Forza Ferrari. Trápení italského giganta je minulostí, to Red Bull zažil noční můru

Revoluce ve formuli 1 oficiálně odstartovala. Královna motorsportu má za sebou první závod v začínající éře obnášející balík nových technických pravidel a absolutním vítězem prvního dílu letošního seriálu je Ferrari. „Tifosi“ z celého světa, jak se říká fanouškům tradiční italské stáje, se radují. Po dvou sezonách strastí se tým z Maranella opět ocitl na vrcholu.

Po celou dobu v Bahrajnu Ferrari ukazovalo, že absolutní sázka na letošní sezonu se vyplatila. Charles Leclerc zajížděl nejlepší časy už v trénincích, Carlos Sainz na něj sice lehce ztrácel, ale stále se pohyboval velmi vysoko. Dvojici vyšla i sobotní kvalifikace – Leclerc v neděli na startovním roštu zaparkoval na prvním místě, týmový kolega na třetím.

Zhasla červená světla, monacký pilot pozici lídra nepustil a zvyšoval náskok na druhého Verstappena. Trochu dramatu přinesly zastávky v boxech, po kterých se musel Leclerc s loňským šampionem o vedení přetahovat, nicméně napínavou bitvu zvládl. A protože Verstappenovi těsně před koncem selhal vůz – údajně šlo o problémy palivové pumpy – vyšvihl se na druhou příčku Sainz.

Ferrari tedy bralo maximum možných bodů za takzvaný double. To se naposledy stalo o 910 dní dříve. V Singapuru v roce 2019 to dokonce bylo vůbec na dlouhou dobu poslední vítězství italské stáje. Po mizerných dvou sezonách – zejména extrémně nevydařeném ročníku 2020 – byla na místě obrovská euforie.

„Jsem velmi spokojený, protože náš nedělní závod ukazuje, jak dobře tento tým pracoval v posledních dvou letech v továrně v Maranellu. Osobně jsem jim vždy věřil. Pracovali jako jednotná skupina a reagovali na potíže, se kterými jsme se setkali. Je hezké vidět, že opět bojujeme o první místo, což je náš cíl pro letošní sezónu,“ pochvaloval si stájový šéf Mattia Binotto.

Pořádný comeback a noční můra Red Bullu

Ukazuje se, že Ferrari se na novou éru s většími koly a celkově konstrukčně značně pozměněnými monoposty připravilo skutečně bravurně. Ke všemu vyladilo motor, o čemž svědčí fakt, že v první desítce skončilo celkem pět vozů s pohonnou jednotkou od italské značky. Je totiž namontovaná i do formulí týmů Alfa Romeo a Haas.

V posledních sezonách si komunita královny motorsportu zvykla na dominanci stáje Mercedes, která Pohár konstruktérů vyhrává od roku 2014. Loni aspoň pořadí jezdců ovládl Max Verstappen z Red Bullu, ale týmové soupeření vyznělo opět lépe pro Mercedes. Letos je zaděláno na ukončení hegemonie, neboť Ferrari na bahrajnském okruhu vypadalo neotřesitelně.

„Ferrari je zpět a vrátilo se pořádně. První a druhé místo… To je pozice, kde měl tým být už poslední tři roky. Ale tvrdá práce se vyplácí a jsme tam,“ komentoval po závodě Sainz, který u Italů začal druhou sezonu. „Pole position, nejrychlejší kolo, vítězství a první dvě místa. Ferrari si nemohlo přát lepší začátek sezony,“ dodal první Leclerc.

Naopak horší start sezony si nemohl představit Red Bull. Před pár měsíci jen o několik stovek kilometrů jihovýchodním směrem v Abú Dhabí oslavoval mistra světa Maxe Verstappena. Šampaňské a úsměvy vystřídaly nadávky s nepochopením. Jak už bylo napsáno, Verstappenovi vypověděl službu vůz, to samé se stalo na začátku posledního kola parťákovi nizozemského jezdce Sergiu Perézovi z třetí pozice. Nula bodů a spousta věcí, o kterých přemýšlet.

„Závod pro nás skončil brutálně. To, co vypadalo jako slušný bodový příděl, se v posledních pár kolech rázem vypařilo,“ litoval týmový boss Christian Horner. „Nepamatuju si, kdy se nám něco takového stalo naposledy, ale určitě je to ta nejhorší noční můra,“ dodal.

Z noční můry se musí Red Bull co nejrychleji probudit a udělat své vozy spolehlivější, aby se znovu nerozhodly bolestivě protestovat těsně před koncem, neboť už v neděli pokračuje seriál v Saúdské Arábii. To u Ferrari doufají, že ve městě Džidda bude stále trvat něco, co lze po předchozím trápení nazvat krásným snem. V neděli se to na sociálních sítích opět hemžilo slovy „Forza Ferrari“.

Tagy: