Den po premiéře Škoda oficiálně zahájila prodej svého zbrusu nového elektromobilu s názvem Elroq. Se základní cenou od 799 tisíc korun minimalizuje rozdíl mezi elektrickým a spalovacím pohonem v rámci nabídky mladoboleslavské automobilky. V základní výbavě navíc nechybí ani devatenáctipalcová kola nebo parkovací kamera. Čím dalším se může pochlubit?
Nové elektrické SUV nižší střední třídy se po uvedení na český trh nabízí ve třech různých výbavách. Základní Essence v kombinaci s nejmenší baterií a nejslabším elektromotorem startuje na částce 799 tisíc korun a zahrnuje mimo jiné i 19palcová kola z lehké slitiny, LED přední světlomety, parkovací kameru, zadní senzory, sedm airbagů, automatickou klimatizaci či 13palcový multimediální displej s hlasovou asistentkou Laurou. Zákazník se samozřejmě může těšit i na řadu už tradičních prvků Simply Clever.
K TÉMATU: Nejdostupnější český elektromobil je tu. Škoda Elroq potěší cenou i prostorností
Jen pro zajímavost, nejdostupnější výbava Škody Karoq se základním benzinovým motorem 1.5 TSI a automatem vychází na nejméně 765 900 korun. To je v porovnání s Elroqem rozdíl pouhých 33 100 korun. Kromě toho elektrické SUV má oproti tomu spalovacímu lepší výbavu a je celkově větší. Jen mu chybí dvouzónová klimatizace a devět litrů kapacity v zavazadlovém prostoru (470 vs 479 litrů). Ve většině ostatních ohledů už má ale Elroq oproti Karoqu navrch.
I ve srovnání s jinými elektromobily se ten mladoboleslavský svou cenou vyjímá. Na českém trhu dokonce aktuálně patří mezi šestici nejlevnějších elektromobilů v Česku. S konkurence je levnější pouze MG4 za 749 900 korun, je to však hatchback a je celkově menší. Dražší je například i Volkswagen ID.3, MG ZS EV, Hyundai Kona Electric, Peugeot 2008 a také SsangYong Torres EVX. Jejich podrobné srovnání s novou Škodou Elroq naleznete zde.
Druhým stupněm výbavy je pak Selection, který vychází na minimálně 865 000 Kč. K této výbavě dostanete navíc detaily exteriéru v odstínu Dark Chrome, ambientní LED osvětlení, parkovací senzory vpředu a vzadu, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a volant, volič jízdních režimů a také propracovanější infotainment.
Prozatímní vrchol nabídky bude představovat verze First Edition se stylovými doplňky, Matrix-LED předními světlomety, asistovanou jízdou, parkováním na dálku a adaptivními tlumiči za 1 339 000 Kč. K mání je však výhradně s větší baterií. Později by pak měla dorazit ještě sportovně laděná výbava Sportline, která nový Elroq po vzoru ostatních modelů doplní o agresivnější prvky na karoserii, větší kola, sportovní sedadla i volant. Na kompletní přehled cen a jednotlivých výbav se dostanete kliknutím na tento odkaz.
Bude i s pohonem všech kol
S výbavami jde ruku v ruce i několik druhů motorizací. Po uvedení na trh jsou však k dispozici prozatím jen dvě. U té základní označené číslicí 50 čerpá elektromotor s výkonem 120 kW energii z baterie o kapacitě 55 kWh. V takovém případě by měl být nový Elroq schopný ujet až 375 kilometrů na jedno nabití a z 10 na 80 procent se dobít za 25 minut.
Dražší varianta 85 spoléhá pro změnu na elektromotor o výkonu 210 kW a baterii o kapacitě 82 kWh. Co se týče dojezdu, tak ten by se měl vyšplhat až k 581 kilometrům a na nabíječce byste měli strávit zhruba 28 minut. Se zpožděním pak dorazí provedení 60 se 150 kilowatty a 85x s 210 kilowatty a pohonem všech čtyř kol. Podrobnější technické parametry zatím neznáme. Každopádně první kusy nového Elroqu dorazí ke svým zákazníkům v prvním kvartálu roku 2025.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Zboží z e-shopu nepřichází a úřady nezmůžou nic. Internetoví šejdíři překvapili dalším trikem