Buďte méně bílí
Sociální síť LinkedIn odstranila ze svých stránek on-line kurz, který spojoval bělochy s arogancí, represivním chováním a nevzdělaností. Tím vyvolal vášnivé reakce v amerických médiích.
Autorkou textu měla být doktorka multikulturalismu Robin DiAngelová. Na svých internetových stránkách se ale od semináře distancovala. Na kurz upozornil neznámý zaměstnanec společnosti Coca-Cola, podle kterého vedení firmy na výrobu nápojů po svých zaměstnaných jeho absolvování požadovalo.
Kontroverzní seminář propagovaný Coca-Colou se stal terčem vtipů konzervativních médií.
Coca-Cola: Be less white
— Daily Wire (@realDailyWire) February 22, 2021
Polar bears: pic.twitter.com/UP0UwkFPYu
„Kurz nesoucí název Konfrontace rasismu s Robin DiAngelovou již není v naší knihovně k dispozici,“ oznámila týdeníku Newsweek Nicole Leverichová, viceprezidentka pro komunikaci společnosti LinkedIn. Mělo se tak stát na žádost třetí strany, od které obsah kurzu licencovala. Leverichová také dodala, že LinkedIn plánuje pokračovat v přidávání dalších školení, která pomohou „vybudovat spravedlivější budoucnost“.
Zkuste být méně bílí, nabádá Coca-Cola v rámci vzdělávání své zaměstnance
Kurz s názvem „Konfrontace rasismu“ má zaměstnancům společnosti Coca-Cola osvětlit, „co to znamená být bělochem“. V jedenáctiminutovém semináři se například uvádí, že „v USA a v západních zemích jsou bílí lidé vychování k tomu, aby se cítili být ze své podstaty nadřazení, protože jsou bílí“.
Autorkou kontroverzního video semináře měla být publicistka Robin DiAngelová. Ta se ovšem proti uvedení svého jména v on-line kurzu vymezila. „Doktorka DiAngelová nebyla tvůrcem ani spolutvůrcem kurzu s názvem Konfrontace rasismu s Robin DiAngelovou, který byl na síti LinkedIn. Nebyla si vědoma toho, že její jméno a práce je prezentovaná tímto způsobem,“ stojí v prohlášení.
V semináři, který apeluje na upuštění od solidarity bělochů s bělochy se sice objevilo několik klipů s DiAngelovou. Ty však měly být sestříhané z dřívějšího rozhovoru, který vznikl před třemi a v němž propagovala svou knihu „Bílá křehkost: Proč je tak těžké pro bělochy mluvit o rasismu“. Licence toho rozhovoru z roku 2018 byla sice v držení sítě LinkedIn, ale DiAngelová podle svých slov nesouhlasila s jeho použitím v semináři. Kdo stál za vytvořením on-line kurzu pro Coca-Colu, LinkedIn nesdělil.
Fotografie ze semináře se objevily minulý týden na Twitteru, kde je na svém profilu zveřejnila youtuberka a psycholožka Karlyn Borysenková. Poskytnout jí je měl whistleblower pracující pro společnost Coca-Cola. Ten jí také sdělil, že je od zaměstnanců „požadováno“ tento on-line kurz absolvovat.
🚨🚨🚨 BREAKING: Coca-Cola is forcing employees to complete online training telling them to "try to be less white."
— Karlyn Borysenko, queen anti-Communist (@DrKarlynB) February 19, 2021
These images are from an internal whistleblower: pic.twitter.com/gRi4N20esZ
Vedení společnosti Coca-Cola následně vydalo prohlášení, ve kterém odmítlo, že by seminář byl součástí vzdělávacích osnov společnosti. V prohlášení pro Fox News oznámilo, že kurz měl být zaměstnancům nabídnut v rámci širšího vzdělávání o „diverzitě, spravedlnosti a inkluzi“.
Coca-Cola je pod palbou kritiky (zdroj: AP) Zdroj: AP