Nejvýznamnější tuzemská soutěž reklamní a marketingové efektivity Effie Czech Republic otevírá přihlašování na 26. ročník. Nabídne i novinku v podobě Prima Video Awards. Zájemci mohou podávat přihlášky do všech kategorií již od 28. června.
Effie, soutěž o nejefektivnější reklamní kampaň v ČR, spouští přihlašování 28. června. Každoročně ji pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA). V České republice se ceny Effie rozdělují již od roku 1997, soutěž má proto za sebou bohatou historii. Za dobu působení na českém trhu prošly soutěží tisícovky prací. „Internet a digitalizace ekonomiky přinesly ohromnou škálu nástrojů komunikace. To se logicky projevuje i v Effie. S tím souvisí i rozšiřování o nové kategorie a ceny a v neposlední řadě zefektivňování způsobu hodnocení,“ vysvětluje Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka AKA.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Prima slaví 30. narozeniny: Ušli jsme dlouhou cestu, říká Singer. Na co se můžete těšit?
V letošním ročníku, do kterého se soutěžící budou moci hlásit od 28. června do 18. srpna, se Effie zaměří zejména na digitální komunikaci v mnoha formách (video obsah, digitální marketing atd.). „Její význam v marketingu stále roste a Effie to reflektuje. Nicméně Effie samozřejmě nadále poskytuje prostor i plnoformátovým kampaním, ale také kampaním z oblasti PR, obsahového marketingu atd.,“ komentuje Ondřej Novák, ředitel Asociace mediálních agentur (ASMEA).
Zapojí se skupina Prima
Minulý rok proto přibyla kategorie Digitální marketing a cena za nejefektivnější využití YouTube, kterou bude hlavní partner, český Google, udělovat i letos. Zlato v nové kategorii loni vyhrálo Sportisimo, s. r. o., s kampaní Udělat radost druhým je největší vítězství. Tento projekt získal i Cenu Google za nejlepší využití YouTube. „YouTube v Česku zasáhne měsíčně více než sedm milionů lidí v dospělé populaci, a je proto velmi oblíbenou platformou pro sdílení videí jakékoliv délky. Vážíme si kreativity a originálních nápadů, se kterými značky neustále přicházejí, a těšíme se, s čím se účastníci přihlásí letos,“ říká Marie Krátká z Google.
Letošní novinkou je i ocenění Prima Video Awards. „Jsme rádi, že partnerství s Effie posuneme zase o krok dál a můžeme letos ocenit originální koncepty video obsahu bez ohledu na jeho formát, délku či umístění na dané platformě. Ocenění Prima Video Awards zkrátka udělíme nejefektivnější a nejinovativnější kampani v prémiovém video obsahu,“ vysvětluje Marek Singer, generální ředitel skupiny Prima.
K Effie neodmyslitelně patří také tradiční galavečer. Ten bude opět moderovat Marek Hlavica, ředitel Asociace public relations (APRA). Letos proběhne vyhlášení 14. listopadu v Kině Lucerna. O tom, kdo obdrží cenu Effie, rozhoduje nezávislá porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur, výzkumných agentur (členů sdružení SIMAR), zástupců odborných médií a zástupců Google i skupiny Prima. Letos bude porota opět vybírat ze šestnácti kategorií. Garantem kategorie PR je APRA. Partnerem výzkumné části je sdružení výzkumných agentur SIMAR. Dalšími partnery Effie jsou IPSOS a Behavio Labs.
Podrobnosti o Effie
Effie je zkratka slova Effectiveness (efektivnost) a označuje soutěž o nejefektivnější reklamu. Ve dvoukolovém rozhodování porota posuzuje měřitelné, prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům a hodnotí účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Kreativita, k níž se přihlíží ve druhém kole hodnocení, je zde chápána v širším slova smyslu: jako inspirativnost strategického řešení a nápaditost komunikačního mixu i jako účelnost a cílevědomost, s nimiž ztvárnění kampaně slouží zvolené strategii.
Effie překračuje hranice reklamy a tradičních médií, protože moderní marketing kombinuje různé komunikační disciplíny a využívá nová média. Podle mezinárodního průzkumu reklamy (GWA) je Effie nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací. Koná se ve více než třiceti vyspělých zemích světa a má i dva nadnárodní formáty: Euro Effie, evropskou soutěž o nejefektivnější kampaň, kde podmínkou účasti je úspěšné využití alespoň ve dvou zemích starého kontinentu, a Gobal Effie, kde je podmínkou využití aspoň v šesti zemích světa.
V České republice byl uspořádán první ročník v roce 1997, kdy AKA získala licenci od americké společnosti AMA N.Y. V prvním ročníku soutěžilo 23 kampaní. Více na www.effie.cz
Podrobnosti o AKA
AKA – Asociace komunikačních agentur – je výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace, sdružující mediální, reklamní, CRM a marketingové agentury. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Rovněž dbá o etické standardy komerční komunikace prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem, a od roku 1997 pořádá Effie, nejprestižnější soutěž zaměřenou na efektivitu reklamy s mezinárodním přesahem v ČR. Více na www.aka.cz