Mobilní aplikace Tečka, tedy česká verze Covid pasu, nepřestává být ani po měsících vývoje terčem ostré kritiky. Lidé si stěžují, že aplikace zničehonic přestane fungovat nebo jim třeba nejde nahrát druhá osoba.
V Google Play, kde si Tečku stahují lidé s mobilními telefony vybavenými operačním systémem Android, aplikaci hodnotilo téměř šest tisíc lidí. Recenzi má na 2,5 z pěti hvězdiček. Na App Store (služba pro zařízení s operačním systémem iOS) má Tečka 2,6 z pěti hvězdiček. V App Store hodnotilo Tečku téměř tisíc lidí.
Lidé nadávají především na to, že na aplikaci není spolehnutí. „Aplikace přestala fungovat, nebylo možné se dostat na certifikát, po nové instalaci se mi podařilo aplikaci zprovoznit až na asi desátý pokus, hrůza. Přidat další osobu se mi ani po několika pokusech nepodařilo,“ stěžuje si jedna z uživatelek.
„Aplikace přestala sama fungovat. Super věc, když jdu někam na čas a najednou zjistím, že aplikace nejde pustit. Pokud mám u sebe nosit papírový certifikát jako zálohu, k čemu potom aplikace je?“ táže se nespokojený uživatel. „Vteřinu po přihlášení do aplikace hned všechno spadne. Musím s sebou nosit papírový certifikát,“ píše další z žen.
„Stojí to desítky milionů a chová se to, jako kdyby to dělal student za dvě kila na hodinu. Celý den to nejde aktualizovat,“ zlobí se jeden z kritiků. „Dostanu výsledky testů, jdu se podívat do aplikace a vidím pouze, že aktualizace selhala,“ zní další z příspěvků. Vývojáři v takovém případě radí telefon restartovat a v případě dalších problémů napsat na e-mail.
Negativních příspěvků je opravdu hodně. Lidem se například nezobrazují výsledky testů. „Jak je možné, že 48 hodin po PCR testu se v Tečce neobjeví výsledek?“ divil se uživatel. „Tu aplikaci dělalo snad batole. Naprosto debilní systém pro kontrolu a PCR testů u dětí,“ stojí v jiném naštvaném příspěvku.
Hodně lidí si také stěžuje, že si Tečku nemohou stáhnout do Apple Wallet. Ke cti ministerstva zdravotnictví je třeba připsat, že na negativní recenze odpovídá a prosí lidi, aby jim své stížnosti napsali i na e-mail.
Tečku si stáhlo přes čtyři miliony lidí
Redakce oslovila vládního zmocněnce pro informační technologie a digitalizaci Vladimíra Dzurillu, co na kritiku říká a zda se bude aplikace vylepšovat. Do vydání článku nereagoval.
Problémy s Tečkou mělo hodně lidí koncem listopadu. Řadě uživatelů totiž „zčervenal“ certifikát o dokončené vakcinaci a mnohým se tak náhle zkomplikovala cesta na dovolenou či na oběd do restaurace. Původně stačilo ručně aktualizovat nastavení přímo v aplikaci, aby se chyba opravila. Po úpravách na straně státu už ale Tečka ukazuje chybové hlášky.
Aplikaci mají staženou v mobilním telefonu více než čtyři miliony lidí, uvedla na začátku listopadu Národní agentura pro komunikační a informační technologie (NAKIT). Aplikace byla spuštěna letos na konci června.