skutečně žít. Moderní technologie pak přidávají na důvěryhodnosti – například 3D sken nemovitosti umožňuje zájemcům virtuálně se projít celým bytem.
Kdo je Tomáš Kučera:
V realitách od roku 2000, vyhledávaný odborník, certifikovaný makléř, zakladatel institutu CHYTRÝ MAKLÉŘ. Spolumoderátor videopodcastu na CNN Prima NEWS s názvem Klíč k bydlení.
Velkou roli hraje i cílená reklama na sociálních sítích, která oslovuje publikum podle lokality, věku nebo zájmů. Kučera jde ale ještě dál – pro každou nemovitost vytváří samostatné webové stránky, investuje do copywritera, který připraví poutavý text inzerátu, a oslovuje zájemce prostřednictvím e-mailových kampaní. Vedle toho nezapomíná ani na offline propagaci, například pomocí letáků, vývěsek a reklamy v bezprostředním okolí.
Dalšími součástmi strategie jsou retargetingové kampaně pro opětovné oslovení zájemců, pokročilá analytika, důsledná práce s vlastní databází poptávajících a také organizace Open House akcí, kde zájemci zažijí osobní prezentaci s pečlivě připravenou atmosférou.
„Většina lidí ani netuší, že tohle všechno lze při prodeji nemovitosti využít. A přitom právě tyto detaily rozhodují, jestli nemovitost prodáte za 5 nebo 5,8 milionu,“ zdůrazňuje Tomáš Kučera.
Detaily, které vydělají statisíce
Chytrý prodej není náhoda. Je to výsledek přípravy, správné prezentace a důkladného marketingu. A to všechno jsou služby, které běžný zprostředkovatel často vůbec nenabízí – nebo netuší, jak je dělat správně. „Lidé mají často dojem, že stačí dát inzerát na internet a čekat. Jenže tam dnes visí tisíce nabídek. Vy musíte být ten, kdo zaujme hned. A to vyžaduje systém, profesionalitu a promyšlený tah na branku,“ říká Kučera.
Tomáš Kučera k prezentaci často používá záběry z dronu:
Výše uvedené ukázky profesionální práce zprostředkovatele byly použity z webových stránek realitního makléře Tomáše Kučery www.tomas-kucera.cz, kterého můžete vidět pravidelně ve videopodcastu Klíč k bydlení na CNN Prima NEWS.