Reklama regulovaná státem je běžnou praxí. Nejhůř na tom byl dosud tabák, jehož propagace je například v Česku zakázána. Mezi další regulované produkty patří často alkohol, zbraně nebo léky. A ve Francii nově už i neekologické formy dopravy. Automobilky tak budou muset propagovat třeba kola nebo chůzi pěšky.
Legislativa vešla ve Francii v platnost 28. prosince minulého roku a je součástí celého souboru zákonů na ochranu klimatu. Vztahuje se na tiskovou a audiovizuální reklamu, ve které budou muset automobilky používat věty jako „Na krátké trasy jděte raději pěšky nebo na kole“ či „Zvažte možnosti spolujízdy“ nebo „Ve všední den jezděte MHD“. Tedy v podobném stylu, jako je varování před možnými následky kouření na krabičkách cigaret.
Reklamy, které zahrnují obrazovou stránku, musí navíc na konci každého spotu zobrazit hashtag #SeDeplacerMoinsPolluer, což ve volném překladu znamená „Cestujte, ale znečišťujte méně“. Kromě nových sloganů jsou povinné i informace o financování auta a od letošního roku přibude i povinnost udávat informace o emisích CO2 přímo v reklamě.
Od března nebude možné dostat do éteru televize nebo rádia, či na stránky tištěných médií nebo do kin reklamu na automobil, která nebude obsahovat uvedená sdělení. Za každé porušení bude hrozit pokuta až 50 tisíc euro (asi 1,24 milionu Kč).
Cílem francouzské vlády je postupně úplně zakázat propagaci aut. Další zásadní krok k tomu směřující přijde v roce 2028, kdy nebude možné propagovat automobily s emisemi CO2 vyššími než 123 gramů na kilometr, což značí spotřebu asi 5,3 litru benzinu a 4,6 litru nafty na 100 km.